|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

האוצר נדרש לתוכנית מעשית להצלת התעשיה

יו"ר ועדת הכספים גפני: "הסחבת ודחיית הפתרונות להצלת התעשיה יובילו לבסוף לוועדת חקירה כיצד קרסה התעשיה הישראלית"
06/06/2017  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 20
[צילום: איתמר לוין]

"בקצב שבו הממשלה מטפלת במשבר המתמשך בתעשיה, בסוף נצטרך להקים ועדת חקירה לבדיקת הסיבות לקריסתה של התעשיה בישראל", כך אמר היום (ג'), יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בדיון על הידרדרות מצב התעשיה. את הדיון יזמו חברי הכנסת איתן ברושי (המחנה הציוני) ועודד פורר (ישראל ביתנו), שמתחו ביקורת על הפער בין הסיסמאות לעידוד התעשיה כחול-לבן לבין היעדר מעשים בפועל לחיזוק התעשיינים ולעידוד אמיתי של היזמים בתחום. השניים הביעו תרעומת על אי-הגעתו לדיון של מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, העומד בראש ועדה מיוחדת הכוללת את ראש אגף התקציבים, נציגי משרד הכלכלה ונציגים נוספים ושאמורים היו על-פי החלטת ממשלה מינואר 2017, לגבש עד אמצע חודש מאי המלצות לעידוד התעשיה, אך טרם עשו זאת. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, דרש מנציגי האוצר בדיון לחזור לוועדה בתוך חודש, עם מסקנות מעבודת הוועדה המיוחדת על-מנת לבחון אותן ובמידה שיימצאו ראויות ע"י חברי ועדת הכספים, לבחון את הצעדים להוצאתן לפועל.

ח"כ משה גפני פתח את הדיון באומרו, כי "מדינת ישראל צלחה טוב את המשבר הכלכלי בעולם ב-2008. הצמיחה גדלה, האבטלה ירדה ואלמלא החשש הביטחוני, היינו מגיעים לדירוג האשראי הגבוה ביותר. אנחנו משתבחים במצב הזה אך אסור לנוח על זרי דפנה. אנחנו יכולים להיתקל במצב של 'עושר השמור לבעליו לרעתו'. אנחנו מרגישים שהמצב טוב, אפשר להוריד את המע"מ וכד'. חשים שהמשק חזק, אך בסוף יכולים לצנוח צניחה מאוד קשה, בעסקים קטנים, בתעשיה. זו מציאות בעייתית. התעשיה בירידה והמדינה כמעט לא מתערבת. עסקים משנים את אופיים ובמקום לייצר מייבאים ויש עסקים שעוזבים את הארץ, יש עודף רגולציה, מיסויי עירוני ומפעלים עוזבים. המשק חזק אך יש לדאוג שהוא ימשיך להיות כזה".
ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הלין כאמור, על היעדרותו של מנכ"ל האוצר מהדיון ואמר: "אנשי האוצר שולחים לכאן נציגות קבועה, רפרנטים מאגף תקציבים. הוקמה ועדה ממשלתית בראשות מנכ"ל האוצר לבחינת כלים לחיזוק התעשיה אך בינתיים התעשיה רק מתדרדרת. חייבים לנקוט צעדיי חרום, כיוון שמצב התעשיה חמור. למה מנכ"ל האוצר לא פה? רצינו תמונת מצב לגבי עבודת הוועדה. התחושה שלנו כחברי כנסת, שאנחנו מדברים ואין חיבור בין הדיבורים למעשים ויש אובדן דרך וירידה חדה בפעילות. האוצר קודם פוגע בתעשיה ואז מקים ועדה לבחון כיצד להציל אותה. מי שפוגע בתעשיה לא יכול לתקן אותה. האוצר פסול מלתקן את התעשיה". ברושי דרש שוועדת הכספים תנקוט סנקציות כנגד האוצר, נוכח מה שלדעתו "נראה כזלזול בוועדה".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "הממשלה קיבלה החלטה ב-8.1.17 להקים ועדה שתבחן דרכים לתיקון התעשיה והייצוא. בהחלטת הממשלה נקבע שהוועדה תגיש המלצותיה עד 15.5.17. הוועדה קיימה 4 דיונים כשהרביעי היה אתמול. זה זלזול בהחלטת הממשלה ובוועדת הכספים שהוועדה הזו הוקמה בעקבות דרישת ועדת הכספים. ואנחנו רצינו להשפיע על החלטות הוועדה טרם הגשתן לממשלה".
ח"כ יעקב פרי (יש עתיד): "הוועדה המיוחדת הוקמה בעקבות דרישת ועדת הכספים. היא החלה את עבודתה לפני 3 חודשים. אתמול התקיים המפגש הרביעי, אך אין תאריך יעד לסיום עבודתה. לא רואים כל תכלית או התקדמות ואנו רוצים לדעת מה הכיוון ולאן הולכות ההמלצות".
בהיעדר מידע מהוועדה בראשות מנכ"ל האוצר, העלתה ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) סוגיות שונות שעמן התעשיה בישראל צריכה להתמודד: "בארץ עם כל ההיטלים והארנונה וכד' יש גם 'אגרת שמירה'. שחלה גם על מגורים וגם על תעשיה וכד'. זה פשוט מכניס כסף לרשות המקומית. יש המון דברים שבוועדת הכספים לא מודעים, מתחת לרדאר, על-פי הוראת שעה, מיסים נוספים שהתעשיה משלמת, שבאות מתוך השלטון המוניציפלי. זו רק דוגמה. תעשיה אוירית באשדוד שעלות האבטחה שלה בשנה היא 7.5 מיליון שקל, משלמת עוד 30 אלף שקל בחודשיים אגרת שמירה. כלומר, התעשיה גם סופגת מיסים וגבייה של השלטון המוניציפלי".

