|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?
קבוצת ירדן
פחד מרופא שיניים: אסטרטגיות להתמודדות
רהב. ישלם 100 אלף הוצאות [פלאש 90] גזית. התביעה נגדו נדחתה [צילום: פלאש 90]

נדחתה תביעת רהב נגד גזית וגודוביץ'; <br>טען שהושמץ: יחצ"ן טיפש, שמן ורוטט

בית המשפט קבע: רני רהב שתבע 1,000,000 ש"ח לא הוכיח שהאמירות ששודרו בתוכניתו של גזית ברדיו 103FM כוונו כלפיו חויב לשלם הוצאות לגבי גזית בסך 50,000 ש"ח ועוד 50,000 ש"ח לישראל גודוביץ' רדיו ללא הפסקה (המפעילה את תחנת 103FM) חויבה לשלם לרהב 8,500 ש"ח בגלל פרסום שמו ותמונתו בטעות בהקשר הנ"ל באתר התחנה רני רהב: בית המשפט שגה בניתוח המשפטי וביישום העובדות שהוצגו בפניו והתקבלו על-ידו; גזית וגודוביץ' שיקרו לבית משפט; אערער לביהמ"ש המחוזי
20/05/2017  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   תגובות
פרוסט-פרנקל. חייבה את רהב בסכום גבוה [צילום: בוצ'צ'ו]

גודוביץ'. רהב לא טיפש. יש הרבה שמנים. [צילום: מן הטלוויזיה]

בית המשפט השלום בתל אביב דחה תביעת לשון הרע בסך 1,000,000 ש"ח שהגיש איש יחסי הציבור רני רהב, הנחשב לאחד הגדולים בענף, נגד גבי גזית (נתבע 1), המנחה תוכנית הנושאת את שמו ברדיו 103FM, ונגד האדריכל ישראל גודוביץ' (נתבע 2). השופטת אושרי פרוסט-פרנקל חייבה את רהב לשלם לגזית 50,000 ש"ח ולגודוביץ 50,000 ש"ח. פסק הדין ב-ת.א. 49482-08-15 רהב נ' גזית ואח' ניתן ביום 19.05.17. במקביל חייבה השופטת את חברת רדיו ללא הפסקה בע"מ (נתבעת 3) המפעילה את תחנת 103FM, לשלם לרהב פיצוי סמלי בסך 7,500 ועוד 1,000 ש"ח שכר טירחה, בשל אחריותה ללשון הרע שפרסמה נגד רהב, בשוגג. רהב יוצג בהליך זה באמצעות עו"ד שי אליאס. גזית ורדיו ללא הפסקה בע"מ יוצגו על-ידי עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום. גודוביץ' יוצג על-ידי עו"ד רפי שפטר.

טענותיו של רהב

בכתב התביעה טען רני רהב כי הנתבעים, יחד עם תחנת 103FM (נתבעת מס' 3) שבה הועלו לאחר מכן דברי הדיבה, כביכול, פגעו בשמו הטוב, הוציאו נגדו לשון הרע ואף פגעו בפרטיותו. רהב טען, כי במסגרת תוכניתו "גבי גזית ללא הפסקה" ששודרה ביום 26.05.15, דנו גזית והאדריכל גודוביץ' שהתארח בתוכנית בליקויים שהתגלו במרפסות (שחלקן קרסו) בפרויקט של חברת גינדי בחדרה. לדברי רהב, גזית השמיץ: "אני אגיד לך למה הוא עושה את זה, יש לו יחצ"ן גרוע, מוכר, טיפש, וגרוע והוא נותן לו עצות גרועות". גודוביץ הגיב בשידור: "וגם שמן, הוא גם שמן, שמן ורוטט, שומניו רוטטים". גזית השיב לדברי גודוביץ' ואמר: "אני לא שמעתי מה אמרת עכשיו, ואם מישהו אחר שמע זה לא אחריותי, אני לא יודע למי אתה מתכוון". גודוביץ' השיב: "זה באחריותי, ואני מוכן להתמודד אתו". בסיום הדיון אמר גזית: "ושוב אני חוזר ואומר לגבי הדברים שנאמרו פה לגבי אדם מסוים, אני לא יודע למה ישראל גודוביץ התכוון, אין לנו שום אחריות על הדברים שהוא אמר, לא נאמרו פה שמות וכו'". באתר האינטרנט של 103FM הופיע הפרסום תוך ציון שמו ותמונתו של רהב.

