|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לא רק קריאה בקלפים - 5 שימושים בקלפים
קבוצת ירדן
הבית נשרף? זה מה שמגיע לכם מהביטוח

תחקיר פוליטיקו:

טראמפ, פוטין, לבייב, אברמוביץ' - נפגשים בחב"ד

בשנת 1999, זמן קצר לאחר היבחרו לראש הממשלה, הפקיד פוטין את אברמוביץ' ולבייב על הקמתו של איגוד הקהילות היהודיות של רוסיה והשאר היסטוריה
18/04/2017  |   globes globes   |   חדשות   |   פרשת לב לבייב   |   תגובות
מאת: שירות גלובס  |    |  גלובס  |  תגובות    פרשת לב לבייב
[צילום: AP FILE PHOTOS]

שאלת הקשרים הקיימים בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לדונלד טראמפ ומידת השפעתם מרחפת כל העת כעננה מאז נבחר טראמפ לנשיא ארה"ב. כעת קובע אתר "פוליטיקו", בכתבה מ-9 באפריל, כי תנועת חב"ד היא צומת של כמה מן הדרכים המחברות בין טראמפ לפוטין.

לפי פוליטיקו, לפני שני עשורים, כאשר החל הנשיא הרוסי לצבור ולבצר עוד ועוד מעוזי כוח בצדו האחד של העולם, הוא פתח גם בפרויקט שתכליתו להחליף את החברה היהודית הרוסית הקיימת במבנה חלופי, כזה שיהיה נאמן לו. באותה תקופה, מעברו האחר של העולם, ביקש איל הנדל"ן ממנהטן לזכות בנתח מן ההון העצום שנמלט אז ממדינות ברית-המועצות לשעבר בחיפוש אחר נכסים יציבים במערב, בעיקר בתחום הנדל"ן, כמו גם בחיפוש אחר שותפים בעלי קשרים ומהלכים בניו-יורק.

שאיפותיהם של השניים הובילו אותם - כמו גם את גיסו לעתיד של טראמפ, ג'ארד קושנר - לרקום יחסים קרובים וחופפים עם אנשי עולם קטן שטבורו בתנועת חב"ד הבינלאומית.

בשנת 1999 הפקיד פוטין שניים מאנשי סודו הקרובים ביותר - האוליגרכים לב לבייב ורומן אברמוביץ', שהפכו לגדולי פטרוניה של חב"ד בעולם - על המשימה להקים את איגוד הקהילות היהודיות של רוסיה בהנהגתו של רבי ברל לזר, אשר נודע לימים בכינוי "הרבי של פוטין".

כמה שנים לאחר מכן, בשאיפה לזכות בפרויקטים רוסיים ובהון רוסי, חבר טראמפ אל שותפות הנדל"ן ביירוק-ספיר, שבראשה עמדו תאופיק עריף, פליקס סאטר ותמיר ספיר, יוצאי רוסיה בעלי קשרים הדוקים עם חב"ד. פעילותה של החברה עלתה לה בכמה תביעות משפטיות שבמסגרתן הואשמה בהונאה, כמו גם בחקירה פלילית בעניין פרויקט מגורים במנהטן.

הקשרים בין טראמפ לחב"ד המשיכו להתהדק. בשנת 2007 אירח טראמפ את חתונת בתו של ספיר עם יד ימינו של לבייב במאר-א-לאגו, אחוזתו שבפאלם ביץ'. כמה חודשים לאחר מכן נפגשו לבייב וטראמפ כדי לדון בעסקות אפשריות ברוסיה ולהתארח בברית בנו הראשון של הזוג הצעיר בקברו של מנחם מנדל שניאורסון, הרבי מלובביץ', האתר הקדוש ביותר ליהדות חב"ד. אחד האורחים האחרים בברית היה קושנר, שרכש לאחר מכן בניין בשווי 300 מיליון דולר מלבייב ונשא לאשה את איוונקה טראמפ, שהתקרבה מצדה אל רעייתו של אברמוביץ', דאשה זוקובה. זוקובה אירחה את הזוג המצליח ברוסיה בשנת 2014, ודווח כי לאחר מכן הוזמנה להיות אורחת שלהם בהשבעתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב.

בין אנשי חב"ד לאילי הנדל"ן, לעתים נדמה כי מגדלי טראמפ והכיכר האדומה ברוסיה ניצבים ממש שכם אל שכם, ומקיימים יחסי שכנות הדוקים. עכשיו, לאחר שטראמפ נכנס אל המשרד הסגלגל והכריז על שאיפתו לכונן סדר עולמי חדש שבמרכזו יחסים משופרים בין ארה"ב לבין רוסיה של פוטין - ובשעה שהאף.בי.איי חוקר אפשרות של קשרים לא ראויים בין מקורביו לבין הקרמלין - אותו עולם קטן נראה פתאום חשוב מאין כמוהו.

