|
פרנק-כהן. אלפי שקלים [צילום: האתר הרשמי]
|
|
|
|
|
עו"ד עמליה פרנק-כהן גבתה אלפי שקלים מיותרים מלקוחותיה, וכאשר הגישו תביעה נגדה - הגיבה בתביעה משלה, בטענה שמדובר בלשון הרע. כך עולה (17.5.17) מפסק דינה של שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקוה, אושרית הובר-היימן.
פרנק-כהן ייצגה את בני הזוג יוסף קשאני וקרן קשאני בתביעה נגד חברת עץ ירוק דלתות. קשאני טענו, כי על-פי ההסכם עימה - הייתה פרנק-כהן זכאית ל-8,711 שקל, אך נטלה מהם על דעת עצמה 10,973 שקל מתוך הסכומים שנפסקו לטובתם, וזאת לאחר שכבר שילמו לה 4,250 שקל - ולכן תבעו החזר של 6,512 שקל, כולל הוצאות בסך 2,500 שקל שלטענתם גבתה מהם ללא הסכמתם. פרנק-כהן הגיבה בתביעת לשון הרע בסך 33,000 שקל - רף הסמכות של בית המשפט לתביעות קטנות - בטענה שהתביעה מהווה פגיעה בשמה הטוב.
הובר-היימן אומרת כי ההסכם שכר הטרחה - שאותו ניסחה פרנק-כהן - אינו ברור ולכן מצריך פרשנות של בית המשפט. היא קבעה, כי על פרנק-כהן להחזיר לבני הזוג 4,500 שקל, כולל לאור העובדה שגבתה הוצאות בסכום גבוה פי 2.5 מזה שהגיע לה. פרנק-כהן נהגה שלא כדין כאשר גבתה סכומים על דעת עצמה, קובעת הובר-היימן; היה עליה לגבות רק את הסכומים שאינם שנויים במחלוקת ולהגיש לבני הזוג חשבון על היתרה.
הובר-היימן דחתה את תביעתה של פרנק-כהן: "לא הוכחה כל פעולה רשלנית או חסרי לב במעשי קשאני בעצם הגשת התביעה, או ניצול לרעה של הליכי משפט מצידם. ההפך הוא הנכון, שהרי תביעתם העיקרית התקבלה בחלקה". הובר-היימן מציינת, כי אפשרה לפרנק-כהן לחקור את בני הזוג מעל ומעבר למקובל בתביעות קטנות, אך לא עלה בידיה להוכיח את עילת תביעתה. פרנק-כהן גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 1,000 שקל.