|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

"למלחמת ששת הימים לא הייתה מטרה מדינית, <br> אלא צבאית בלבד - השמדת הצבא המצרי" <br>

יעקב (יקי) חץ, מגיבורי קרב גבעת התחמושת: "יש לי הערכה עצומה למפקדים הבכירים, אבל לדעתי עוצמתנו ברוחנו במאות אלפי החיילים הפשוטים, כמו שאני הייתי במלחמה"
06/06/2017  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 20
יהושע גביש בוועדה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ועדת החוץ והביטחון קיימה (יום ג', 6.6.17) ישיבה חגיגית לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים ולחידוש ההתיישבות, אותה ניהל מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ מוטי יוגב, במסגרת יום מיוחד בנושא זה המצוין היום בכנסת.

אלוף פיקוד הדרום בעת המלחמה, ישעיהו (שייקה) גביש, היה ראשון הדוברים: "הערכת אמ"ן לשנת 1967 הייתה שלא תהיה לחימה מול מצרים, למרות המלחמה הזעירה שהתנהלה מול סוריה בצפון על מקורות המים ועיבוד שטחים. נאצר גם היה עסוק בעימות בתימן, והיו ערבויות בינלאומיות לשמירה על המיצרים פתוחים. רק ב-23-22 במאי, עם סילוק האו"ם מסיני וסגירת המיצרים. נדלקה הנורה האדומה, והתחילה תקופת ההמתנה. הייתה אווירה של קטסטרופה במדינה, והממשלה שאפה לפתרון מדיני. גם בן-גוריון התנגד, וכידוע רבין התמוטט ליומיים לאחר שיחה קשה איתו על כך. גם איתי שוחח בן-גוריון, ושאל איך אנו מעזים לצאת למלחמה שתסכן את עם ישראל, ובת"א כבר חופרים קברים ויהיו 40 אלף הרוגים".

"הונאה גדולה, בה גרמנו לקומנדקרים להיראות כמו טנקים, הביאה את המצרים להזיז 130 טנקים מרפיח, ולפתוח לנו צירים חיוניים. כך, היינו מוכנים בתיאום עם חיל-האוויר לייצר הפתעה בהפרש של חצי שעה בלבד. חצי שעה מההתקפה האווירית נתתי אני את פקודת 'סדין אדום' שהזניקה את כל הגייסות לתוך סיני. 400 טנקים אל מול 1,000 מצריים, אך הכל עבד כמו בתוכניות, והגענו לאל-עריש ביום הראשון. ביום הרביעי כבר היינו על תעלת סואץ, אך כאשר ביום השני אמר לי מוטה גור שהר-הבית בידינו, דמעתי משמחה, אך גם ידעתי שגנבו לנו את ההצגה".

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) שאל את גביש איך יסביר למי שנולד אחרי מלחמת הקיום של ישראל, מהי מלחמה קיומית, וזה ענה: זו דעתי, כמובן. אני חושב שהאיום הכי קשה כיום הוא מאה אלף טילי חיזבאללה על העורף, ועדיין זו לא מלחמת קיום. זה יגרום להרס, לאנדרלמוסיה, לבעיות, אבל זה לא מיטוט הממשלה. גם אם תהיינה שתי מדינות, וגם אם הגדה תחולק, מי שישב על גב ההר ומי שמתחתיו - זה לא איום קיומי בעוצמתנו אל מול עוצמת האויב כיום. איום קיומי הוא כאשר מתברר לך שכל צבאות ערב סביבך בעוצמה פי 3 ו-4 ממך, כולל טכנולוגיות חדשות".

לשאלת ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) אם הוא מצדיק בראייה לאחור את הסכם השלום עם מצרים, השיב גביש: "למלחמה לא הייתה מטרה מדינית, אלא מטרה צבאית בלבד - השמדת הצבא המצרי. הכוונה הייתה הסרת איום ולא כיבוש שטח. אין צורך להחזיק את סיני בשביל עומק ביטחוני, והרי גם כשישבנו על התעלה, סאדאת צלח אותה בכיפור. צריך הסדרים שיבטיחו שלום, וזו כבר בעיה אחרת".