הדרך השלישית

תנועת חב"ד, אשר נוסדה בליטא בשנת 1775, הפכה למוסד שאין לו מתחרים מבחינת הישג ידו בעולם היהודי. מרכזיה פועלים ביותר מאלף ערים ברחבי העולם.

שמואל בוטח, רב ידוע מניו-ג'רזי וחבר ותיק של הסנאטור הדמוקרטי קורי בוקר, מסביר כי חב"ד מציעה ליהודים דרך שלישית להתייחס לזהותם הדתית. "בתור יהודי, יש לך שלוש אפשרויות," הסביר לאתר פוליטיקו. "אתה יכול להיטמע בסביבה ולא להשתייך ממש לאף זרם, אתה יכול להיות דתי ואורתודוקסי, ואתה יכול לבחור גם במעין אפשרות שלישית, והיא זו שחב"ד מציעה לאנשים שלא רוצים להתחייב לגמרי לדרך האורתודוקסית, ובכל זאת מעוניינים להישאר על הספקטרום המסורתי".

הדרך השלישית הזו עשויה להסביר את יחסי הקרבה בין טראמפ לבין כמה מתומכי חב"ד - יהודים המסתייגים מן היהדות הרפורמית והליברלית, מבכרים את המסורתיות ואף על-פי כן אינם אדוקים ממש.

"לא מפתיע למצוא קשרים בין תומכי טראמפ לבין חב"ד," אומר היחצ"ן הניו-יורקי רון טורוסיאן, יהודי בעצמו. "חב"ד היא מקום שיהודים חזקים מרגישים בו בנוח. חב"ד זה מקום שלא שופט, ואנשים לא מסורתיים, כאלה שלא הולכים לפי הספר, יכולים להרגיש בו בנוח". הגישה של חב"ד, הוא מסכם, נוקשה פחות מן הגישה האורתודוקסית - "אם אתה לא יכול לקיים את כל הדיברות, תשתדל לקיים כמה שיותר".

"הרבי של פוטין"

    כמו דברים רבים אחרים ברוסיה של פוטין, גם החיבוק הרוסי שזכתה לו חב"ד הוא תולדה של מאבקי כוח בין סיעות שונות. בשנת 1999, זמן קצר לאחר שהיה לראש הממשלה, הפקיד פוטין את אברמוביץ' ואת לבייב על הקמתו של איגוד הקהילות היהודיות של רוסיה. המטרה הייתה לערער את הקונגרס היהודי-רוסי, ארגון הגג הקיים של החברה היהודית ברוסיה, שבראשו עמד האוליגרך ולדימיר גוסינסקי, שנתפש כאיום אפשרי על פוטין ועל הנשיא דאז, בוריס ילצין. שנה לאחר מכן נעצר גוסינסקי בהוראת ממשלתו של פוטין, ואולץ לג
  • לו
  • ת מרוסיה.

בשעתו כבר היה ברוסיה רב ראשי שזכה להכרתו של הקונגרס היהודי-רוסי: אדולף שייביץ'. עם זאת, אברמוביץ' ולבייב החליטו להעמיד בראש הארגון שהקימו את את רבי לזר, איש חב"ד. הקרמלין העביר את שייביץ' מתפקידו במועצה לענייני דת, הכיר בלזר כרב הראשי של רוסיה - והותיר את המדינה עם שני טוענים לתואר.

הברית בין פוטין לחב"ד הצמיחה תועלת רבה לשני הצדדים. לאחר מאות שנים של אפליה ושל פוגרומים, ממשלתו של פוטין הוקיעה באופן רשמי את האנטישמיות ואף אימצה את הזהות היהודית - בגרסתה המקובלת על השלטון - כחלק מן האומה הרוסית.

בעוד פוטין הולך ומבצר את שליטתו ברוסיה, לזר נודע בכינוי הלא-מחמיא "הרבי של פוטין". הוא ליווה את המנהיג הרוסי אל הכותל המערבי והשתתף בטקס הפתיחה של אולימפיאדת סוצ'י, פרויקט הקרוב ללבו של פוטין, שהתקיים בשבת. פוטין, בתמורה, איפשר ללזר להיכנס אל האצטדיון בלא לעבור בדיקות ביטחוניות הכרוכות בחילול שבת.

