|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון

ועדת החוקה נגד אגרות בהליכים אזרחיים

יו"ר ועדת החוקה סלומינסקי הציג מתווה פשרה לאגרות על בקשות הביניים: הוראת שעה, הרחבת הפטורים וקידום נפרד של פסיקת הוצאות שופט למי שיטריח את בית המשפט הנהלת בתי המשפט הציגה את נתוני הבקשות במערכת בתי המשפט לשנת 2016
13/06/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]

ועדת החוקה חוק ומשפט המשיכה (יום ב', 12.6.17) לדון בתקנות בתי המשפט (אגרות)(תיקון מס'), התשע"ז-2017. עד היום, במסגרת הליכים אזרחיים המתנהלים בבתי המשפט נגבתה אגרה בעד פתיחת ההליך (כאשר מדובר בתביעה כספית - האגרה נקבעת לפי סכום התביעה) ולא נגבתה כל אגרה בעד בקשות ביניים במהלך ההליך. במסגרת התקנות המונחות בפני הוועדה, מוצע לקבוע כי הכלל יהיה הטלת אגרה של 50 שקל על כל בקשת ביניים המוגשת בהליך אזרחי, ולצד כלל זה נקבעו שורה של חריגים. הצעות דומות להטלת אגרות על הליכי ביניים הונחו על שולחן הוועדה בעבר בשנת 2006, ובשנת 2011 ובשני המקרים הוועדה לא אישרה את התקנות.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי הציג מתווה פשרה: "שלוש מיליון בקשות זה מספר מפחיד. המתווה שאליו הגענו ובו אני תומך הוא הוראת שעה לארבע שנים מיום תחילת החוק, כך שזה יוצא ארבע וחצי. בתוך שלוש שנים, שרת המשפטים ונציגיה יצטרכו לדווח לוועדה האם התקנות עוזרות. אם הוועדה תראה שזה לא עזר או פגע פגיעה יתרה באלו שאנחנו לא רוצים נסיים את הוראת השעה. אם זה עזר נהפוך אותה להוראת קבע. בנוסף, נרחיב את הפטורים המוצעים ודבר שלישי- הגענו להבנה שהוצאות השופט אין מקומן בחוק הזה, לכן יש סיכום שהנושא יקודם בנפרד בתקנות סדר הדין האזרחי כך שההוצאות יגדלו באופן דיפרנציאלי והשופט שיודע מי מטריח יוכל להטיל עליו הוצאות גבוהות יותר ולא להיצמד לסכום של 50 שקלים. זה מתווה מאוזן ולאחר הסיכומים הסרתי את התנגדותי לתקנות".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "יש בקשות של דחיית מועד בשבועיים ובקשות מסוגים שונים מהותית, איך מסתדרים עם השוני. בנוסף, לבנק אין שום בעיה לשלם 50 שקלים כך שארצה לראות איזון בין אזרחים לגופים הגדולים".

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "אני לא רואה שהמתווה משפר את המצב. הוראת שעה היא נוסחת פלא שמשתמשים בה אבל היא לא מרפאת את הפגמים המהותיים בתקנות. מה שאנחנו עושים יוצר חוסר איזון משווע בגישה לערכאות בין האזרח לבין המדינה שיש לה פטור גורף. לפי נתוני בתי המשפט- הממוצע הגבוה ביותר לבקשות הוא בתיקים הגבוהים: מעל שני מיליון וחצי- 33 בקשות בממוצע ולעומת זאת בתיקים של עד 20,000 ארבע בקשות אז למה לחסום את הדרך. שופטים מחוזיים יוכלו לנתב זה נשק יעיל יותר מאשר ה-50 שקלים. גם ממוצע אורך התיקים- מעל שנתיים בתיקים המורכבים מעל 17 בקשות אבל עד שנה ארבע בקשות בתיק. זה לא מה שיוצר את העומס. עוד לא בשלה השעה לחתוך ואם כבר- למה לא לעשות ניסיון לשנה או שנתיים במקום ארבע".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "יש בזה מסר כל-כך שלילי לציבור ואסור להצביע על ההצעה כמו שהיא. הפתרון הוא שבית המשפט יקבע באיזה מקרים הבקשה היא טורדנית".

ח"כ ענת ברקו (הליכוד): "יש כאן משהו לא מדתי של האזרח מול הבנקים או חברות הביטוח. הדבר עלול להגיע להצקה של המדינה כלפי האזרח בתובענות הזו לשלם על כל הליך וזה ימנע מאנשים שהצדק לצדם לגשת. בנוסף, למה שהמדינה תעצור אחרי שלוש שנים כשייכנסו הכנסות לכיסה. מתרגלים ולא רוצים לוותר, זה כבר חלק מבסיס התקציב. אם המדינה לא צריכה לשלם על הליכים בטח שהאזרח לא צריך. אסור שהמיליארדים של הבנקים יהיו על גבם של האזרחים וצריך למצוא דרך טובה יותר- אולי קטגוריה נפרדת לשופטים שיוכלו לקנוס מי שמציק. חייב להיות שיקול דעת, זה לא שרירותי".

