|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  

  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

אישום נגד ההאקר מאשקלון שהפיץ איומי טרור בארה"ב

נאשם בביצוע שורה ארוכה של פעולות איום והפחדה כלפי למעלה מ-2,000 מוסדות ברחבי העולם: נמלי תעופה, חברות תעופה, בתי ספר, מוסדות יהודיים, תחנות משטרה, באיום על סנאטור אמריקני ועוד
24/04/2017  |   איציק וולף, איתמר לוין   |   חדשות   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

כתב אישום הוגש (יום ב', 24.4.17) נגד תושב אשקלון בן 18.5, המואשם בביצוע שורה ארוכה של פעולות איום והפחדה כלפי למעלה מ-2,000 מוסדות ברחבי העולם בשנים 2017-2015: נמלי תעופה, חברות תעופה, בתי ספר, מוסדות יהודיים, תחנות משטרה ועוד וכן כלפי מספר אישים.

סניגוריתו של הנאשם, עו"ד שירה ניר, טוענת שהוא מעורער בנפשו. על-פי בקשת הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים, הוא הודה בעבירות המיוחסות לו. בידי המדינה גם ראיות למכביר שנתפסו במחשבו: "הקלטות של שיחות ההפחדה והאיום; קבצי טקסט עם הנחיות בעניין האופן בו יש לבצע את מעשי ההפחדה, האיום והסחיטה; קבצי טקסט בהם מפורט השירות שהמשיב הציע ב'רשת האפלה'; קבצי טקסט בהם נמצאו פרטי עסקות סחר בסמים בהן תיווך המשיב; ערכות ממוחשבות ומדריכים כתובים רבים המסבירים כיצד לבצע עבירות במגוון תחומים; חומרי תועבה בהם דמויות קטינים, וקובץ טקסט, בו הצעה לשתף ולשלוח את החומרים".

בגין מעשים אלה מיוחסות לנאשם אלפי עבירות של סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה, עבירות מחשב והלבנת הון שביצע במשך כשנתיים, ובאישומים נוספים מיוחסות לו עבירות של נשיאת נשק, תקיפת שוטר, תיווך לסחר בסמים, מתן אמצעים לביצוע פשע, פרסום והחזקת חומרי תועבה פדופיליים ועוד. עתב האישום מעלה, כי הנאשם אף עקב אחרי תוצאות מעשיו ותיעד אותן, כך שהמדינה משתמשת במידע שלו-עצמו כדי להוכיח את הנזקים שגרם.

שמו של הנאשם נאסר לפרסום משום שבעת ביצוע חלק מן העבירות היה קטין. על-פי כתב האישום, האיש ביצע שורה של פעולות איום והפחדה (המכונות לעיתים Swatting), בכך שנהג להתקשר ולפנות בכתב, באמצעים ממוחשבים מתוחכמים, לגורמים שונים ברחבי העולם. הוא איים עליהם, כי מעשי טרור ורצח עתידים להתבצע במקום הומה אדם - באמצעות פצצות, ירי ועוד - ויגרמו לקורבנות רבים.

הנאשם ביצע מעשים אלה באמצעות האינטרנט והשתמש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים לצורך הסוואת מקור ההתקשרות ולהסוואת קולו. כך, בין היתר, הוא "גלש" באמצעות נתבי אינטרנט של אנשים אחרים בסביבת מגוריו, שאליהם התחבר באמצעות אנטנה ייעודית רבת עוצמה. בנוסף, הוא השתלט באמצעים מקוונים על מחשבים זרים, ופעל מתוכם לביצוע העבירות, כך שהעקבות לפעולתו יובילו אל המחשב הנשלט ולא אליו.

עוד נכתב בכתב האישום, כי מטרתו הייתה לגרום לפאניקה ציבורית ניכרת, להזנקת כוחות חרום רבים למקום המאוים, לגרום לפינוי בהול של המקום, לעריכת חיפושים וסריקות, וליצור הד תקשורתי לכל המהלך, אשר יעצים את הפגיעה הגלומה במעשיו. ואכן, כתוצאה מפעולותיו הוסבו נזקים כבדים: במספר מקרים בוטלו טיסות ומטוסים הונחתו בנחיתת חרום, ואילו במקרים אחרים פונו בתי ספר ומוסדות יהודיים והוקפצו כוחות ביטחון רבים.

בנוסף, הנאשם הציע ב"רשת האפלה" (דארקנט) את שירותיו בביצוע שיחות הפחדה, סחיטה ואיום ובשליחת הודעות מעין אלה בדואר אלקטרוני, וזאת בתמורה לתשלום, כאשר המזמינים התבקשו לשלם במטבע הווירטואלי ביטקוין, אשר מונע אפשרות לעקוב אחר "נתיב הכסף". הוא פרסם מחירון לשירותיו אלה בהתאם ליעד השיחות המבוקש (חברות תעופה, בתי ספר, תחנות משטרה ועוד). בין היתר, הוא גבה 500 דולר תמורת איום טלפוני על פצצה במטוס ו-80 דולר תמורת איום בטבח בבית ספר. כתב האישום מייחס לנאשם רווח של 873,000 שקל. בשלב מסוים, הוא אף שכר שני קבלני משנה שיבצעו עבורו חלק משיחות האיום.

