|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

בקרוב: הקלות במס בעת ביצוע שינוי מבני בחברות

החוק החדש שמקדמת ועדת הכספים אמור לאפשר ולהקל על-כניסה רחבה יותר של משקיעים ולבצע שינויים מורכבים תוך שהוא מסיר חסמים רבים שקיימים כיום
21/06/2017  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות

ועדת הכספים התכנסה (יום ד', 22.6.17) על-מנת להתחיל בסדרת דיונים על חוק שאמור לסייע בהנעת גלגלי המשק ולעודד צמיחה. מדובר בחוק שהוא תיקון לפקודת מס הכנסה ונועד להקל על חברות ויחידים בעת שהם מבקשים לבצע שינויים מבניים או מיזוגים של חברות או של עסקים קטנים. ההקלות הן הקלות במס, בעיקר דחיית אירוע מס בעת ביצוע שינוי מבני, מיזוג או פיצול חברות.

החוק הובא לוועדת הכספים ע"י רשות המיסים, לאחר שהושגו לגביו הסכמות על הלשכות המקצועיות, התאחדות התעשיינים, לשכת רואי החשבון, לשכת עורכי הדין, פורום חברות ההיי-טק, חברות שבמיוחד עבורן מדובר בתיקון חשוב.

במסגרת החוק יש הוראות שונות לגבי הקלות ודחיית אירוע מס בעת העברת נכסים מחברה אחת לאחרת תמורת הון מניות, שיוניים והעברת נכסים בין חברה אם לחברת-בת וכד'. החוק החדש אמור לאפשר ולהקל על-כניסה רחבה יותר של משקיעים ולבצע שינויים מורכבים, תוך שהוא מסר חסמים רבים שקיימים כיום.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בירך על החוק ואמר כי "מדובר בחוק טוב ואני מעוניין לקדם אותו. למרות נתוני הצמיחה המעודדים בשנים האחרונות ולמרות השגשוג של המשק והכלכלה בישראל, אסור לקפוא על השמרים. לצד הנתונים המחמיאים למשק הישראלי, אנחנו יודעים שיש לא מעט בעיות שהסקטור העסקי מתמודד עימן ועל-כן חשוב לקדם מהלכים שייקלו עליו ויגבירו את הצמיחה".

ח"כ מנואל טרכטנברג בירך אף הוא על החוק אך סייג: "אמנם רוצים לעודד את הסקטור העסקי, אך עם זאת, יש להיזהר שלא נתרום במו-ידינו להקמת מבנים פירמידאליים. עדיין ניתן כיום להקים מבנים כאלו, למרות שזה כבר יותר קשה. כלומר, גם כשעושים שינויים שמקלים על שינויי מבנה של חברות, מיזוגים או פיצולים, צריך לקיים מבחנים לראות שאנחנו לא מעודדים יצירת מבנים פירמידאליים".

מנהל אגף ברשות המיסים, רולנד עם שלם: "החוק נועד להסיר מגבלות וחסמים, מהלך שיסייע למשק. מדובר בשינוים מבניים בחברות, בעסקים קטנים וגדולים, ללא חבות מס. באנו לעשות הקלות כדי לאפשר להניע את גלגלי המשק. בעיקר הסרת מגבלות שקיימות כיום. זה יחול על חברות שעוברות שינוי מבנה. החוק הקיים מאפשר שינויי מבנה שמעורבים בהם יחידים וגם חברות, בעיקר חברות, מיזוגים עם דחיית אירוע מס. מניסיון העבר ראינו, שכשאין דחיית אירוע מס, זה מנע שינויי מבנה והתיקון בא להקל ולהסיר קשיים. יש הקלות רבות בחוק הזה".

נציג אחר ברשות המיסים, אופיר שלו, ביקש לסייג: "יש פה חבילה של דברים שהם הקלות, ותוך כדי כך, גם כלים למניעת תכנוני מס. כלומר, בכל שינוי מבני, קיימת אפשרות לביצוע תכנוני מס, ולצד ההקלות הרבות בחוק, ניסינו למנוע ניצול לרעה של ההקלות".

יו"ר ועדת המיסוי בנשיאות הארגונים העסקיים, רו"ח צבי פרידמן: "חוק טוב, אך עדיין יש כמה חסמים, כמו איבוד מחיר מקורי במעבר מחברת אם לחברת בת, יש כפל מס. בפיצול עסקים יש חברות שבעלי מניות רוצים להיפרד, כל אחד בנפרד, זה מעכב תהליכים במשק, בעיקר קריטי לעסקים הקטנים. אני מקווה שעד סוף השנה יבואו עוד תיקונים. בנוסף, רוצים עוד הפחתת רגולציה. המון דברים צריך אישור מנהל רשות המיסים וזה מעכב תהליכים עבור הסקטור העסקי. הרגולציה מקשה על הסקטור העסקי ודורשת עלויות מיותרות".