יעקב (יקי) חץ, מגיבורי הקרב על גבעת התחמושת, וחתן שני פרסי ביטחון ישראל: "יש לי הערכה עצומה למפקדים הבכירים, אבל לדעתי עוצמתנו ברוחנו במאות אלפי החיילים הפשוטים, כמו שאני הייתי במלחמה. בבוקר של ה-5 ביוני נאמר לנו שיש חשש מהירי שהחל בירושלים. חשבו שהולכים לחתוך את הר הצופים, ופחדו שהערבים, שאצלם אין אלאור אזריה וכדומה, יפגעו בתושבים. הלכנו להציל את החבר'ה מהר הצופים, ואמרו לנו להגיע דרך גבעת התחמושת. התעלות היו צרות כך שלמעשה רק הראשון בטור יכול היה להילחם, ולעתים דרכנו על פצועים בהליכה בלית ברירה. בשלב שהלכתי ראשון פחדתי פחד מוות, כי ידעתי שלפני יש רק ירדנים. הגדוד איבד 36 לוחמים בקרב זה, ואף שהיום אני מלא גאווה שהשתתפתי בשחרור ירושלים, שנה לאחר המלחמה לא יכולתי לחייך או לשמוע מוזיקה. הייתי אז מוכן להחזיר את הכותל כדי להחזיר את חבריי. הירדנים היו רבים יותר ועם נשק טוב יותר, ורק בזכות עוז רוחנו ניצחנו. חייבם להיות חזקים ומוכנים למלחמה תמיד, אבל גם לעשות הכל שלא תהיה מלחמה. במלחמה אין מנצחים, אלא רק מפסידים יותר ומפסידים פחות. מנצחים יש רק בהסדר שלום".

אלוף (במיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש המטה לביטחון לאומי, התבקש לדבר על ההיבט המדיני של תוצאות המלחמה ואמר: "נהוג לדבר על שיכרון הכח הצבאי מהמלחמה, שהביא, בין היתר, למלחמת יום כיפור, אבל השינוי בתפיסתנו את עצמנו שיצרה המלחמה, הביא גם לפספוסים במערכות המדיניות שניהלנו. הסכם השלום עם מצרים הוא ודאי הסכם השלום המשמעותי ביותר, אבל הוא בעצם ההסכם שהנשיר קרטר רצה, ולא ההסכם ראש הממשלה בגין רצה, והוא לא שיער בתחילת המו"מ שייאלץ להחזיר את כל סיני. בהקשר זה יאמר שגם בתהליך אוסלו, עם כניסת קלינטון, איבד ראש הממשלה רבין הרבה מיכולת התמרון, וגם במו"מ מול סוריה בשנת 2000, רק כעס של קלינטון על אסד מנע ויתורים שכפה נשיא אמריקני".

"הסכם השלום עם מצרים הוא הסדר טוב, שלא יהיה ספק, אבל נעשתה בו טעות, שכל ראשי הממשלה חזרו עליה מאז בגין. הסכם לא דרש פתרון לסוגיה הפלשתינית - לא החזרת כוללת של עזה והפיכתה לחלק ממצרים ולא הקמת ישות פלשתינית בעזה וחלק מסיני - אך מצד שני נאמר למעשה שהבעיה הפלשתינית היא שלנו ואנו אחראים לפתרונה. כך גם נכנסו ללבנון לפתור בעיה פלשתינית, כך חוסיין נסוג מיהודה ושומרון והשאיר לנו את הפלשתינים, וכך שרון ניסה להתנתק חד-צדדית וגם זה לא עבד. הבעיה לא הייתה המדיניות, אלא המסר שאנו נפתור את הבעיה הפלשתינית למרות שאיננו יכולים לעשות זאת לבד".

"במקום לנצל את השלום עם מצרים לאחר החזרת סיני, בכדי לבדוק את האפשרות להגיע עם לבנון להסכם, שכן ההערכה הייתה שהם רק מחכים למדינה ערבית גדולה שתחתום עם ישראל הסכם קודם, חודשיים לאחר שסיימנו את הנסיגה מסיני, פתחנו במלחמה עם לבנון, בשל הבעיה הפלשתינית כאמור, ובכך התפספסה עוד הזדמנות אפשרית".

"מול סוריה לא נעשתה התקדמות לשלום, אך בניגוד לשטח סיני, ישראל לא יודעת להגן על עצמה ללא רמת הגולן, וההחלטות של ברק ואולמרט להסכים להחזרת הגולן תמורת שלום הן שערורייה, וטוב שהיום איש כבר לא חושב על זה".

"לאור כל אלה, קשה לומר שקטפנו את פירות הניצחון בששת הימים בתחום המדיני, אך יש לזכור כי תוצאות המלחמה הזו, יחד עם מלחמת יום כיפור, יצרו לבסוף את ההבנה אצל מדינות ערב שלא יצליחו למחוק את ישראל".