בשנת 2013 נפתח במוסקבה מוזאון היהדות והסובלנות בהשקעה של 50 מיליון דולר, בחסות חב"ד ועם מימון של אברמוביץ'.

טראמפ מחפש עסקים בבריה"מ

בינתיים, ממשיך אתר פוליטיקו, מעברו האחר של העולם, המשיך טראמפ בתחילת שנות ה-2000 לחפש עסקים ומשקיעים בברית-המועצות - וחבר אל שותפות הנדל"ן ביירוק-ספיר. אחד מראשיה של ביירוק היה פליקס סאטר, שהורשע בעבר בקשרים עם המאפיה. סאטר ואחד מעובדי ביירוק האחרים, דניאל רידלוף (שהיה לימים לעובד בארגון טראמפ), שייכים שניהם לבית חב"ד בפורט וושינגטון.

יש גרסאות שונות באשר לטיבו המדויק של הקשר בין סאטר וטראמפ. סאטר, שמשרדו פועל במגדלי טראמפ, חבר אל איל הנדל"ן הנודע בכמה מיזמי פיתוח תחת המותג טראמפ, ואף איתר עבורו עסקות שונות בברית-המועצות לשעבר. בשנת 2006 ליווה סאטר את איוונקה ואת דונלד ג'וניור, ילדיו של טראמפ, כאשר יצאו לסייר במוסקבה בחיפוש אחר פרויקטים פוטנציאליים.

בשנת 2007 נודע כי סאטר הורשע בהונאת במניות. הדבר לא הניא את טראמפ מלמנות אותו לתפקיד "יועץ בכיר לארגון טראמפ" בשנת 2010.

בשנת 2014 הוכתר סאטר לאיש השנה של בית חב"ד בפורט וושינגטון. בטקס שנערך לכבודו סיפר מייסד המרכז, שלום פלטיאל, כיצד היה סאטר מגולל באוזניו את סיפורי הרפתקאותיו כשעבד עבור הממשלה בעניינים בעלי נגיעה לביטחון הלאומי.לצד יחסיו עם סאטר, פלטיאל מקורב גם ללזר, "הרבי של פוטין", שאותו כינה "חברי ומורי היקר" כשכתב על פגישתם ליד קברו של הרבי שניאורסון בקווינס.

לבית חב"ד בפורט וושינגטון יש גם קשר נוסף עם ביירוק: עם 13 התורמים המרכזיים לו - "מעגל חי", המוצג באתר הבית - נמנה גם תאופיק עריף, שותפו של סאטר ומייסד ביירוק. עריף, לשעבר איש הממשל הסובייטי וכעת איל נדל"ן עשיר, הוא בעל נכס מרשים בפרבר פורט וושינגטון הנחשב, אך מעט מפתיע למצוא אותו ברשימת תומכיו של בית חב"ד המקומי. הוא אזרח טורקי יליד קזחסטן בעל שם מוסלמי, ולפי עמיתיו לשעבר, אינו יהודי. בשנת 2010 נעצר בטורקיה בזמן פשיטה על יאכטה שהייתה שייכת בעבר למייסד טורקיה המודרנית, מוסטפא כמאל אטאטורק, והואשם בניהול רשת בינלאומית של קטינות שהועסקו בזנות. הוא זוכה מן האישומים.

לפני הסקנדל על היאכטה של אטאטורק היה עריף שותפם של טראמפ, של איוונקה טראמפ ושל סאטר בהקמתו של טראמפ-SoHo, ולצדו גם משפחת ספיר, שושלת נדל"ן ניו-יורקית שהיא החצי השני של שותפות ביירוק-ספיר.

בראשה של השושלת עמד אז המיליארדר המנוח תמיר ספיר, שנולד בגאורגיה הסובייטית, הגיע לניו-יורק בשנת 1976 ופתח באזור פלאטיירון חנות אלקטרוניקה אשר לקוחותיה המרכזיים, לפי ה"ניו-יורק טיימס", היו סוכני ק.ג.ב.

טראמפ כינה את ספיר "חבר יקר".

לדברי פוליטיקו, בדצמבר 2007 התקיימה במאר-א-לאגו חתונתה של זינה, בתו של ספיר. החתן, רותם רוזן, היה מנכ"ל אפריקה ישראל ארה"ב - חברת ההחזקות של האוליגרך לבייב, המקורב לפוטין.