נציג מגזר ההיי-טק, גלעד שובל: "בתוך החוק הזה קיימים עדיין דברים המצריכים תיקון. אי-אפשר לדעתנו, לאשר את החוק כפי שהוא ונדרשים תיקונים שחשובים מאוד למגזר ההיי-טק שמתאפיין בדינמיות רבה".

גפני קרא לנציגי רשות המיסים להמשיך ולהידבר עם נציגי הלשכות והארגונים העסקיים במקביל לדיונים בוועדת הכספים.

תאריך:  21/06/2017   |   עודכן:  21/06/2017
מירב ארד
+אושרה נגישות חושית בקווים בין-עירוניים
23:07 21/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
לא תחול על אוטובוסים שיוצרו לפני 2011 ולא תכלול הנגשה לבעלי מוגבלויות בניידות  ▪  תכלול כריזה, שילוט ומקום לכלב נחייה
(לא רק בתחבורה עירונית)
הדיון הקצר בוועדה
+ספיחי פישמן: תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית
16:12 21/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת אישרה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הקצאת האשראי במשק והסדרי חוב  ▪  כבל: האיש עם הסנדלים איננו העניין העיקרי כאן. הכנסת תדע אם צריך להביא את מי שנדרש בצורה מכובדת. אם נידרש נעביר חקיקה לגבי זימון אנשים
(ח"כ איתן כבל [צילום: פלאש 90])
+בטרומית: העלאת גיל מתן קצבת הזקנה תיכרך עם העלאת גיל הפרישה לנשים
14:37 21/06/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק גיל פרישה (תיקון - הצמדת גיל הפרישה שבחוק הביטוח הלאומי לגיל הפרישה שבחוק גיל פרישה), התשע"ז-2017 של חבר הכנסת משה גפני וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה להתאים את הלוחות בחוק הביטוח לתוספת שבחוק גיל פרישה כך שגיל הפרישה של אישה שנולדה בשנת 1955 ואילך לעניין קצבת זקנה יהיה גיל הפרישה הקבוע לה בהתאם לחוק גיל פרישה. עוד מוצע לקבוע במפורש שרק אם ועדת הכספים לא נתנה את החלטתה לאחר שהובאו בפניה המלצות שר האוצר לעניין העלאת גיל הפרישה, בתוך פרק זמן שנקבע בחוק, רק אז יעלה גיל הפרישה לנשים באופן אוטומטי.
+אושר טרומית: עתירות כנגד בנייה בלתי חוקית ביו"ש ידונו בבתי משפט מינהליים
13:17 21/06/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק בתי משפט לעניינים מינהליים (תיקון - החלטה של רשות מרשויות האזור), התשע"ז-2017 פ/3861 של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וקבוצת חברי הכנסת. מוצע להוסיף לרשימה הקובעת את ההחלטות שניתן לעתור עליהן לבית המשפט לעניינים מנהליים, גם החלטה שהתקבלה על-ידי רשות מרשויות האזור ביהודה ושומרון ובכללן המנהל האזרחי ולקבוע כי גם הן יידונו בראשונה בפני בית משפט לעניינים מינהליים.
+בשנה"ל הבאה: בדיקת רישום פלילי לכל המורים
12:44 21/06/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כך הודיעה מנהלת אגף כ"א במשרד החינוך  ▪  המשטרה: המידע על ההליך נגד המורה המחליף היה מונח בפני משרד החינוך ובכל זאת התקבלה ההחלטה שהתקבלה
([צילום: הדס פארוש/פלאש 90])
+אושר בקריאה טרומית: הצהרוניים יעברו לפיקוח משרד החינוך
12:26 21/06/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המשך יום לימודים (צהרונים), התשע"ז-2017 של חברי הכנסת יעקב מרגי ויפעת שאשא ביטון. מוצע לקבוע תנאי רישוי, פיקוח ובקרה לצהרונים שמיועדים לילדים עד כיתה ג' וכן תנאים מחייבים להבטחת צורכיהם החינוכיים, הבטיחותיים והתברואתיים של הילדים השוהים בצהרון לרבות כמות הילדים בצהרון, צוות ושירותי הצהרון ומינוי רכזי צהרונים בגני ילדים. עוד מוצע לקבוע פיקוח על המחירים המרביים שייגבו בצהרונים ואת שיעור ההשתתפות היחסי של המדינה, הרשות המקומית והורי הילדים בתשלום לצהרון כאמור.

