מנכ"ל רשות שדות התעופה
יעקב גנות הורה למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות מיוחדות (ספיישל). הוא הורה זאת בישיבה דחופה שהתקיימה הבוקר (יום ה', 25.5.17) בהשתתפות מנהל נתב"ג שמואל זכאי וסמנכ"ל למסחר יורם שפירא.
ההנחיה לנתב"ג היא לסיים את ההכנות עד יום ראשון ה-28 במאי, ולהיות ערוכים להפעלה של מערך המוניות עם סיום חוזה של מוניות הדר - לוד בנתב"ג, ביום שני ה-29 במאי.
החל ביום שני תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רש"ת עד להודעה חדשה.
שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות היישומונים הרשומים בישראל ולאחר רישום על-פי כללי הסדר הנהוגים בנתב"ג. בנוסף תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור שירות הסעיות ללא תשלום בשעות העומס ובשעות בהן יש מחסור במוניות.
ברקע: מכרז המוניות בנמל התעופה בן-גוריון אשר כלל תחרות על המחיר הנמוך לצרכן, בו הודיעה חברת מוניות הדר שהגישה הצעה משותפת עם מוניות גט על הפחתה של 31% מהמחיר המקסימלי במחירון
משרד התחבורה.
במסגרת מכרז המוניות, כללה רש"ת תחרות במכרז על סעיף אחד בלבד, והוא שיעור ההנחה מתעריף דמי הנסיעה מנתב"ג, הן על התעריף הקבוע בצו, והן על-פי נסיעה לפי מונה, כפי שנקבע בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז-2016.
הצעת מוניות "הדר" ו"Gett" כאמור עמדה על שיעור הנחה של 31 אחוזים מתעריף דמי הנסיעה לצרכן (הקבועים בצו האמור).
דמי הזיכיון במכרז של רשות שדות התעופה הוזלו ב-30% במטרה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן. כפי הקיים בכל נמל תעופה בינלאומי בעולם, חברות מוניות בזיכיון מאפשרות שירות זמין לנוסעים, בפיקוח והן פועלות באמצעות הרשאה. בכך מתאפשר שירות ברמה גבוהה לנוסעים ולתיירים מנתב"ג זמין בכל עת ובכל תדירות.
רשות שדות התעופה תאפשר מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ בשעות פעילות של 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע תוך כדי מזעור הפגיעה בציבור הנוסעים.