|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
השופט ויצמן. מסתירים ממנו מידע [בוצ'צ'ו] עו"ד רוזן זינגר. המליצה כיצד להסתיר ולשבש

חשיפת News1 / דרישה לחקירה פלילית

ביה"ח הדסה ומשרד ויסגלס אלמגור <br>שיבשו משפט לגזול פיצוי מחסר ישע

בתביעה שהוגשה נתבע בית החולים הדסה לשלם כ-7 מיליון ש"ח בגלל רשלנות רפואית חמורה שגרמה ליילוד נזק מוחי בלתי הפיך ולנכות של 100% במסגרת ההתגוננות מצד בית החולים, פעלו הצוות הרפואי ואנשי הלשכה המשפטית של בית החולים, יחד עם משרד עורכי הדין ויסגלס אלמגור, כדי לשבש הליכי חקירה ומשפט ואף להסתיר זיוף שנעשה במסמך קריטי דרושה חקירה כדי למצות הדין עם העבריינים
09/05/2017  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות
ויסגלס. עומד בראש המשרד [צילום: בוצ'צ'ו]

אחריות עורכי דין בפלילים
עורך דין מחויב לייצג את לקוחו במסירות ובנאמנות. לשם כך נהנים הוא והלקוח מחיסיון עורך דין-לקוח. דא--עקא, עורכי דין רבים חוצים "את הקווים" ומשתפים פעולה עם לקוחותיהם, ואף מייעצים להם כיצד לשבש הליכי חקירה ומשפט. ובמקרה זה לא ייתכן חיסיון. בענייננו: עו"ד דפנה רוזן זינגר נקטה צעד אקטיבי בהציעה ללקוחותיה שנתבעו כיצד להסתיר את המידע הקריטי - המפליל, שמא יגיע לידיעת התובעים. עו"ד רוזן זינגר פעלה כפי שפעלה כדי להביא לדחיית התביעה, דבר שמזכה אותה, קרוב לוודאי, בתגמול כספי משמעותי מצד הנתבעים. ובמילים פשוטות. רוזן זינגר בחרה ביודעין בביצוע עבירה פלילית כדי להשיג תמורה כספית עבורה ועבור לקוחותיה. וזה מחייב חקירתה יחד עם לקוחותיה ויתר המעורבים ומיצוי הדין עימם.

בית החולים הדסה, יחד עם משרד עורכי הדין ויסגלס אלמגור ושות' שבראשו עומד עו"ד דב ויסגלס, הסתירו ועודם מסתירים - בזדון, מידע רפואי קריטי, במטרה מכוונת לשבש הליכי חקירה ומשפט. המידע כולל עדויות ומסמך שזויף כדי להסתיר מתי בדיוק נותקה האם-היולדת מהמוניטור (משגוח) ומתי בדיוק הופסק המעקב אחר התינוק שהיה עדיין ברחם אמו ומתי התקבלה ההחלטה על ניתוח קיסרי. בדרך זו הם מנסים להביא לכך שבית המשפט המחוזי מרכז ידחה תביעת נזיקין שהוגשה בשמו של קטין חסר ישע (כיום כבן 6), יחד עם הוריו, נגד בית החולים הדסה ונגד קופת חולים מאוחדת.

עו"ד עמוס גבעון בא-כוח התובעים אמר בתגובה לפניית News1, כי הוא חשד שזויפו מסמכים ובוצעו הליכי שיבוש חקירה ומשפט ואולם לא היו לו ראיות מוחלטות לכך. המסמך שאנו מציגים כאן ישמש בידי עו"ד גבעון ראייה להוכחת העוולה שבוצעה.

משרד ויסגלס אלמגור ושות' הוא אחד המשרדים הגדולים בישראל. הוא מייצג באופן קבוע את חברת הביטוח ענבל (הממשלתית), ומתמחה בייצוג בתי חולים. ככל הידוע לח"מ, אין זה המקרה הראשון שמשרד זה מפברק ונותן ידו לשיבוש הליכי חקירה ומשפט, ולפגיעה בתובעים חסרי ישע. פרשה זו שאנו חושפים מחייבת בדיקת תיקים נוספים במשרד זה.