חבר הכנסת לשעבר, יהודה הראל, סיפר כי חודש לאחר סיום המלחמה, באמצע יולי 1967, הוא וקבוצתו נכנסו לרמה הסורית, באמתלה של איסוף בקר נטוש, והתיישבו בעלייקה, וכך החלה התיישבות מעבר לגבול הבינ"ל בגולן. מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, פנחס ולרשטיין, אמר כי יהודה הראל היה מורו ורבו בכל הקשור לפעילות ההתיישבות, סקר את התפתחותה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, ולבסוף אמר: "עמדנו במבחנים בלתי אפשריים בהתיישבות. עקירות, כולל גוש-קטיף ועוד. ההתיישבות תמיד חייבת להיות חלק מהתפיסה של החברה הישראלית. אנחנו רוצים להוביל, אבל צריכים גם ענווה כלפי תנועת ההתיישבות של תנועת העבודה ההיסטורית. אנחנו ביהודה ושומרון נמשיך באמונה שלנו אבל חייבים להיות בכל תנאי חלק מהחברה הישראלית".

ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד): "את ההשלכות של מה שקרה לפני 50 שנה אפשר למצוא בכל תחום. ספרם של בנו ונכדו של צ'רצ'יל על מלחמת ששת הימים היה אחד הספרים הראשונים שקראתי על מדינת ישראל. מעבר לניתוחים הצבאיים, הם דיברו שם גם על הערכים של ישראל במלחמה. השגנו את הניצחון המזהיר הזה עם טוהר הנשק ודיני מלחמה שמצופים מעם ישראל. ההתיישבות בכל רחבי הארץ בעקבות המלחמה גם היא סיפור הצלחה. אני מקווה שנמשיך לפתח אותה בצורה ממלכתית וממוסדת. זה היה ניצחון לא רק בגלל הרוח אלא גם למען הרוח, ובזכות המלחמה הזו לכל אדם מכל דת יש היום גישה למקומות הקדושים, ומעבר לכך, שלושה מיליון יהודים, שהיום לא רק שספק אם היו אזרחי ישראל, אלא ספק אם היו יהודים בכלל, בשל הניצחון הזה".

הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים: "אני מרגיש שאני יושב פה עם כמה אנשים שזכו להיות חלק מל"ו צדיקים למספר ימים. אי-אפשר לתאר את הזכות הגדולה שנפלה לאלה אשר השתתפו בשחרור המקומות הקדושים, אליהם התנקזו ברגע כ-2000 שנים של ציפייה. אין עוד עם בהיסטוריה שהתפלל כל העת לחזור לארצו ושזכה לשוב אליה ולבירתו כמו העם היהודי. אינני יודע להתבונן במלחמה ממבט של טקטיקה ואסטרטגיה אבל אני כיהודי רואה בה זמן בו נבואות החלו להתגשם. מה שפרץ החוצה אז, ממשיך היום רק להתעצם, ויותר אנשים באים לכותל כל שנה. אני חושב שכל מי שמגיע חש התחברות למשהו יותר גדול, ואני רוצה שנמשיך לראות בכותל כמקום מאחד".

ח"כ יוגב סיכם: "כאיש מאמין אומר: תודה רבה לכל השותפים לקבלת ההחלטות באותם ימים, כמובן ללוחמי צה"ל ומפקדיו ולריבונו של עולם שנתן לנו את הכוח לנצח. 'יודו לה' חסדו ונפלאותיו לבני אדם'. היה זה הרמטכ"ל דאז יצחק רבין שאמר כי לא בזכות הברזל אלא בזכות התודעה...של שליחות עליונה, של הכרה בצדקת ענייננו, של אהבה עמוקה למולדת אף במחיר חייהם. זכותו של עם ישראל לחיות את חייו במדינתו בשלום ובשלווה, כעם חופשי ועצמאי. איחודה של ירושלים וחזרתנו למערת המכפלה שבחברון, כל אלה עוררו את התגברות העלייה של יהודים לארץ ישראל ואת תנועות ההתיישבות, לשוב ולחדש את התיישבותנו וחיזוק אחיזתנו בגוש-עציון ובחברון, בבקעת הירדן וברמת הגולן, בשומרון, בבנימין וביהודה".

תאריך:  06/06/2017   |   עודכן:  06/06/2017
עידן יוסף
+כל הצ"ח ממשלתית תחויב במענה סימולטני גם למתנחלים
22:30 06/06/17  |     |   לרשימה המלאה