ח"כ רויטל סויד (המחנה הציוני): "המתווה לא יוצר איזון כי הוראת שעה של ארבע שנים זה הרבה מאוד עוולות משפטיות שיכולות להיווצר במהלכן. זה זמן רב שלבעלי דין קטנים לא יהיה את יומם בבית המשפט כי לא יוכלו לשלם וזו מניעת גישה לערכאות באופן בוטה. אם היית מציע הוראת שעה לשנה אפשר היה לבחון. בנוסף, נקודת המוצא בהליך משפטי היא לא לתת נקודת יתרון לאף צד אז לא ייתכן שכשהמדינה היא בעלת דין היא לא תשלם אגרה. למה שברירת המחדל לא תהיה הפוכה- שלא יהיו אגרות ובבקשות מסוימות כן יוטלו. למה ממהרים. התפקיד שלנו הוא לא למלא את כיסי האוצר".

עו"ד דבי גילד-חיו מהאגודה לזכויות האזרח: "הגישה לערכאות היא זכות יסוד מהחשובות היותר והיא לא עומדת מול הפחתת העומס. הנגישות למשפט היא לנהל משפט טוב וצודק. בלי בקשות הביניים אי-אפשר לנהל משפט. אם הצד השני לא מביא מסמכים או אם אתה צריך מומחה אלו דברים עם משמעות. יש לבחון אולי 3 מיליון זה מעט בקשות, אולי זה מאפשר לסגור תיקים יותר מוקדם כי שלב ההוכחות הוא היקר ביותר והבקשות יכולות לייעל".

עו"ד הלל איש שלום מלשכת עורכי הדין: "המטרה המוצהרת היא לא גביית אגרות אלא מניעת בקשות סרק. זה לא לגיטימי לגבות אגרה או לקנוס מי שמגיש בקשה מוצדקת כדי לייעל. רוב הבקשות מוצדקות וזה לא פתרון לבודדים שמגישים בקשות סרק. הדרך להתמודד היא ברפורמה לפסיקת הוצאות. בנוסף, הרבה פעמים הבקשות באות בהסכמה והזמן השיפוטי שנדרש הוא כמעט אפס. הבקשות המהותיות מקצרות את המשפט".

איתי חוטר סמנכ"ל מרכז השלטון המקומי: "המדינה פטרה עצמה והשלטון המקומי צריך לשאת בנטל. אנחנו רואים בזה פשוטו כמשמעו מס מקופת הרשויות המקומיות וזה ייפול על הציבור. לכן אנחנו מתנגדים נחרצות".

עו"ד ברק לייזר, יועמ"ש הנהלת בתיהמ"ש: "לעניין החשש מהארכה שרירותית של הוראת השעה - חזקה על הוועדה שתדרוש את התשובות ושנציג את הנתונים ואם המהלך לא יצלח אני מניח שנבקש לערוך שינויים ולא להאריך. ביחס לפטור מהמדינה - היא בעלת דין ב-2% מהבקשות ואין היגיון במעבר כסף מכיס אחד לאחר של המדינה".

יו"ר הוועדה סלומינסקי סיכם את הדיון: "המדינה הבינה שכדי להיכנס לפרופורציות נדרשות אגרות שאם לא עלולים לאנדרלמוסיה מוחלטת. אפילו לבג"ץ יש אגרה כי זה עומד מול יכולת הגוף לתפקד, מה נרוויח אם הגופים יתמוטטו".