+אושר בקריאה טרומית: פיקוח על מחירי הצהרניים
12:21 21/06/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (פיקוח על מחירי צהרונים), התשע"ז-2016 של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון וקבוצת חברי הכנסת. מוצע לפקח על מחירי צהרונים ולקבוע כי חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, יחול על שירות של צהרון המספקת רשות מקומית.



+תפורק החברה להשבת נכסי נספי שואה
10:31 21/06/17  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
מחשש לכך שמשרד האוצר לא יעמוד בלוח הזמנים להגשת החוק המחייב אותו במימון הסיוע לניצולים אישרה ועדת החוקה של הכנסת את הצעת החוק כהוראת שעה עד סוף 2017: "הוראת השעה היא הביטחון הכי טוב שעד סוף דצמבר יהיה חוק ממשלתי  ▪  ככל שהקטסטרופה גדולה יותר זו ערובה שהפעם יעמדו בזמן  ▪  ניצולי השואה לא צריכים להיות תלויים ביכולות החברה להשבה או האפוטרופוס הכללי כדי לזכות בסיוע
(עצוב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90])
+השרים התעלמו מדיון על רצח נשים
10:09 21/06/17  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה
כסאותיהם של השר לביטחון פנים ושר הרווחה נותרו מיותמים בדיון החרום על רצח נשים  ▪  ח"כ אורלי לוי-אבקסיס "כשאנו שואלים איפה משרדי הממשלה, שולפים לנו כתשובה תוכניות מ-2014 ותוכניות מ-2008
(שר הרווחה, חיים כץ [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+סיוע ללא מבחן הכנסה לנפגעי עבירות מין
09:27 21/06/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הצעת החוק קובעת זכות לסיוע ולווי משפטי ללא מבחן הכנסה, לנפגעי עבירות מין חמורות של אינוס, מעשה סדום, עבירות מין במשפחה או בידי אחראי על חסר ישע
(ההצבעה בוועדת חוקה [צילום: דוברות הכנסת])
+ועדת הכספים נרתמת להצלת מפעל סינרג'י
09:26 21/06/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המפעל נקלע לקשיים בגלל הקושי להתמודד עם יבוא מקביל זול ב-20% מטורקיה ועומד לפטר למעלה מ-100 עובדים מתוך 175 עובדים סה"כ  ▪  מנכ"ל משרד הכלכלה: פניתי למנכ"ל משרד האנרגיה ושר הכלכלה דיבר עם השר שטייניץ וכולם נרתמו לעניין הזה
(מפעל בינרג'י כבלים בשדרות)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: הקלות במס בעת ביצוע שינוי מבני בחברות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ג', 20.6.17) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית נכסים של נספי השואה (השבה ליורשים והקדשה למטרות סיוע והנצחה).
21/06/2017  |  יפעת גדות  |   חדשות
יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא-סלימאן "אנו שומרים שני כסאות ריקים בדיון הזה, לשר הבט"פ ולשר הרווחה, שלמרות הזמנה, למעלה ממאה שיחות טלפון וקביעת מועד הדיון לפי לוחות הזמנים שלהם, אמרו שאינם יכולים להגיע לדיון. כך אמרה (יום ג', 21.6.17) במסגרת ישיבת בנושא מצב החרום לגבי רצח הנשים בישראל.
21/06/2017  |  יפעת גדות  |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ג', 20.6.17) לקריאה ראשונה את הצעת חוק הסיוע המשפטי (תיקון - נפגעי עבירות מין), התשע"ו-2016 שיזמו חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי, מרב מיכאלי ואורלי לוי אבקסיס.
21/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים נרתמה למניעת סגירת מפעל סינרג'י בשדרות ולמניעת פיטורי עובדיו, לאחר שהמפעל נקלע לקשיים בגלל הקושי להתמודד עם יבוא מקביל זול ב-20% מטורקיה. כך עלה מדיון מיוחד שקיימה הוועדה בנושא (יום ג', 20.6.17).
21/06/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
יו"ר הוועדה המיוחדת של פרשת ילדי תימן המזרח והבלקן, ח"כ נורית קורן (הליכוד) הודיעה (יום ג', 20.6.17) כי היא פוסלת את מסקנות וועדת כהן קדמי שחקרה את הפרשה משנת 1995 והגישה מסקנות שנויות במחלוקת בשנת 2001.
20/06/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il