חמישה חודשים לאחר מכן, בראשית יוני 2008, חגגו זינה ספיר ורוזן את ברית-המילה של בנם. בהזמנות לטקס תואר רוזן כ"יד ימינו" של לבייב. בשלב זה כבר היה לבייב לראש תומכיה של חב"ד בעולם, והוא עצמו הבטיח שהברית תתקיים בקברו של שניאורסון, האתר הקדוש ביותר לחסידי חב"ד. גם טראמפ הגיע לאירוע. לפי כמה דיווחים בתקשורת הרוסית, חודש קודם לכן, במאי 2008, נפגשו טראמפ ולבייב כדי לדון בפרויקטי נדל"ן פוטנציאליים במוסקבה. באותה שנה, ספיר - גם הוא תורם פעיל לחב"ד - הצטרף אל לבייב כשיצא לבקר במוסדות חב"ד בברלין.

מי התארח בברית-המילה?

אחד האורחים האחרים בברית-המילה של ספיר ורוזן היה קושנר; הוא ואיוונקה טראמפ, שהפכה מאז לרעייתו, קשרו קשרים משלהם עם בני-בריתו של פוטין בחב"ד. משפחתו האורתודוקסית-מודרנית של קושנר ידועה זה זמן רב בפעילויותיה הפילנתרופיות ברחבי העולם היהודי, ומוסדות חב"ד בכלל זה. קושנר עצמו היה פעיל בבית חב"ד באוניברסיטת הארוורד בשנות לימודיו לתואר הראשון שם. שלוש שנים לפני הבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב ביקרו הוא ואיוונקה בקברו של שניאורסון והתפללו למען טראמפ. בחודש ינואר רכשו השניים בית בשכונת קלורמה בוושינגטון. בית הכנסת הסמוך של חב"ד, הידוע בשם "דה שול", היה לבית הכנסת הקבוע שלהם.

במאי 2015, חודש לפני שטראמפ הצטרף רשמית לפריימריז של המפלגה הרפובליקאית, קושנר רכש מידי לבייב את חלק הארי של הבעלות על בניין ניו-יורק טיימס הישן ברחוב 43 מערב תמורת 295 מיליון דולר. קושנר ואיוונקה טראמפ נמצאים בקשר הדוק גם עם אשתו של אברמוביץ', דאשה זוקובה. אברמוביץ', תעשיין ששוויו המוערך עולה על 7 מיליארד דולר והוא גם בעליו של מועדון הכדורגל הבריטי צ'לסי, שימש בעבר מושל מחוז צ'וקוטקה ברוסיה, ועדיין נחשב שם לגיבור. הוא עשה את הונו ב"מלחמות האלומיניום" שסערו ברוסיה הפוסט-סובייטית; מעריכים כי יותר ממאה איש מצאו אז את מותם במסגרת המאבק על השליטה בתעשיית האלומיניום. בשנת 2008 הודה אברמוביץ' כי כדי להשיג את הנכסים שברשותו נדרש לשלם שוחד בסך מיליארדי דולרים.

נטען כי אברמוביץ' הוא הראשון שהמליץ בפני ילצין לבחור בפוטין כיורשו.

נקודות השקה

לדברי פוליטיקו, יש כמה וכמה נקודות השקה בין החזקותיו העסקיות רחבות ההיקף של אברמוביץ' וחייו האישיים לבין עולמו של טראמפ.

דוח שפירסמו בשנת 2012 חוקרים מאוניברסיטת קורנל גורס כי חברת אוורז, שנמצאת בבעלות חלקית של אברמוביץ', חתומה על חוזים לאספקת 40% מן הפלדה הדרושה לצינור הנפט קיסטון XL - פרויקט שטראמפ אישר להשלים לאחר שנים של עיכוב. בשנת 2006 רכש אברמוביץ' חלק משמעותי מענקית הנפט הרוסית רוסנפט, שנטען באחרונה כי שיחקה תפקיד בקשרים-לכאורה שבין טראמפ לרוסיה. טראמפ והקרמלין גם יחד טענו כי מסמכים שלפיהם המכירה של מניות רוסנפט התבצעה כחלק מתוכנית להקלת הסנקציות האמריקניות על רוסיה הם "פייק ניוז".

אשתו של אברמוביץ', זוקובה, מסתובבת זה זמן רב במעגלים חברתיים משותפים עם קושנר ואיוונקה טראמפ: היא חברה ושותפה עסקית של וונדי דנג, רעייתו לשעבר של רופרט מרדוק ואחת מחברותיה הקרובות ביותר של איוונקה, וכן חברה של קרלי קלוס, בת זוגו זה זמן רב של ג'וש, אחיו של קושנר.

