ועדת המכרזים העליונה של רשות שדות התעופה בראשות המנכ"ל
יעקב גנות, מנהל נתב"ג שמואל זכאי, סמנכ"ל למסחר יורם שפירא והיועמ"ש אריה שחם התכנסה (יום א', 28.5.17) והחליטה על ביטול מכרז המוניות בנתב"ג.
רשות שדות התעופה תצא למכרז חדש לנוכח הודעת חברת הדר-לוד בה חזרה בה החברה מהצעתה המשותפת עם מוניות Gett (גט) ועד לקיומו של הליך מכרז חדש הורה.
הנהלת נתב"ג תסיים היום את ההיערכות להפעלת מערך המוניות החל ממחר בחצות. החל ביום ב' תוכל כל מונית הרשומה כחוק בישראל לאסוף נוסעים מנתב"ג לאחר רישום ועמידה בתנאי הפיקוח הכללי של רש"ת, עד להודעה חדשה. גנות הורה למזער את הפגיעה בציבור הנוסעים מנתב"ג הנדרש למוניות מיוחדות (ספיישל).
שירות לנוסעים יינתן גם באמצעות היישומונים הרשומים בישראל ולאחר רישום על-פי כללי הסדר הנהוגים בנתב"ג.
מחירי הנסיעה במונית מנתב"ג הם מחירים קבועים בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (מחירי נסיעה במונית) התשע"ז-2016. בנוסף קיים תשלום בסך 5 שקלים כולל מע"מ כדמי אישור יציאה חד-פעמים המעוגן בצו האמור, והוא יישאר ללא שינוי.
בתקופה האמורה לא תגבה רשות שדות התעופה דמי זיכיון בסך 5 שקלים מנהגי המוניות.
בנוסף תעמיד רשות שדות התעופה לרשות הציבור מערך שירות הסעיות ללא תשלום בשעות העומס ובשעות מחסור במוניות.
מכרז המוניות בנמל התעופה בן-גוריון כלל תחרות על המחיר הנמוך לצרכן, בו הודיעה חברת מוניות הדר שהגישה הצעה משותפת עם מוניות גט על הפחתה של 31% מהמחיר המקסימלי במחירון
משרד התחבורה. במסגרת מכרז המוניות כללה רש"ת תחרות במכרז על פרמטר אחד בלבד, והוא שיעור ההנחה מתעריף דמי הנסיעה מנתב"ג הן על התעריף הקבוע בצו והן על-פי נסיעה לפי מונה, כפי שנקבע בצו הפיקוח. רשות שדות התעופה הוזילה את דמי הזיכיון במכרז ב-30 אחוז במטרה לגלגל את הרווח לכיסי הצרכן.
הצעת מוניות "הדר" ו"Gett" לפיה הוכרזו כזוכים במכרז עמדה על שיעור הנחה של 31 אחוז מתעריף המחירון הקבוע בצו.
כפי הקיים בכל נמל תעופה בינלאומי בעולם, חברות מוניות בזיכיון מאפשרות שירות זמין לנוסעים בפיקוח והן פועלות באמצעות הרשאה. בכך מתאפשר שירות ברמה גבוהה לנוסעים ולתיירים מנתב"ג זמין בכל עת ובכל תדירות. רשות שדות התעופה תאפשר מוניות זמינות בכל כמות בכל נקודת זמן עבור הנוסעים הנכנסים לארץ בשעות פעילות של 24 שעות/ 7 ימים בשבוע תוך כדי מזעור הפגיעה בציבור הנוסעים.