חברות הנדל"ן גב-ים (מקבוצת איי.די.בי.) ואמות משקיעות בימים אלו 850 מיליון שקל בבניית מגדל משרדים בן 15 קומות במרכז תל אביב, דרך השלום פינת יגאל אלון. המגדל יהיה בן 53,000 מ"ר, ללא קומה מסחרית, אך עם חניון תת-קרקעי בן 4 קומות, 1,000 מקומות חניה. בנייתו תושלם בעוד כשנה וחצי. ל-News1 נודע כי הקבלן הראשי תהיה חברת בסט, בבעלות משפחת בדיע ואליאס טאנוס.
בשלב שני מתכננות שתי החברות לבנות בסמוך מגדל משרדים בן 75-70 קומות, 150-130 אלף מ"ר, ועוד חניון בן 2,000 מקומות. יו"ר אמות ומבעליה, נתן חן, אמר ל-News1: "תוכנית 5000 של העירייה מתירה לבנות עד 200 אלף מ"ר. בבוא העת נחליט על בנייה, על-פי הכדאיות הכלכלית."
ראשי שתי החברות חשפו (יום ד', 24.5.17) את פרטי המיזם במפגש עם כתבי הנדל"ן, שנערך באתר. מנכ"ל אמות, אבי מוסלר, אמר, כי תחילה היה בבעלות החברה מגרש בן 3 דונם בלבד. לאחר שהוחלט על מיזם גדול, רכשו היזמים מגרשים סמוכים, כדי ליצור מגרש בן 17 קונם.
יו"ר אמות, חץ, פירט ואמר כי היזמים רכשו מדוד ורטהיים את בניין טרה, ולאחר מכן רכשו מחברת גזית-גלוב את בניין המשרדים גזית-גלוב, בן 5 קומות. כן רכשו את בית פלומין. בניינים אלו יהרסו בשנה הקרובה, וכך יצרו מתחם בן 17 דונם.
ראשי אמות, וכן מנכ"ל גב-ים אבי יעקובוביץ, אמרו כי המגדל הנוכחי יהיה ב בן 14 קומות משרדים. הדגש הושם על בניית פחות קומות מהמקובל כיום כשכל קומה היא בת 3,000 מ"ר, ואין שתי קומות שהות בצורתן. דגש נוסף הושם על כך, שהרוב המכריע של השטח יהיה פארק, ובו חורשות, שבילי הליכה, פינות ישיבה ובריכות מים, לרווחת העובדים.
הדוברים אמרו כי המגדל, הקרוי ToHa (ראשי תיבות באנגלית של המילים "תוצרת
הארץ", (של שם אחד הרחובות שהמגדל יבנה ביניהם) יהיה חדשני. המיזם כולו, על שני שלביו, כולל המגדל המתוכנן העתידי, יהיה בן 200 אלף מ"ר, הגדול ביותר בתל אביב ואולי בישראל. הוא נבנה במיקום מרכזי, ליד תחנות רכבת וכבישים מקומיים וארציים. האדריכלים רון ארד ואנר ישר, אמרו במפגש שהם שמים דגש על בניה ירוקה באיכות גבוהה. בניה ברמה מעין זו תגדיל כמובן את הביקוש למשרדים, למכירה או להשכרה. היזמים לא מסרו הערכת מחירי מכירה והשכרה.
באירוע השתתף גם יו"ר איי.די.בי. ובעל השליטה,
אדוארדו אלשטיין, בהופעה פומבית נדירה .הוא סקר את פעילות חברתו בשנתיים האחרונות בחברות שופרסל, סלקום ואחרות. עוד אמר, כי
נתן חץ הוא ששכנע אותו לפני שנתיים להיכנס למיזם, למרות שאיי.די.בי. הייתה אז בקשיים.