במסגרת התביעה (ת.א. 35381-07-13 נ.א.מ. ואח' נ' ההסתדרות מדיניצית הדסה ואח') תובעים הקטין והוריו סכום של כ-7 מיליון ש"ח. סכום זה אמור לממן את הוצאותיו והחזקתו של הקטין ולפצותו על הנזק הבלתי הפיך שנגרם במוחו כתוצאה מה"תשניק" במהלך הלידה: "שיתוק מוחין", נכות רפואית ותפקודית ברמה של 100%, ותוחלת חיים קצרה יחסית בגלל הנזק המוחי (51 שנים).

בחוות דעת שכתב פרופ' מנחם פ' דוד (מומחה שזומן מטעם התובעים) הוא עמד על הסיבות לנזק שנגרם. בעת שכתב את חוות הדעת, לא ידע פרופ' דוד על המידע שהוסתר, ובמיוחד לא ידע כי המוניטור, שנועד לאותת לצוות הרפואי על מצוקת התינוק ברחם, נותק לפרק זמן של כשעה. אף-על-פי-כן קובע פרופ' דוד בחוות דעתו (ציטוט):

  • הרופאים בבית החולים לא אבחנו בעוד מועד את גודלו האמיתי של העובר, את סיבת גדילתו המופרזת, הסוכרת, ולא זימנו את האישה לניתוח אלקטיבי או כפי שנדרש היה מהם כאשר האישה הגיעה לבית החולים על סימנים ברורים למצוקת העובר, הם השתהו עם הטיפול בה, איחרו בקבלת ההחלטות לנתחה והשתהו עם ביצוע הניתוח, ועקב גודלו המופרז התקשו לחלצו מהרחם ונזקקו לתגבורת כ"א לשם. כך. עקב כל המחדלים האלה, במצטבר, נולד התינוק בתשניק קשה ביותר ונזקק לטיפולי החייאה ממושכים, ניזוק קשה במוחו ונותר פגוע לכל ימי חייו.


המידע שאנו מפרסמים להלן אמור לחשוף את האמת המרה: הצוות הרפואי בבית החולים הדסה התרשל באופן חמור בבדיקות וביצע את הלידה בניתוח קיסרי רק לאחר זמן רב שהפעוט כבר נקלע למצוקה; וגם תהליך הלידה בוצע באופן לקוי, וגרם למחנק של היילוד ולפגיעה בלתי הפיכה במוחו. את כל זאת מנסים בכירי הדסה ובאי-כוחם להסתיר. לשם כך, כאמור, הם פעלו ועודם פועלים לשבש הליכי חקירה ומשפט.

חוות הדעת המפלילה ממשרד ויסגלס אלמגור ושות'
קטע מהמסמך המפליל שכתבה עו"ד דפנה רוזן זינגר

המידע שאותו אנו חושפים להלן ב-News1 (ראו מסמך, לעיל), הגיע בימים אלה לידי הח"מ. ניתנת האמת להיאמר, מדובר במידע מזעזע, מקורי ואיכותי ביותר: "חוות דעת" המגלה ואף מתארת באופן פרטני את דבר העבירות הפליליות שבוצעו, משמעותן וגם כיצד יש למנוע דליפת המידע מהתובעים. חוות הדעת נכתבה במשרד ויסגלס אלמגור ושות' שבראשו עומד עו"ד דב ויסגלס, ומוענה לעו"ד ביאטריס שטנברג מן הלשכה המשפטית של בית החולים הדסה; ולעו"ד נעמה עוזיאל, תחום תביעות נזקי גוף בכלל חברה לביטוח בע"מ (המבטחת את הדסה). עו"ד דפנה רוזן זינגר, ממשרד ויסגלס-אלמגור, היא החתומה על חוות הדעת המהווה לדידה "הערכת סיכון מפורטת". נביא להלן קטע מ"חוות הדעת" המפלילה מיום 01.10.15, המדברת בעדה:


  • כפי שציינו בהערכת הסיכון הראשונית באופן תמוה התובעים שלחו שאלונים רק לחלק מהרופאים והמיילדות אשר טיפלו ביולדות (ביום הלידה). ובמיוחד תמוהה העובדה שלא נשלחו שאלונים לד"ר שושן, לד"ר שגיא ולמיילדת ורה יגוטקין אשר קיבלה את היולדת ביום הלידה, ניתקה אותה מהמוניטור למשך שעה ואף שינתה את שעת הדיווח שלה במחשב - שהינו מעשה חמור ביותר.