142 שיחות איום בתעופה

האישום הראשון מפרט 142 מקרים בהם הנאשם התקשר לשדות תעופה, חברות תעופה ותחנות משטרה, לעיתים למספר יעדים ביום אחד, ואמר, כי במטוסי נוסעים בטיסות מסוימות, שבהן נקב, הוטמנו מטעני חבלה העתידים להתפוצץ בתוך זמן קצר, או שיבוצע בהם פיגוע ירי. רוב הטיסות היו טרנס-אטלנטיות - מאירופה לארה"ב או בכיוון ההפוך.

בין היתר מתאר כתב האישום איום בדבר מטוס אל-על שעשה את דרכו לישראל. כתוצאה מכך, הוקפצו מטוסי קרב צרפתים ושווייצרים כדי ללוות את המטוס, כך שאם תהיינה אינדיקציות לריסוק המטוס מעל אדמת שווייץ, המטוס ייורט מבעוד מועד. במקרה אחר איים הנאשם בירי צפוי על נוסעי אל-על בניו-יורק. בנוגע לטיסה אחרת של אל-על דרש הנאשם לשחרר אסיר מבית הכלא בקולורדו. כתב האישום מתאר מקרים נוספים, בהם איים הנאשם לפגוע בטיסות של חברות ישראליות או שיעדן ישראל.

במקרה אחר איים הנאשם על שדה תעופה בקנדה, וכתוצאה מאיומיו הוסט מטוס לשדה תעופה אחר, הנוסעים הוצאו ממנו במהרה בהליך של פינוי חרום באמצעות מגלשות ושישה מהם נפצעו. אירוע נוסף נגע לאיום על טיסת וירג'ין אוסטרליה, שהובילה להשלכת שמונה טונות של דלק מעל האוקיינוס טרם הנחיתה. במקרה אחר, הוא איים על המטוס ששימש את קבוצת בוסטון סלטיקס, בעת שהייתה בדרכה למשחק, דבר שהוביל לעריכת סריקות במטוס. במקרה נוסף טען הנאשם שהוא פעיל דאעש ודרש 50,000 דולר תמורת נטרול פצצה שהוטענה כביכול במטוס של בריטיש איירווייס שהיה בדרכו מלונדון לניוארק.

הקונסוליה ובית החולים פונו

באישום השני נאמר, שבמשך אותן שנתיים הנאשם התקשר לכ-2,000 גופים שונים, ובהם בתי ספר, קניונים, תחנות משטרה, בתי חולים, מוסדות יהודיים, מוסדות ציבוריים שונים ועוד, תוך שימוש בשיטות מתוחכמות להסוואת זהותו, ואיים עליהם כי מעשי טרור ורצח עתידים להתבצע באותם מקומות. גם כאן, מדובר לעיתים בשורה של התקשרויות באותו יום.

כך למשל, הוא איים על הקונוסוליה הישראלית במיאמי, וכתוצאה מאיומיו הוזעקו כוחות משטרה אשר פינו את אנשי הקונסוליה. במקרה אחר איים הנאשם על בית חולים בניו ג'רזי, וכתוצאה מאיומיו הגיעו כוחות משטרה רבים למקום ומטופלים פונו מבית החולים. במקרה אחר הודיע הנאשם, כי הכניס גז רעיל לבית ספר וכי 100 ילדים צפויים לאבד את חייהם. האיום הנפוץ ביותר שלו היה בירי לעבר תלמידים, בעיקר בבתי ספר יסודיים ברחבי ארה"ב. איום אחר כוון לעבר בית החולים שבאוניברסיטת פרינסטון.

לפי האישום השלישי, הנאשם התקשר בכ-48 מקרים לתחנות משטרה, איים על השוטרים וטען שהוא מחזיק בילדים קטנים או בבני משפחה כבני ערובה, וכי בכוונתו להוציאם להורג בתוך זמן קצר וכן לירות בשוטרים שיגיעו לכתובת. כך למשל, הנאשם התקשר ואיים על משטרת ניו ג'רזי שהוא חמוש ומחזיק שלושה ילדים כבני ערובה ובכוונתו לירות בראשם ובשוטרים שיגיעו למקום.

ניסיון לסחיטת סנאטור ממדינת דלוור

באישום נוסף מתואר כיצד הנאשם איים ואף ניסה לסחוט כספים באיומים מארנסטו לופז, סנאטור של מדינת דלוור וזאת על-רקע הודעת גינוי פומבית שפרסם לופז נגד מעשים קודמים שביצע הנאשם. בנוסף, הוא התקשר והטריד מספר פעמים את ג'ורג' ליטל, בכיר לשעבר במשרד ההגנה של ארה"ב, בין היתר כשאמר לו שיחטוף את ילדיו ויהרוג אותם.