רני רהב כתב בתביעתו, כי הוא משמש דובר פרויקט קניון תל אביב ומגדלי גינדי, אך לא של פרויקט הבנייה גינדי בחדרה (שבו קרסו המרפסות). לטענתו, הדברים שפורסמו נאמרו בגנותו על-אף שאין לו קשר לפרויקט בחדרה המיוצג על-ידי יועצי תקשורת אחרים.

רהב טען, כי הפרסומים נעשו בכוונה במטרה לפגוע ולהזיק לו וזאת במסווה של דיון ציבורי. חומרת הפגיעה בו, טען, היא נוכח זאת שמדובר בתוכנית רדיו פופולרית המשודרת באופן קבוע והאזינו לה עשרות אלפי אנשים. הפרסומים עלולים להשפילו, לעשותו מטרה לבוז, לפגוע במשרתו ובפרנסתו, קבל. הוא ציין עוד בתביעתו, כי הינו נשוי, אב לילד, יחצ"ן של בעלי תפקידים בכירים במשק, קונסול כבוד של איי מרשל בישראל, שימש כשופט בתוכנית טלוויזיה "הכוכב הבא", והוא משקיע רבות כדי לשמור על שמו הטוב. לטענתו, הנתבעים גרמו לו נזקים, כולל נזקים ממוניים.

גזית: לא התכוונתי לרהב

גבי גזית טען בכתב ההגנה ובעדותו, כי הוא רהב מנסה להשתיק ביקורת עניינית מצד כלי תקשורת. לדבריו, הוא לא התכוון בדבריו דווקא ליחצ"ן מסוים, "אלא לטיב העצות שניתנו לגינדי, שגרמו לו לקבל החלטות גרועות. הוא לא ידע מי היחצ"ן וזה גם לא עניין אותו. לגרסתו, יש אלפי יחצ"נים בישראל וכאשר אמר שמדובר ביחצ"ן מוכר, יצא מתוך הנחה שחברה כמו גינדי תקבל עצה מיחצ"ן מוכר. כשאמר את המילה "טיפש" לא ייחס תכונות באותו רגע למישהו מסוים אלא לעצות הגרועות שתן לגינדי". גזית ציין עוד, כי הוא הנחה את התוכנית בצורה אתית, והוא אינו אחראי לדברים שאמר גודוביץ' בשידור חי. מדובר בהבעת דעה וביקורת לגיטימית, הפרסום לא חרג מהסביר בנסיבת העניין, ולא נגרם לרהב כל נזק כתוצאה ממנו. באשר לפרסום השגוי באתר 103FM, שכלל את תמונתו ושמו של רהב, אמר גזית כי אין לו קשר לכך, הוא לא מנהל ולא עורך את התכנים באתר, והוא אינו אחראי בשום צורה לכשלים, אם היו, באתר זה.

גודוביץ': יש הרבה יחצ"נים שמנים

ישראל גודוביץ' טען בכתב ההגנה וכן בעדותו, כי רני רהב מנדב לעצמו תארים שנאמרו בתוכנית למרות שלא דובר בו ולו ברמז והוא אף לא הוצג כיחצ"ן של גינדי. גודוביץ' אמר בעדותו, כי הוא לא ידע מי היחצ"ן שעובד עם גינדי ולא כיוון דווקא לרהב. באשר למילים "שמן" ו"רוטט" אמר גודוביץ בחקירתו, כי מילים אלה נפלטו לו בלהט השידור והוא מצר על-כך, ואף הביע התנצלות על הדברים הלא ראויים. מכל מקום, אמר, יש אלפי יחצ"נים המתאימים לתיאור זה, שהם גם מוכרים וגם טיפשים, אך "התובע אינו טיפש ויש הרבה שמנים". גודוביץ', כמו גזית, אמר שהוא אינו אחראי למה שפורסם בתחנת השידור.

103FM: אזכור שמו של רהב באתר נעשה בטעות

חברת רדיו ללא הפסקה (מפעילת 103FM) טענה כי הפרסום נעשה בטעות על-ידי עובדת הפקה זוטרה, אפרת קורמן, אשר הוסיפה על-דעת עצמה את שמו ותמונתו של רני רהב. מנכ"ל הנתבעת, אייל פאר, הסביר זאת לרהב, הביע צער על-כך וסבר לתומו כי ההדורים יושרו. פאר ציין, כי התוכנית הושמעה באתר 28 פעמים בלבד, ואז הוסרו שמו ותמונתו של רהב. קורמן העידה, כי היא פעלה על-דעת עצמה לאחר שהבינה משידור המילים: "ששומניו רוטטים", כי הכוונה היא לרני רהב. קורמן נטלה אחריות לטעות, ומסרה בעדותו כי לגזית ולגודוביץ' אין שום קשר לפרסום באתר.

