|
לא די בהסכמה פסיבית [צילום: לוקה ברונו, AP]
|
|
|
|
|
שימוש במידע אישי לצורך דיוור ישיר, מחייב את הסכמתו מראש של בעל המידע אליו מבקש המשווק לפנות. כך קובעת (יום ד', 21.6.17) הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים (רמו"ט).
הרשות פרסמה לראשונה הנחיה המסדירה את השימוש במידע אישי לצורך מסרים שיווקיים בדוא"ל, במסרון או בשיחת טלפון. בניגוד לספאם, הנשלח בצורה גורפת ורוחבית, הדיוור הישיר משתמש במידע על-אודות הלקוח הפוטנציאלי כדי להציע לו מוצר/שירות המותאם לגילו, מינו, מקצועו, מצבו הכלכלי ועוד.
ההנחיה קובעת, כי נותני שירות המעוניינים להשתמש במידע שצברו על הלקוחות לצורכי סחר במידע אישי ולמטרה שאינה קשורה לתכלית העסקה המקורית, נדרשים לקבל את הסכמתם המפורשת והאקטיבית של הלקוחות. אין להסתפק בהסכמה פסיבית, או בהעדר התנגדות לשימוש במידע - מדגישה הרשות.
עוד מבהירה ההנחיה את המקרים בהם רשאית רמו"ט, בהיותה רגולטור, להפעיל סמכויות המוקנות לה על-פי חוק. ככל שנקבע, כי בוצעה הפרה של חוק הגנת הפרטיות בהקשר של פניות שיווקיות במסגרת דיוור ישיר, עשויה רמו"ט להטיל על המפר קנס בסך 15,000-10,000 שקל, בהתאם להפרה.