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני): "יש להניח שגם מסקנות הוועדה, אם יהיו, הן לא ייושמו. ביקשתי להופיע בפני הוועדה ועד היום לא קיבלתי תשובה. זה כמו 'גלגל אוגרים', שלא מפסיק להסתובב ולא מתקדם. ייתכן שבדיון הבא כאן בוועדת הכספים יהיו המלצות אך כבר לא תהיה תעשיה".

ח"כ יצחק וקנין (ש"ס): "כששר האוצר רוצה לזרז חוקים או רפורמות הוא מפנה דברים לוועדת הרפורמות כאן בכנסת. כשהוא רוצה למסמס ולתקוע דברים הוא מקים ועדה מיוחדת. כשלא רוצים פתרון מורחים את הזמן. זה מה שקורה כאן".

רפרנט תעשיה ומסחר באגף התקציבים במשרד האוצר, עידו סופר, אמר ש"הוועדה פועלת אך טרם סיימה את עבודתה ועל-כן עדיין לא מציגים את המלצותיה". לדבריו, "מדיוני הוועדה עולה, כי לא נוכל להתחרות עם סין על מפעלים מוטי ייצור וכוח עבודה. הפתרון: תעשיה חדשנית עם פריון גבוה שמהווה תחרות לעולם. לכן גם יש חילוקי דעות כי לא כולם מסכימים עם זה. המדינה השקיעה סכומים נכבדים לטובת עידוד התעשיה. בין השאר, יש 100 מיליון שקל נוספים כליי סיוע לעידוד ייצוא, 60 מיליון שקל למפעלים שלא מייצאים, נגב מזרחי 75 מיליון שקל, 70 מיליון שקל לחיבור מפעלים לרשת הולכת הגז הטבעי ועוד". לגבי הוועדה אמר סופר, כי "החלטת הממשלה ציינה שמותר להאריך את מועד סיום עבודתה. עד כה נעשה ניתוח של הבעיות. יש כמה בעיות אקוטיות שאנו מזהים: סוגיית מחסור בכוח אדם מיומן לתעשיה והצורך בחיזוק המחקר והפיתוח התעשייתי וייצור מתקדם. בעזרת טכנולוגיה אפשר לגשר בין הפער בין עלויות עבודה נמוכות במזרח לבין ייצור מתקדם. בנוסף, אסור שרגולציה תדחוף מפעלים החוצה לחו"ל. וכעת עוסקים במיפוי הכלים הקיימים כליי סיוע בהתאם לבעיות שציינתי. זה לא זבנג וגמרנו. שינוי משמעותי זה דורש דיונים ועבודה ולהסתובב בשטח".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "חסרה נחישות של הממשלה. אפשר להתמודד בהצלחה מול סין. יש את הפתרון שהוא גם הפתרון לדולר וליורו וגם לסין והוא הגדלת הפריון וזה הפתרון. אם זה הפתרון, יום ולילה צריכים לשבת. חינוך טכנולוגי, השקעות הון ורגולציה. והדיונים עם הגוף הקיקיוני הזה במשרד הרווחה, החינוך הטכנולוגי צריך טיפול שורש ולא להיות באחריות משרד הרווחה ויוצאים משם טכנאי אלקטרוניקה וכד' ולא ילדים עם תווית של דפוקים לכל החיים. וזה שאין כרגע עובדים זו בעיה כי לא טיפלו בה לפני עשר שנים. אם לא יהיה פתרון עוד 10 שנים לא תהיה תעשיה במדינת ישראל. אין שאלה שצריך לעשות משהו אלא באיזו נחישות עושים את הדברים. אפשר לסיים את דיוני הוועדה עוד לפני תום הכנס הנוכחי לפני סוף יולי".