במשך השנים התקרבה זוקובה גם לג'ארד ולאיוונקה עצמם. בפברואר 2014, חודש לפני שפוטין סיפח באופן בלתי חוקי את חצי האי קרים מידי אוקראינה, פירסמה איוונקה באינסטגרם תמונה שלה ושל זוקובה, וונדי דנג, בקבוק יין והכיתוב: "תודה [זוקובה] על ארבעה ימים בלתי נשכחים ברוסיה!". שמועות שפורסמו לאחרונה בנוגע לדנג גרסו שהיא נמצאת "בקשר רציני" עם פוטין, אם כי היא הכחישה אותן.

בקיץ שעבר חלקו קושנר ואיוונקה תא עם זוקובה ודנג בטורניר ה"יו.אס אופן". נטען כי בינואר הזמינה איוונקה טראמפ את זוקובה לנכוח בטקס ההשבעה של טראמפ לנשיאות.

נטען כי הנשיא טראמפ ביקש סיווג ביטחוני עבור קושנר ועבור איוונקה, שהחלו לקחת חלק גדל והולך בפעילותו של הבית הלבן. בכל מקרה אחר, מערכת יחסים אישית וקרובה עם משפחתו של אחד מאנשי סודו הבכירים של פוטין הייתה מקשה על קבלת סיווג ביטחוני כזה, אמרו בכירים בתחום המודיעין, אך סביר להניח כי הלחץ הפוליטי לספק סיווג ביטחוני לילדיו של הנשיא יגבר על כל שיקול ביטחוני.

תאריך:  18/04/2017   |   עודכן:  18/04/2017
שירות גלובס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טראמפ, פוטין, לבייב, אברמוביץ' - נפגשים בחב"ד
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת לב לבייב
ההצעה המשותפת של מוטי בן-משה ולב לבייב, כיום בעל השליטה, לרכוש את אפריקה-השקעות, לא עלתה לגמר. נציגות בעלי האג"ח וחברת הרמטיק החליטו (יום ד' 1.2.17), שלגמר יעלו ארבעה מתמודדים - קרנות לון-סטאר, ברוש ופטרון וחברת גלובל וורת.
02/02/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בסוף השבוע הונחה על השולחן שאלה משמעותית עבור המשקיעים בשווקים הפיננסים: האם יוסרו הסנקציות מעל רוסיה? האם ארה"ב תקל עליה? או בכלל יוחרפו הסנקציות, כפי שרצה הנשיא היוצא, ברק אובמה, לאחר שרוסיה התערבה בבחירות בארה"ב נגד הילרי קלינטון.
29/01/2017  |  ניצן כהן  |   חדשות
אנשי העסקים לב לבייב ומוטי בן משה הגישו אתמול (יום ב', 16.1.17) הצעה משותפת, לרכוש את השליטה בקבוצת אפריקה ישראל להשקעות. לא נמסר המחיר, אך בשוק ההון מעריכים, שהשניים מציעים לשלם 500 עד 700 מיליון שקל, וכן לפרוע חלק מהחוב לבעלי האג"ח העומד על 2.8 מיליארד שקל. הבורסה הגיבה בעליה של 22% בשער מנית אפריקה השקעות, נכון לשעה 10.20 הבוקר. לאחר מכן התמתנה העלייה ל-18% (שעה 11.00).
17/01/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אסתר נחליאלי-חיאט, מחקה (30.10.16) תביעה בסך 750 מיליון דולר שהגיש ארקדי גאידמק נגד לב לבייב, בקובעה שמדובר בניסיון פסול לעקוף פסק דין חלוט שניתן בבית המשפט בלונדון. נחליאלי-חיאט גם הורתה לעכב את הדיון בתביעתו של גאידמק נגד הרב הראשי של מוסקבה, הרב ברל לאזאר, עד שבית המשפט בלונדון יכריע האם ניתן להגיש תביעה זו.
10/11/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
איש העסקים לב לבייב רכש מארנון מוזס, מבעלי ידיעות אחרונות, וילה ברחוב הגבעה בסביון. הוא שילם 10.5 מיליון שקלים. על העסקה מוסר היומון הכלכלי - דה מרקר.
22/09/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
נתן חץ [צילום: יוסי זליגר]
תומר קורנפלד
בחברה ביקשו לגייס 400 מיליון שקל אך במכרז המוסדי הגיעו ביקושים של כ-2 מיליארד שקל
עידן יוסף
עידן יוסף
רפורמת תעריפי התחבורה הציבורית החדשה מרחיבה את רפורמת דרך שווה ומגדילה הנחות לתושבי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית    נוסעי אוטובוס בפריפריה החברתית ישלמו יותר מפי 2 מאשר מקביליהם בפרי...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il