בשנת 2016 גדל הביקוש למוצרי חלב ב-53% לקראת שבועות. בשבוע שקדם לחג היקף המכירות של מוצרי חלב עמד על 198 מיליון שקלים, בהשוואה למכירות ב"שבוע טיפוסי", שעמדו על 129 מיליון שקלים. בקטגוריית המעדנייה החלבית נצפתה עלייה של 84% לעומת "שבוע טיפוסי". בשבוע שלאחר החג המכירות ירדו מתחת לממוצע, לעומת "שבוע טיפוסי" - כך על-פי נתונים שמפרסם (יום ד', 23.5.17) משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומועצת החלב.
עוד עולה מהנתונים כי המוצרים הנפוצים ביותר לקראת החג הם הגבינה הלבנה והשמנת המתוקה. לקראת חג השבועות הציבור בישראל מעלה את צריכת הגבינות הלבנות ב-132%, לעומת "שבוע טיפוסי" ואת צריכת השמנת המתוקה בשבוע שלפני החג בשנת 2016 ב-211%, לעומת "שבוע טיפוסי".
2016 - עליה בביקוש לחלב ומוצריו
שנת 2016 התאפיינה בעלייה בביקוש לחלב ומוצריו של כ-3.5%. צריכת מוצרי החלב מייצור מקומי לנפש בשנת 2016 הייתה שקולה לכ-178 ליטר חלב בשנה. הצריכה לנפש של מוצרי חלב נחלקת בישראל לחלב שתייה ומשקאות - כ-53 ליטר, תוצרת ניגרת (יוגורטים) ומעדנים - כ-22 ליטר, גבינות לבנות - כ-12.5 ק"ג (השקולים לכ-56 ליטר) וגבינות קשות - כ-4.5 ק"ג (השקולים לכ-46 ליטר).
תנובת החלב לפרה בישראל היא הגבוהה ביותר בעולם! בשנת 2016 התנובה הממוצעת לפרה נאמדה בכ-11,970 ליטר לפרה בממוצע. מספר הרפתות בארץ עמד בסוף 2016 על 774 (1,080 יצרנים בעלי מכסה), לעומת 1,026 רפתות בסוף שנת 2006, ירידה של 25%. לעומת זאת הייצור הממוצע לרפת עלה באותה תקופה ב-71%.