תאריך:  13/06/2017   |   עודכן:  13/06/2017
עידן יוסף
+"מנכ"ל האוצר שיקר לי כשאמר שהוא מחויב לפתרון"
13:25 13/06/17  |     |   לרשימה המלאה
אמר יו"ר הקואיליציה, דוד ביטן לאחר שהתברר כי מנכ"ל האוצר, שהיה אמור לדווח על התקדמות לקראת פתרון להשארת מפעל 'ערבה-מיינס' בנגב לא מגיע לדיון בוועשת הכספים
(ביטן. טוען לשקרים [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+יורחב הסיוע הניתן לנשים מוכות ששהו במקלט
13:14 13/06/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הסיוע יכלול בין היתר: סיוע במיצוי זכויות, ליווי תעסוקתי וסבסוד לימודים והכשרה. אישה המתגוררת בדירת מעבר תהיה זכאית לליווי לה ולילדיה, לטיפול ולייעוץ משפטי, במטרה לסייע לה במעבר לניהול חיים עצמאיים. זאת בנוסף למענק הסתגלות לה היא זכאית
([צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+"להימנע ממיסוי מלגות לפוסט-דוקטורנטים"
08:59 13/06/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך קרא יו"ר ועדת הכספים לרשות המיסים בדיון משותף עם ועדת המדע של הכנסת  ▪  הח"כים הביעו התנגדות נחרצת לניסיון למסות את מלגות המחקר, 7 שנים לאחר שנקבע בחוק שמלגות מחקר לא ימוסו
(פגיעה במאבק למניעת בריחת מוחות [צילום: גילי יערי/פלאש 90])
+ועדת הכספים ממתנת התייקרות של ארנונות
00:57 13/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-מנת למנוע כמה שניתן ייקור בארנונה לאזרחים אישרה ועדת הכספים תקנות שיאפשרו לרשויות מקומיות שאוחדו לאחד את שיטת חישובי הארנונה בין הרשויות לשעבר שנכללות בתוכן, בתנאי שכל שינוי יחייב דיון ציבורי בוועדת הכספים  ▪  גפני: "שכל מי שמבקש להעלות את תעריפי הארנונה ייקח בחשבון שיתקיים לגבי זה דיון ציבורי-פומבי"
()
+נציג המשמר החברתי נזרק מהוועדה לצדק חלוקתי
00:46 13/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הוועדה אמר כי מדובר בארגון שפועל ממניעים פוליטיים ולא ממניעים חברתיים  ▪  גילאון: כל זמן שתקציב הביטוח לאומי מותנה באוצר הוא לא יכול לבצע את מה שאנחנו רוצים שיעשה  ▪  זוהר: "אם קצבת הנכות לא תעלה יש סכנה לשלמות הקואליציה"
(נציג המשמר החברתי בחולצה תכולה)
+הכנסת: ביטוח סיעודי - חלק מסל הבריאות
23:33 12/06/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ההחלטה קוראת לממשלה: להכיר בביטוח הסיעודי כחלק מסל הבריאות הממלכתי  ▪  הממשלה תצטרך להודיע לכנסת בתוך חצי שנה על פעולותיה בעניין
(דב חנין. הישג פרלמנטרי [צילום: מרים אלסטר])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ברק לייזר   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   ענת ברקו   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ועדת החוקה נגד אגרות בהליכים אזרחיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
"הכנסת קוראת לממשלה לקדם רפורמה במערך הסיעוד, שבמרכזה הכרה בזכות לטיפול ואשפוז סיעודי כחלק מסל הבריאות הממלכתי" - החליטה (יום ב', 12.6.17) מליאת הכנסת, בהצעה דחופה לסדר היום של ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) שהצטרפו אליה נציגי סיעות נוספות.
12/06/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
ועדת הכספים מעכבת לעת עתה, את אישורן של תקנות של משרד הפנים שאמורות לקבוע תעריפים חדשים עבור הנפקת תעודות שונות: תעודות זהות, דרכונים ותעודות מעבר, וזאת בעקבות עלייה של התעריפים או לחלופין עקב קיצור משך התקופות עד לחידוש התעודות במקרה של דרכונים מעשר שנים לחמש שנים. כך עלה היום (ב') בדיון שבו חברי הכנסת דנו בתקנות שהוגשו לוועדה ע"י משרד הפנים, לקראת כניסתו לתוקף של החוק הביומטרי בעוד פחות משלושה שבועות ב-1.7.17.
12/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, דנה (יום ב', 12.6.17) במצב התיירות הצליינית לישראל לנוכח טענות כי ישראל לא מממשת את הפוטנציאל בקרב פלח אוכלוסייה זה. היו"ר כבל שיבח את משרד התיירות על גידול של 40% בתיירות הנכנסת, אך ביקש בכל זאת לדעת כיצד מחליט המשרד לחלק את תקציב השיווק ואת ההשקעה בקבוצות השונות של התיירים.
12/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ב', 12.6.17) הטבות במס הכנסה ל-29 עמותות חברתיות שעוסקות בפעילויות ציבוריות. ההטבה ניתנת באמצעות הקלה במס על תרומות לאותם גופים שעונים על הגדרות סעיף 46 לפקודת מס הכנסה, סעיף המקנה את האפשרות לתת את ההטבה במידה שהגופים המבקשים עונים על דרישות החוק ועומדים בבדיקות המקצועיות של רשות המיסים. מבין העמותות שאושרה להן ההטבה היום, כאלו העוסקות בתחומי ספורט, חינוך, דת, סעד, תרבות, בריאות, מדע ורפואה.
12/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת השרים לחקיקה תומכת (יום א', 11.6.17) בתיקון לחוק שירותי תיירות, שיאפשר לתת היתר הדרכה למומחים בתחום התמחותם. את הצעת החוק יזמו מיכל רוזין וקבוצת חברי כנסת.
12/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il