השופטת פרוסט-פרנקל: רהב לא הוכיח שגזית וגודוביץ' התכוונו אליו

השופטת פרוסט-פרנקל שדנה כאמור בתביעה קובעת בפסק דינה, כי אין חולק על כך ששמו של רהב לא הוזכר בשידור התוכנית, וכי רהב אינו קשור על פרויקט גינדי בחדרה. שמו של התובע עלה רק באתר התחנה על-ידי אפרת קורמן, שהעידה כי היא שכתבה את שמו של רהב, על דעתה בלבד, ללא כל אמירה ו/או הנחיה ו/או הוראה של גזית או מי מטעם תחנת הרדיו. על-פי עדותה, היא הוסיפה את שמו של רהב, כיוון שתאורו של גזית את היחצ"ן "גרם לה לחשוב שמדובר בתובע, והיא עשתה זאת בתום לב".

השופטת מביאה מדבריו של רהב, שהעיד כי לא דרש לפטר את קורמן. "חלילה וחס. מבחינתי העובדת לא אשמה. ואמרתי לו זאת בשיחה (לאייל פאר, י.י.)... אמרתי לו שאתם חצופים שקרנים ומנסים לקחת ילדה קטנה ומנסים להלביש עליה ואתם עושים זאת בכל דבר שאתם רוצים, לא איתי". דבריו אלו של רהב שימשו נגדו. השופטת קובעת, כי קורמן העידה שאיש לא הנחה אותה לאזכר את שמו של רהב וכי היא דוחה את טיעונו של רהב וקובעת כי קורמן פעלה על-דעת עצמה. כמו-כן היא קובעת, כי לגזית ולגודוביץ' "אין כל קשר לפרסום שמו של התובע באינטרנט".

השופטת פרוסט-פרנקל דחתה גם את תביעתו של רהב לחייב את גזית וגודוביץ' באחריות ללשון הרע בגין הפרסום באתר 103FM. איני מקבלת את טענת התובע, לפיה, הקורא הסביר מבין מדף האינטרנט, שמדובר בדף של גזית וגודוביץ'. "מבחן האדם הסביר הינו למשמעות הביטוי שלטענת תובע מהווה לשון הרע, ולא למבחן העוסק בשאלה מי המפרסם". רהב לא הוכיח, לשיטת השופטת, כי גזית וגודוביץ' התכוונו אליו. היא מציינת כי גזית אף הדגיש בעדותו, כי בעיניו רני רהב "כלל אינו טיפש ולא הייתה בשידור כל כוונה לתובע". בנסיבות אלה, קובעת השופטת, גזית וגודוביץ' לא פרסמו דבר לגבי התבע, הם אינם מנהלי האתר של הרדיו, ואין להם שום אחריות לפרסום באתר. נוכח זאת פסקה השופטת כי היא דוחה את התביעה נגד השניים, במלואה.

ובאשר לתחנת השידור, שפרסמה על-ידי קורמן את שיוחס לה - השופטת קובעת את אחריות הנתבעת לפרסום. לגבי המילה "טיפש", קובעת השופטת, כי על-פי ההלכה הפסוקה, אמירה זו מהווה הבעת דעה ותו-לא. כך גם לגבי המילה "מטומטם". עם זאת, קובעת השופטת, בעצם כתיבת שם התובע באתר האינטרנט של 103FM וייחוס לו תכונות של "טיפש", "שמן", אומנם מדובר בהבעת דעה, אך זו גובלת בלשון הרע מהרף הנמוך.

בסופו של דבר חייבה השופטת את רני רהב לשלם לגזית ולגודוביץ' 50,000 ש"ח (לכל אחד מהם). תחנת השידור חויבה לשלם לרהב פיצוי בסך 7,500 ש"ח בגין עוולת לשון הרע והוצאות בסך 1,000 ש"ח. רני רהב, שתבע מיליון ש"ח והביע נכונות להסתפק בחצי מהסכום, במסגרת פשרה, ספג מפלה גדולה. שמורה לו, כמובן, הזכות להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

רני רהב: אערער, אמשיך להילחם בתופעת השימינג

רני רהב מסר את התגובה שלהלן (ציטוט):