    כזכור, לאור העובדה שאם התובעת עובדת בבית החולים, חששנו שהמידע על-אודות השינוי ברישום במחשב יגיע לתובעים ועל-כן עדכנו את המחלקה המשפטית כי יש לשמור על סודיות של התיעוד הרפואי בנוגע לתיק של היולדת.


בית החולים הדסה, כאמור, ובאי-כוחו, עושים גם בשלב זה כל שלאל ידם כדי להתחמק מאחריותם לנזק הרפואי העצום מחמת רשלנות רפואית ברורה שבה לקו בשלב שהובאה האם לחדר הלידה. קופת חולים מאוחדת, שנתבעה בשל זאת שלא הקפידה ליזום בדיקות מתאימות לאם ולעובר במהלך ההריון, ביקשה לדחות את התביעה נגדה, בהעדר עילה, לכאורה.

מנהלי בית החולים הדסה והרופאים הנוגעים בדבר פועלים לגזול פיצוי מקטין חסר ישע, למרות שהם יודעים שהצוות הרפואי אחראי לרשלנות החמורה. הם יודעים זאת היטב מחוות הדעת המפלילה, כאמור, הכוללת בנוסף דיווח על דברים שאמר פרופ' אוהל גונן, שהתבקש על-ידי הצוות המשפטי ליתן חוות דעת שתגונן על בית החולים מפני התביעה.

להלן הדיווח שמסרה עו"ד דפנה רוזן זינגר לעו"ד עוזיאל ולעו"ד שטנברג, המוכיח את אחריות בית החולים לפאשלה הנוראה (ציטוט):

  • אנו פנינו לפרופ' מאוהל גונן, בבקשה לערוך חוות דעת נגדית לחוות דעתו של פרופ' דוד. כזכור, בעידכון ששלחנו אליכם ביום 27.05.15 פרטנו כי לאחר שפרופ' אוהל עבר על התיעוד הרפואי (הכולל את המסמכים שזויפו והוסתרו מבית המשפט ומהתובעים, י.י.) הוא עדכן אותנו כי הוא סבור שהטיפול ביולדת היה רשלני, הן בהחלטה לנתק את היולדת מהמוניטור למשך שעה והן התנהלות הצוות הרפואי לאחר חיבור היולדת פעם נוספת למוניטור, אז ראו שהמוניטור פתולוגי והיה עליהם לקחת את היולדת דחוף לחדר ניתוח ולא לחדר לידה...


הנה-כי-כן: בכירי בית החולים וכל הנוגעים בדבר יודעים היטב על הרשלנות החמורה ועל שיבוש הליכים פלילי, ולמרות זאת הם ממשיכים גם בימים אלה להיות שותפים להסתרת המידע המפלילי, במטרה לגזול פיצוי כספי מהקטין חסר הישע. זו התנהגות מחפירה המחייבת כל מי שעיניו בראשו, כולל כלי תקשורת, להתקומם ולפעול למיצוי הדין עם האחראים לעוולה ולעבירות הפליליות.

דרושה חקירה מקיפה
מקרה מבחן גם ליועמ"ש [צילום: פלאש 90]

המידע שאנו חושפים להלן מצביע על עבירות פליליות חמורות מצד שורה של גורמים, ובראשם בכירים בבית החולים הדסה, שהיו שותפים למידע ו/או קיבלו דיווח לאחר מכן, ומצד משרד עורכי הדין שייצג את בית החולים. מהמידע עולה, כי משרד עורכי הדין הדריך את הצוות המשפטי, וכן את הצוות הרפואי שטיפל אם ההרה זמן קצר לפני הלידה שבוצעה בחרום, כיצד לשקר בעדויות, וכיצד לפעול כדי להסתיר מהתובעים ומבא-כוחם עו"ד עמוס גבעון, ומבית המשפט שדן בתביעה, את המידע הקריטי שאמור להכריע את התביעה לטובת התובעים.