+האוצר נדרש לתוכנית מעשית להצלת התעשיה
21:50 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכספים גפני: "הסחבת ודחיית הפתרונות להצלת התעשיה יובילו לבסוף לוועדת חקירה כיצד קרסה התעשיה הישראלית"
([צילום: איתמר לוין])
+"סייעות אינן פתרון לילדים אלרגיים"
21:30 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במהלך דיון בהתמודדות מערכת החינוך עם ילדים אלרגיים בגיל לידה עד 3 הסכימו הנוכחים כי הסייעות המתוקצבות בכ-100 מיליון שקל בשנה אינן מענה הולם, וכי יש להכשיר את צוותי הגנים לתת מענה רפואי  ▪  נעמ"ת: "מתנגדים לנטל נוסף על הגננות"
([צילום: פלאש 90])
+בתוך כשנה: טכוגרף דיגיטלי באוטובוסים
20:04 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים: "לא יכול להיות שהחלטת ממשלה לפני למעלה מעשור להכנסת טכוגרף דיגיטלי שהייתה יכולה למנוע תאונות דרכים ברכב כבד לא התקדמה בגלל בעיות פרוצדורה"
(טכוגרף דיגיטלי. יסייע לבטיחות בדרכים )
+לוין על ההתיישבות: "כאן כדי להישאר"
19:11 06/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הכנסת: בלי הניצחון במלחמה גם אני לא הייתי קיים  ▪  מרב מיכאלי: הסכסוך הפך למה שמגדיר אותנו  ▪  דב חנין: או שנחיה ביחד או שלא נחיה
(לוין. דין השומרון כדין ת"א [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלאור אזריה   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גיורא איילנד   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק רבין / Rabin Yitzhak   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יצחק (חקי) הראל / Yizhak (Haki) Harel   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמואל רבינוביץ / Shmuel Rabinovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"למלחמת ששת הימים לא הייתה מטרה מדינית, אלא צבאית בלבד - השמדת הצבא המצרי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
מליאת הכנסת קיימה (יום ג', 6.6.17) דיון בהצעות לסדר לציון יובל למלחמת ששת הימים ולהתיישבות ביהודה ושומרון.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי שהצליחה להוביל לפתרון ולמתווה מוסכם לאופן מימון הטיפול בפצועים מסוריה בבתי החולים 'לגליל' בנהריה ו'זיו' בצפת החל מ-2017 והלאה, עתה מתעקשת ועדת הכספים להביא לסגירת חובות העבר, בעיקר בבית החולים בנהריה, שנצברו בגין טיפול בפצועים. זאת בין היתר, בשל מצבו הקשה של בית החולים בנהריה שסובל מגירעון של כמה עשרות מילוני שקלים, גירעון שנוצר במידה רבה בעקבות קליטת הפצועים הסוריים.
06/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל קיימה (יום ג', 6.6.17) דיון בהול בנוגע להסדר החוב של אליעזר פישמן ובני משפחתו. בפתח הדיון קרא יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית ואמר: "אני נחוש להקים ולהוביל אותה. ועדת החקירה תבחן את תהליכי קבלת ההחלטות בבנקים ואת מערכת היחסים ביניהם לבין טייקונים שקיבלו מהם כספים. ועדת החקירה תבחן את התנהלות בנק ישראל וחטיבת הפיקוח על הבנקים. מה קרה בדיוק בתוך ועדות האשראי שאישרו לפישמן את הכספים? איפה הפרוטוקולים והמסמכים? מי היו הבנקאים שאישרו זאת? האם הפיקוח על הבנקים ידע ושתק? אם לא שתק, מה עשה? כיצד פעל?. את כל הסודות האלה צריך לחשוף ולבחון, לא בחדרים סגורים ולא בתוך קליקות של בנקאים.עידן החיסיון הבנקאי בתהליכי מחיקת החובות לטייקונים, תם".
06/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה של הכנסת אישרה (יום ג', 6.6.17) לקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיה גם יתומים לנפגעי תאונות עבודה יוכלו לקבל קצבה מהמוסד לביטוח לאומי עד שיגיעו לגיל 20, ולא עד גיל 18 בלבד, כפי שקובע החוק כיום. זאת בתנאי שאותם יתומים הם תלמידים במוסד להשכלה גבוהה, או שהם תלמידי ישיבה.
06/06/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
המוסד לביטוח לאומי ויתר לחברות הביטוח על סכומים גדולים שהיה עליהן לשלם. כך גילה (יום ב', 5.6.17) בני גולדמן, בכיר במשרד מבקר המדינה. הוא דיבר בישיבה משותפת של ועדות העבודה וביקורת המדינה בכנסת, שדנה בנושא. אחד מחברי הכנסת, ששמו לא נמסר, העריך בישיבה שמדובר במאות מיליוני שקלים. הדיון הסתיים ללא מסקנות.
06/06/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
תלמיד: "העליתי סרטון והוחרמתי שנתיים"  /  עידן יוסף
פטור מאגרות לעסקים עד סכום של מיליון שקל  /  עידן יוסף
גפני מאיים בהקמת ועדת חקירה  /  עידן יוסף
לא משתנים  /  איתמר לוין
הבלוף של מיקי רוזנטל  /  איתמר לוין
ממאיסים את הדמוקרטיה  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il