"הרצחת וגם ירשת". עם כל הכבוד לבית המשפט ופסיקת בית המשפט היא נר לרגליי, עיון בפסק הדין מלמד כי בית המשפט שגה בניתוח המשפטי וביישום העובדות שהוצגו בפניו והתקבלו על-ידו. בכוונתי לערער בהקדם לבית המשפט המחוזי. אני חסיד גדול של חופש העיתונות, אך צריך להבדיל בין חופש הביטוי לחרות הביזוי. ואני לא מתכוון לוותר לאיש במדינת ישראל בנושא זה בכלל ולאדונים גזית וגודוביץ', בפרט, שלצערי שיקרו לבית המשפט. אמשיך להילחם בתופעת השימינג במדינה ללא מורא ופחד גם אם במערכה הראשונה הפסדתי!
ת.א. 49482-08-15 רני רהב נ' גבי גזית, ישראל גודוביץ', רדיו ללא הפסקה בע"מ / פסק דין
שופטת בית משפט השלום בתל אביב אושרי פרוסט-פרנקל דחתה תביעה בגין לשון הרע על-סך 1,000,000 ש"ח שהגיש רני רהב נגד גבי גזית, ישראל גודוביץ' ורדיו ללא הפסקה בע"מ. רהב חויב לשלם לגזית ולגודוביץ' 50 אלף ש"ח (לכל אחד מהם). רדיו ללא הפסקה חויבה לשלם לרהב 8,500 ש"ח.

תאריך:  20/05/2017   |   עודכן:  21/05/2017
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעת רהב נגד גזית וגודוביץ'; טען שהושמץ: יחצ"ן טיפש, שמן ורוטט
תגובות  [ 18 ] מוצגות   [ 18 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמן או לא ?
20/05/17 11:00
 
עודד ב
20/05/17 13:27
2
סקרן
20/05/17 11:29
3
רני הרעב
20/05/17 12:11
4
שלמה גבאי
20/05/17 12:15
 
משה מיכאל
22/05/17 11:21
5
קורא מהמרכז
20/05/17 13:10
 
אותי הם מגעילים
20/05/17 16:18
6
הירונימוס
20/05/17 15:07
7
רמ47חי פה
20/05/17 15:13
8
נתן ז.
20/05/17 16:26
 
אהרון שחר
20/05/17 18:09
9
אהוד פרלסמן
20/05/17 16:48
 
ה.א
20/05/17 21:29
10
במי מדובר?
20/05/17 17:23
11
כנניהו המיסר
20/05/17 21:11
 
יותר גרוע
21/05/17 00:04
12
ע"מ
21/05/17 01:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מולי חלקיהו-שטרן תובע 8 מיליון שקל מרשת בתי קולנוע לב, בטענה להפרת הסכם בוררות בנוגע לבית הקפה סמדר במתחם קולנוע לב סמדר בירושלים.
20/05/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
חברת ק.א.ל המציאה רכיבי שכר פיקטיביים כדי להקטין את בסיס השכר לצורכי פנסיה - טוען (25.4.17) פרדריק ששון, שהיה מעובדיה הבכירים.
20/05/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
שיכון ובינוי נדל"ן תובעת 28.8 מיליון שקל מעיריית תל אביב ומתאגיד המים העירוני מי אביבים.
20/05/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
אקו"ם, המטפלת בזכויותיהם של יוצרי מוזיקה ומבצעיה, תובעת 500,000 שקל מתחנת רדיו קול רגע שידורי העמקים ובעליה, איש התקשורת חיים הכט.
20/05/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
השופט בדימוס אמנון סטרשנוב דחה תביעה בסך 87.4 מיליון שקל שהגיש מושב ברקת נגד חברת איירפורט סיטי, בעלת קרית שדה התעופה שליד שדה התעופה בן-גוריון. החברה מבקשת (18.5.17) מבית המשפט המחוזי מרכז לאשר את פסק הבוררות של סטרשנוב.
20/05/2017  |  יצחק דנון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
עדנה ויג
עדנה ויג
בשבת נקום ונגיד: 'אנחנו גאים להיות יהודים!" זִרמו איתי, בואו נביא מאה אלף יהודים לשמור שבָּת פעם ראשונה, כמוני    נראה לאויבים שלנו איזה עם אנחנו
חיים נוי
חיים נוי
ביקורת מחזמר: מרגש ותוסס - סרט הפולחן הפך לחוויה מוזיקלית - תיאטרון בית ליסין    פרט מרגש הוא ההחלטה להנציח את זכרה של השחקנית הנודעת עדנה פלידל ז"ל ששיחקה בסרט בתפקיד המנהלת ושמה ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il