התפתחות משמעותית במכרז המוניות בנתב"ג: חברת המוניות הדר לוד הודיעה (יום א', 28.5.17) לרשות שדות התעופה כי לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת המוניות בשדה התעופה בן-גוריון, וזאת בשל המחלוקת העסקית בינה לבין שותפתה במכרז, חברת Gett (גט), והפגיעה הקשה הצפויה בשכר הנהגים.
בדיון לילי מיוחד במוצאי השבת הכריעו בעלי המניות של התחנה נגד ההשתתפות במכרז החדש של רשות שדות התעופה, וזאת על-רקע חזרתה של חברת גט מההסכמות המוקדמות בין הצדדים ולנוכח הורדה של 31% מתעריף הנסיעה שנקבע על-ידי
משרד התחבורה, הורדה שלתפישת הנהלת החברה תוביל לפגיעה חמורה ובלתי צודקת בשכרם ובתנאי העסקתם של הנהגים.
לדברי מנכ"ל תחנת המוניות הדר-לוד, מנחם בר-חיים: "נהגי הדר-לוד הם הנכס החשוב ביותר של החברה ולא נאפשר לאף אחד לפגוע בהם. ניהלנו משא-ומתן אינטנסיבי עם חברת גט במטרה למזער את הפגיעה בנהגים, אך לצערנו גט חזרו בהם מכל ההסכמות המוקדמות, ועל כן לא נותרה לנו ברירה אלא להודיע הבוקר לרשות שדות התעופה כי חברת הדר-לוד לא תחתום על מסמכי המכרז להפעלת שירותי המוניות מנתב"ג".
בר-חיים הוסיף כי "גט הציעו במכרז שיעור הנחה של 31% מתעריף הנסיעה של משרד התחבורה, אבל אנחנו מכירים את העבודה בשדה התעופה ויודעים שמדובר בתמחור לא ריאלי. אין שום סיבה שדווקא בנתב"ג יהיו תעריפי הנסיעה הנמוכים במדינה, על חשבון הפרנסה של הנהגים בשדה. יש מקום לבחון הורדה מידתית של תעריפי הנסיעה מנתב"ג, אך לא נאפשר עבודה במחירי הפסד שתוביל את הנהגים לחרפת רעב. צריך למצוא את נקודת האיזון בין הרצון והצורך הציבורי בהורדת יוקר המחיה לבין שמירה על תנאי שכר מינימליים לנהגי המוניות בישראל".
תחנת המוניות הדר-לוד נוסדה בשנת 1948, והיא מהתחנות הגדולות והוותיקות בישראל, שמעסיקה למעלה מ-600 נהגים. התחנה מפעילה כיום את מכרז המוניות מנתב"ג, לאחר שזכתה בשנת 2012 במכרז לתקופה של חמש שנים.