ב-2.6.17 תיושם הפעימה השנייה של פעילות
חברת דן באר שבע בעיר. ביום זה ישתנו משמעותית מסלוליהם של קווים רבים במטרה לקצר את משך הנסיעות, לחבר לראשונה את כל אזורי העיר ולשפר את רמת הדיוק והאמינות של קווי התחבורה הציבורית. כמו-כן תדירותם של קווים רבים תגבר משמעותית.
יישום הפעימה, שאמור היה להתרחש כבר ב-3 במרס, נדחה בשלושה חודשים. הנוסעים נקראים להיערך לשינוי, ללמוד את מסלולי הקווים החדשים, לתכנן מחדש את דרכי הנסיעה ולהתעדכן בלוחות הזמנים.
מערך שירות מתוגבר יסייע לנוסעים בהסתגלות לשינוי. החל משבוע לפני הפעימה (ב-26.5.17) יוצבו עשרות דיילים ברחבי העיר לאורך כל שעות היום, ויסייעו לנוסעים בתכנון נסיעותיהם. מוקד השירות הטלפוני יתוגבר גם כן החל בתאריך זה, וחוברות מידע יופצו לכל בית אב בעיר.
יורי ברונשטיין, מנכ"ל דן באר שבע: "לאחר יותר מחצי שנה של פעילות, דן באר שבע גאה לעמוד בראש טבלת הביצועים של
משרד התחבורה, ולספק תחבורה ציבורית מתקדמת
לכ-80,000 נוסעים מדי יום".
מודל התחבורה הציבורית בעיר
מודל התחבורה הציבורית הקיים כיום בבאר שבע משקף תפישת תכנון ישנה, בה התחנה המרכזית היא לב העיר, שבו מרוכזת כל התחבורה הציבורית. במודל זה ניתן לדמות את העיר לפרח, אשר ליבו הוא התחנה המרכזית. ברחבי העיר נוסעים אוטובוסים מתן החנה המרכזת ואליה בקווים מעגליים, שאינם לא יעילים וגורמים לאי-דיוקים בלוחות הזמנים.
מודל התחבורה הציבורית החדש מבטל את הצורך בקווים סיבוביים. במודל זה ניתן לדמות את העיר לרשת, אשר במעטפת שלה 8 תחנות קצה (כולל התחנה המרכזית). בין תחנות הקצה נוסעים הקווים באופן תדיר, תוך שהם עוברים בשכונות, במרכזים מסחריים, באזורי תעסוקה וכיוצא בזאת. קווי האוטובוס מצטלבים אלו באלו בחלק מן התחנות, והנוסעים יכולים לעבור בין קווים ביעילות ולקצר את מסלולי הנסיעה ואינם צריכים לנסוע בכל מסלול הקו הסיבובי.
במודל החדש תומכת רפורמת המעבר החופשי שהוטמעה בעיר כבר בראשית חודש מרס 2017. לקוחות המשלמים על נסיעה ברב-קו רשאים לעבור בין אוטובוס בטווח 90 דקות ללא כל עלות נוספת מעבר לעלות הכרטיס הנסיעה הראשונה (4 שקלים עלות כרטיס רגיל ו-2 שקלים לבעלי זכאות להנחה).