- יכולת הזרמה של הצינור: 1.6 מיליון מ"ק גז טבעי לשעה, כ-14 BCM לשנה
- מעל 500 עובדים מעורבים בבניית הצינור
- שלוש שנים - משך הקמת המיזם
- 750 מיליון ש"ח - עלות המיזם
- 20 ק"מ ריתוך מצטבר של צנרת להולכת גז טבעי
- 25,000 טון פלדה שימשו לבניית מקטע ההולכה
- כ-8,000 יחידות צנרת אורכית אשר חוברו יחד לכדי מקטע הולכה באורך 90 ק"מ
- קידוח ה-HDD (קידוח מונחה מדויק) הארוך בישראל, 147 מטר מתחת לתל אפק
- מיזם דגל במסגרת הצמדת תשתיות אורכיות בישראל: 73 ק"מ הונחו בתיאום ובסמיכות לאורך כביש 6, 24 ק"מ הונחו בתיאום ובסמיכות לקו עתידי של רכבת ישראל
|
|
|
|
"הקו המזרחי", צינור הגז אשר יהווה עורק ראשי להזרמת גז טבעי מספקים חדשים, נחנך (יום ג', 13.6.17) בנוכחות שר האנרגיה,
יובל שטייניץ, מנכ"ל המשרד שאול מרידור, מנכ"ל נתג"ז שמואל תורג'מן ומנהל רשות הגז הטבעי סאשה ורשבסקי.
צינור ההולכה החדש ישמש כעורק ראשי דו כיווני להולכת גז טבעי מרמלה- לאליקים (מתקן "חגית"), ויאפשר חיבור לקוחות חדשים לאורך הקו ובעתיד הזרמת גז ממאגר לוויתן למשק המקומי.
ה"קו המזרחי" יצטרף ל"קו הימי", אשר שימש עד היום כעורק בודד להזרמת הגז מאשדוד לצפון ולאזור מפרץ חיפה. עם סיום המיזם גדלה גם הקיבולת של המערכת בכ-30% ובכך תשתפר יתירות המערכת והגמישות התפעולית לצרכני הגז.
במהלך המיזם הושם דגש מיוחד על הצמדת תשתיות אורכיות באמצעות הנחת הצינור בתוואי תשתית קיים, זאת על-מנת לנצל ביעילות את עתודות הקרקע ולצמצם את הצורך בהקצאת קרקע נוספת לתשתיות. במסגרת זו הונחו 73 ק"מ מן הקו בסמוך לכביש 6 ו-24 ק"מ בסמיכות לקו עתידי של
רכבת ישראל.