באישום החמישי הנאשם מואשם בעבירות של נשיאת נשק, תקיפת שוטר ותקיפה הגורמת חבלה של ממש, כאשר במהלך מעצרו בביתו באשקלון, תוך כדי עריכת חיפוש בבית ותפיסת מחשביו, הנאשם השתלט על אקדח של אחת השוטרות שהיו במקום. השוטרים השתלטו עליו וחילצו את האקדח המשטרתי מידיו.

האישום השישי מייחס לו עבירה של מתן אמצעים לביצוע פשע ב"רשת האפלה", ומתאר כיצד הנאשם הציע למכירה מדריכים וערכות ממוחשבות ואמצעים לזיוף תעודות זהות ומסמכים רשמיים, לייצור רעלים, לייצור סמים, להפצת וירוסים במחשב, לפריצה לחשבונות פייסבוק ו-וואטסאפ, ואף לייצור חומרי נפץ ומטעני חבלה. אישום שביעי מייחס לו תיווך לסחר בסמים ב"רשת האפלה", בכך שתיווך בין מוכר סמים מקנדה לבין רוכשי סמים ב"רשת האפלה", ונטל עמלה מסכום המכירה של הסמים. באישום האחרון הוא מואשם בעבירות של פרסום והחזקת חומרי תועבה פדופיליים, שנמצאו במחשבו.

חקירת הפרשה ביחידת הסייבר בלהב 433 התפרשה מאוסטרליה ועד ארה"ב, ונערכה בשיתוף פעולה בין משטרת ישראל ופרקליטות המדינה לבין רשויות החקירה והתביעה הזרות (FBI, משרד המשפטים האמריקני, רשויות חקירה באוסטרליה ובמדינות נוספות).
מדינת ישראל נ' פלוני / כתב אישום
האקר בן 18.5 מואשם באלפי מקרים של הפחדה, איומי טרור וסחיטה מול מוסדות ברחבי העולם
מדינת ישראל נ' פלוני / נספח לכתב האישום
רשימת האיומים על מוסדות המיוחסת להאקר בן 18.5
מדינת ישראל נ' פלוני / בקשה למעצר עד תום ההליכים
בקשה לעצור האקר בן 18.5 המואשם באלפי מקרים של הפחדה, איומי טרור וסחיטה מול מוסדות ברחבי העולם

תאריך:  24/04/2017   |   עודכן:  24/04/2017
איציק וולף, איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אישום נגד ההאקר מאשקלון שהפיץ איומי טרור בארה"ב
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דודוקL
24/04/17 13:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איגוד לשכות המסחר מעריך כי שביתה של המגזר הציבורי תגרום לנזק תוצר של כ-100 מיליון שקל כבר ביומה הראשון. כך עולה מנתוני אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר. ההסתדרות איימה אתמול להשבית החל ממחר את כל המגזר הציבורי בשל עמדת הממשלה הנוגעת לרשות השידור ולתאגיד השידור הציבורי.
24/04/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה (יום ב', 24.4.17) על סגירת התיק הפלילי שנפתח נגד השוטר ע', שירה לעבר שתי מחבלות, נערות פלשתינית, שניסו לבצע פיגוע בירושלים תוך שימוש במספריים. התיק נסגר מחוסר ראיות, לאחר שנקבע כי לא ניתן להוכיח ששיקול דעתו של השוטר לא היה סביר.
24/04/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
מאות אלפי יהודים בעולם כבר התרגשו מהפתרון שיקרב אותם לעם ישראל הקהילות היהודיות בתפוצות חוות מדי שנה את הקושי שבהנצחת יום הזיכרון, בשעה שהעולם סביבם ממשיך כרגיל. בעוד שבישראל כולם עוצרים מלכת ועומדים דום לשמע צפירת ההנצחה וההתייחדות, יהודי התפוצות נאלצו לקיים את ההנצחה רק במסגרת טקסים רשמיים או התכנסויות, ובמידה ולא היו כאלו- אף לוותר על ההנצחה.
24/04/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
מועצת העיתונות בישראל פרסמה דנה (יום א', 23.4.17) בתיקונים לחוק השידור הציבורי, שאחד מהם אושר מוקדם יותר בממשלה ובוועדת השרים לענייני חקיקה, והחליטה להתנגד להם.
24/04/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
שני מש"קים ביחידות למבצעים מיוחדים של חיל-האוויר האמריקני עוטרו ביום חמישי בצלבי חיל-האוויר - העיטור הבכיר בחיל על גבורה אל מול פני האויב - על מעשיהם באפגניסטן. לשניים הוענקו בזמנו עיטורי כוכב הכסף, ועתה הוחלט לשדרג את עיטוריהם.
24/04/2017  |  אביתר בן-צדף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il