מנכ"ל התאחדות המלאכה והתעשיה, ליאת גור: "מתוך 24,000 מפעלי תעשיה, 21000 הם קטנים עם עד 20 עובדים . אין תוכניות עידוד לעסקים האלה, הם לא מקבלים הטבות מס, לא נהנים ממענקי המדען הראשי, לא מקבלים סיוע בחדשנות ובהגדלת הפריון, והם נמקים. צריך להבין שרוב התעשיה היא עסקים יצרנים קטנים ולא להגביל את כל כלי הסיוע ע״י מחזור וגודל".

במהלך הדיון דיברו נציגים מהתעשיה ובין השאר, עלתה סוגיית 'חיפה כימיקלים' שבג"ץ אמור להכריע בעניינו בימים הקרובים. מנהל מו"פ חיפה כימיקלים, עידו חורש, אמר: "מדובר מפעל משגשג בסכנת סגירה מיידית עם 800 משפחות מהפריפריה שייפגעו עם 5,000 מועסקים בסה"כ. נמצאים במשבר עמוק ועם איום חמור לפגיעה בכלכלת ישראל. אם מפעלי חיפה כימיקלים ייסגרו פגיעה של 1.5 מיליארד שקל בתפוקה הלאומית, פגיעה בייצוא בלמעלה מ-700 מיליון שקל. חיפה כימיקלים מהווה 2% מהייצוא הישראלי, 1% מהתמ"ג, מישהו מעלה בדעתו שהדבר הזה יילך לפח??! לכן משק האמוניה עדיין לא בא על פתרונות ואנחנו 9 ימים לפני הכרעת בג"ץ ואנחנו הגשנו הכל לבית המשפט, אך המדינה טרם השיבה".

שרגא ברוש תקף אגב הדברים את ראש עיריית חיפה, יונה יהב, ואמר ש"הוא מקדם עצמו פוליטית על-גבי המאבק בחיפה כימיקלים. מדינת ישראל לא יכולה לחיות שעה בלי אמוניה, זה חדרי קירור, זה תעשיה והמפעלים יכולים להיות בהרבה מקומות אך בנגב לוקח חצי שנה לשים שם ובים שנה וחצי, אז פתרון ארוך טווח בסדר, אך מה מיידית? הניתוח יצליח אך החולה ימות". גפני הגיב בעניין הזה ואמר, כי "ידועה לו עמדת ראש הממשלה בנושא" וכי "אף שהוא תומך בד"כ בעמדות של הירוקים, במקרה הזה נדרש פתרון וניתן למצוא כזה אני הולך לדבר בעניין עם השרים הרלוונטיים ואם תהיה לכך הסכמה, ועדת הכספים תיכנס לעובי הקורה ותדע לפתור את הסוגיה, כשם שידעה לעשות זאת בנושאים אחרים בהם הממשלה גמגמה, כגון בנושא הטבות המס ליישובים".

