|
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב-יפו אישרה (יום ד', 21.6.17) להפקדה תוכנית לשמירה על היקף זכויות הבנייה ברחבי העיר - תוכנית משלימה לקווים הסגול והירוק בתוכנית הרכבת הקלה.
לקראת כניסתן לתוקף של תוכניות הרכבת הקלה של הקו הירוק והקו הסגול, אותן קידמה המדינה (הוועדה לתשתיות לאומיות), צפויה בחודשים הקרובים חברת נת"ע להתחיל בהליכי הפקעה ולפרסם הודעות לשם רכישת הזכויות במקרקעין הדרושים לצורך הקמת מערכת התחבורה. תוכניות אלה כוללות שינוי ייעוד במגרשים שונים לאורך התוואי, כאשר שינוי היעוד של חלק מהמגרש משפיע במקרים רבים על היקף זכויות הבנייה המוקנה למגרש, כמו גם על מיקום הבינוי המותר בו. עקב כך עשויות התוכניות לקווים אלו להקטין את היקף זכויות הבנייה במגרשים או להקשות על מימושן.
לפיכך, ועל-מנת להקל על בעלי הנכסים, מקדמת העירייה את התוכנית שאושרה היום ומטרתה להקטין באופן משמעותי את הפגיעה במגרשים אלו, שמספרם מוערך בעד כ-1,500 בכל רחבי העיר. התוכנית תאפשר שמירה מירבית על היקף שטחי הבנייה שהותר לבנות בהם טרם אישורן של תוכניות קווי הרכבת, קביעת הוראות בנוגע לקווי הבניין והתכסית שיחולו במגרשים אלה וקביעת הוראות ספציפיות בנוגע למגרשים שקיימים בהם בניינים לשימור והכלולים בתוכנית השימור.
אתמול (ג') החליטה הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (ות"ל), בראשות
אביגדור יצחקי, להעביר לאישור הממשלה את המקטע הצפוני של הקו הירוק עבור הרכבת הקלה בתל אביב. אורכו של המקטע הינו כ-18.5 ק"מ והוא כולל 26 תחנות. עם אישור המקטע הצפוני, יושלם תכנון הקו הירוק הכולל גם את המקטעים - מרכזי ודרומי שכבר אושרו בות"ל. כמו-כן, ישנן שתי תוכניות שונות לבניית קו המסילה להרצליה וזאת בגלל התלות בתוכנית לפינוי שדה דב שעדיין נידונה, תוך שורה של מחלוקות סביב הנושא. בשתי התוכניות ניסו לתת מענה לתרחישי הפינוי השונים של שדה דב.