התביעה תלויה עדיין ועומדת בבית המשפט המחוזי מרכז (בלוד). היא מתבררת בפני השופט צבי ויצמן. שלב ההוכחות הסתיים. התובעים וקופת החולים מאוחדת הגישו סיכומיהם. בית החולים הדסה קיבל ארכה להגשת סיכומיו עד יום 11.05.17. זה השלב המכריע שבו דרושה התערבות מהירה מצד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, או מצד פרקליט המדינה, שי ניצן. זה השלב שבו ראוי שאישים אלה ישתמשו בסמכותם ויורו על חקירה משטרתית מידית, ואף יפנו, מיוזמתם, לבית המשפט, כדי לבקש להיות צד להליך זה. התערבותם נחוצה לעשיית צדק, וכדי שהקטין חסר הישע, שנפגע בגלל רשלנות רפואית חמורה מצד צוות בית החולים, יקבל פיצוי הולם שיאפשר להוריו ולאפוטרופוס העתידי לממן את הוצאותיו והחזקתו עד סוף ימיו.

תאריך:  09/05/2017   |   עודכן:  09/05/2017
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביה"ח הדסה ומשרד ויסגלס אלמגור שיבשו משפט לגזול פיצוי מחסר ישע
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלי דותן
9/05/17 13:39
2
א. וינשטיין
9/05/17 13:43
3
המזהיר
9/05/17 15:15
4
נתין מדמנת ישראל
9/05/17 16:36
5
חיים ו.
9/05/17 20:35
6
אורי1985
10/05/17 00:33
 
לא כתבה רוזן?
10/05/17 22:00
7
תמימה
10/05/17 22:16
8
שמין
14/05/17 12:45
9
אביקול
26/05/18 09:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' יפה זילברשץ ראש ות"ת (הוועדה לתכנון ותקצוב) הציגה (יום ג', 9.5.17) בפני ועדת החינוך, התרבות והספורט את תוכנית החומש של המועצה להשכלה גבוהה הכוללת תוספת הדרגתית של כ-7 מיליארד שקלים לתקציב מערכת ההשכלה הגבוהה. בשנת 2022 בסיס התקציב של המל"ג יעמוד על כ-12 מיליארד שקלים בשנה, התקציב הגדול ביותר שאושר למערכת ההשכלה הגבוהה מאז ומעולם.
09/05/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
שיא של 37,270 מחזורי טיפולי הפרייה דווחו בשנת 2016 לעומת 33,447 בשנת 2015 וכן 25,576 ב-2014. כך עולה מנתונים שהציגה (יום ג', 9.5.17) האגודה הישראלית לחקר הפוריות (איל"ה) במסיבת עיתונאים שערכה.
09/05/2017  |  גלית יצחק-אוגנוב  |   חדשות
גבי קורסונסקי, המואשם ברצח ובשורה של מעשי שוד ומצוי במעצר עד תום ההליכים, ממתין 13 חודשים לפסק דין בעניינו - אך אין אפילו תאריך למתן פסק הדין. עובדות אלו התגלו (יום ב', 8.5.17) בהחלטה של בית המשפט העליון.
09/05/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
קנביס יכול גם להפוך את תהליכי ההזדקנות במוח. כך עולה ממחקר שערכו חוקרים מהאוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בון בגרמניה.
09/05/2017  |  גלית יצחק-אוגנוב  |   חדשות
במהלך חודש אפריל עברו בנתב"ג 1,794,560 נוסעים ב-12,302 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות. עלייה של למעלה מ-25 אחוז מאפריל 2016 כמגמת הגידול בהיצע הטיסות לישראל ממשיכה גם במהלך חודש אפריל - כך עולה מסיכום נתוני חודש אפריל שמפרסמת (יום ג', 9.5.17) רשות שדות התעופה.
09/05/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
[צילום: יח"צ, הרבלייף]
סוזן בוורמן
חמישה צירופי מזון מומלצים לתזונה נכונה    הוספת מעט שומן בריא מאבוקדו או שמן זית לסלט תעזור לכם לספוג את הקרוטנואידים שמצויים בחסה רומית, גזר ועגבנייה
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il