בסיכום הדיון אמר גפני לנציגי האוצר: "כשאתם רוצים לפתור משהו אתם יודעים לעשות זאת וכשלא, גם את זה יודעים לא לעשות. תחזרו אלינו עד חודש מהיום עם מסקנות של הוועדה בראשות מנכ"ל האוצר ואם לא תגיעו אלינו עם מסקנות יהיה לכם קשה מאוד להעביר כאן חוקים ועניינים שאתם רוצים לקדם. תסיימו ותבואו עם פתרון בתוך חודש, שיהיה כבר פתרון ושנדע לאן אנחנו הולכים. משהו שנוכל לדון בו. אם לא תבואו לכאן, כממשלה, עם פתרונות, הרי שכבר עכשיו נורתה יריית הפתיחה לוועדת החקירה הממלכתית לקריסת התעשיה בארץ".

תאריך:  06/06/2017   |   עודכן:  06/06/2017
עידן יוסף
+כל הצ"ח ממשלתית תחויב במענה סימולטני גם למתנחלים
22:30 06/06/17  |     |   לרשימה המלאה

+"סייעות אינן פתרון לילדים אלרגיים"
21:30 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך דיון בהתמודדות מערכת החינוך עם ילדים אלרגיים בגיל לידה עד 3 הסכימו הנוכחים כי הסייעות המתוקצבות בכ-100 מיליון שקל בשנה אינן מענה הולם, וכי יש להכשיר את צוותי הגנים לתת מענה רפואי  ▪  נעמ"ת: "מתנגדים לנטל נוסף על הגננות"
([צילום: פלאש 90])
+בתוך כשנה: טכוגרף דיגיטלי באוטובוסים
20:04 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים: "לא יכול להיות שהחלטת ממשלה לפני למעלה מעשור להכנסת טכוגרף דיגיטלי שהייתה יכולה למנוע תאונות דרכים ברכב כבד לא התקדמה בגלל בעיות פרוצדורה"
(טכוגרף דיגיטלי. יסייע לבטיחות בדרכים )
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יונה יהב / Yona Yahav   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי באב"ד / Shai Baabad   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרגא ברוש / Shraga Brosh   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האוצר נדרש לתוכנית מעשית להצלת התעשיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
הוועדה לזכויות הילד קיימה (יום ג', 6.6.17) ישיבת מעקב בנושא 'מענים לילדים אלרגיים וזקוקי השגחה בגילאי לידה עד שלוש'.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, שע"י ועדת הכלכלה, דנה (יום ג', 6.6.17) בדרכים לבחינת מעורבות אוטובוסים וכלי רכב כבדים מתאונות דרכים, וקידום הטכוגרף הדיגיטלי.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ג', 6.6.17) ישיבה חגיגית לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים ולחידוש ההתיישבות, אותה ניהל מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מוטי יוגב, במסגרת יום מיוחד בנושא זה המצוין היום בכנסת.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת קיימה (יום ג', 6.6.17) דיון בהצעות לסדר לציון יובל למלחמת ששת הימים ולהתיישבות ביהודה ושומרון.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי שהצליחה להוביל לפתרון ולמתווה מוסכם לאופן מימון הטיפול בפצועים מסוריה בבתי החולים 'לגליל' בנהריה ו'זיו' בצפת החל מ-2017 והלאה, עתה מתעקשת ועדת הכספים להביא לסגירת חובות העבר, בעיקר בבית החולים בנהריה, שנצברו בגין טיפול בפצועים. זאת בין היתר, בשל מצבו הקשה של בית החולים בנהריה שסובל מגירעון של כמה עשרות מילוני שקלים, גירעון שנוצר במידה רבה בעקבות קליטת הפצועים הסוריים.
06/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
"להקים ועדת חקירה פרלמנטרית"   /  מירב ארד
עלות הגדלת הקצבה תעלה מיליון שקל  /  עידן יוסף
"ויתרו לחברת ביטוח על מאות מיליונים"  /  אלעזר לוין
לא משתנים  /  איתמר לוין
הבלוף של מיקי רוזנטל  /  איתמר לוין
ממאיסים את הדמוקרטיה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il