|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

תיקונים למתווה הטבות המס ליישובים

ועדת הכספים אישרה הצעת חוק שנועדה להיטיב עם יישובים בפריפריה שהופחתה רמת הטבת המס שניתנה להם במסגרת מפת הטבות המס החדשה ליישובים
03/07/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
כפר ורדים. תיקון המעוות [צילום: חברת נתיבי ישראל]

ועדת הכספים אישרה (יום ב', 3.7.17) לקריאה ראשונה, הצעת חוק שנועדה לתקן עיוותים, רובם זמניים, שנוצרו בעקבות אישור מפת הטבות המס ליישובים שאושרה בוועדה עצמה לפני כשנה וחצי ב-24.11.15, ושנועדה לתת הטבות מס ליישובים בפריפריה על-מנת לעודד את התושבים באותם אזורים ולעודד הגירה חיובית לפריפריה. מדובר ברמות שונות של הטבות מס שניתנו בסה"כ ל-403 יישובים, רשויות בצפון ובדרום, לאחר שנים רבות בהן לא הייתה מפת הטבות רשמית ומאושרת ע"י הממשלות השונות.

עד לאישור המפה החדשה, נהנו מהטבות המס 182 יישובים, וגם לא באופן קבוע אלא לסירוגין, כשבכל פעם ניתנות הטבות בעקבות לחצים כאלו ואחרים. המציאות הזו הובילה לעתירות לבג"ץ שהודיע על הצורך לבטל כליל את הטבות המס ליישובים או לחלופין, לקבוע מפת הטבות ברורה שנסמכת על קריטריונים ברורים, שקופים ושוויוניים. לאחר שהממשלות השונות משכו ידיהן מעיסוק בסוגיה הנפיצה, רתם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את הוועדה לנושא ובסופו של דבר כאמור, אושרה מפה חדשה.

המתווה החדש נכנס לתוקף ב-1.1.16 ולמרות הבשורה שהייתה בו למאות יישובים קיימים ישובים בודדים שדווקא נפגעו, בין אם בגלל הורדת שיעור הטבת המס שנקבע להם במתווה החדש ובין אם בוטלה להן ההטבה לחלוטין. הצעת החוק הנוכחית, אותה יזמו יו"ר ועדת הכספים גפני ועוד חברי ועדה נוספים, באה לתקן את העיוותים שנוצרו, שכן גם אותם ישובים שנפגעו נמצאים בפריפריה, ולעיתים הם סמוכי גדר.

גפני פתח את הדיון בסקירה על אודות הטבות המס ליישובים: "החוק שקובע את ההטבות ליישובים נעשה באמצעות הוועדה ובהסכמת האוצר שאף נעתר לבקשת ועדת הכספים והוסיף כסף לעניין, על-מנת למנוע פגיעה קשה ביישובים שנהנו מהטבות לאורך שנים ושבעקבות אישור מפת היישובים החדשה והכללת עוד למעלה מ-200 יישובים נוספים, עשויים היו להיפגע מאוד וגם סך ההטבות היה קטן לכל היישובים כולם. אנו חברי ועדת הכספים, גיבשנו מתווה וזאת במקום הממשלה שלא עשתה דבר בעניין במשך למעלה מעשור ואף יותר מכך. קידמתי יחד עם החברים בוועדה את החוק, למרות האזהרות שקיבלתי מלא מעט שרים וגורמים שונים, שאל לי להתעסק עם בסוגיה הנפיצה הזו ואכן עשו הפגנות נגדי. אנשים חזקים במדינת ישראל באו אליי ואמרו לי למה לי להיכנס לזה. אבל לא נרתעתי ודחפתי לגיבוש מתווה חדש, כזה שיכול לעמוד במבחן בג"ץ ובתמיכת כל חברי הוועדה. אפילו זכינו לשבחים מראשי הרשויות והיישובים".

גפני הוסיף: "למרות שהמתווה החדש שהושג הוא טוב, יש כמה ישובים שנפגעו כתוצאה משינוי הקריטריונים, אחד מהם כפר ורדים וגם כמה יישובים צמודי גדר בגבול הצפון. לגבי היישובים צמודי גדר, הנושא אמור היה להיות מתוקן באמצעות ה'מדד הפריפריאלי' שהלמ"ס הייתה אמורה לפרסם עד ה- 1.1.17 שעד אז היו אמורות להיות בתוקף הוראות מעבר, שנועדו למנוע פגיעה ביישובים שנפגעו בעקבות שינוי הקריטריונים ועד כניסתו לתוקף של המדד החדש. במיוחד הדבר לגבי יישובים במועצה אזורית אשר, שחלקם סמוכי גדר בגבול הצפון, אך שטח המועצה מגיע עד לעמק יזרעאל ומה שאמור לאפשר לאותם יישובים צמודי גדר את ההטבה בשיעורים הגבוהים הינו המדד הפריפריאלי". גפני הביע תרעומת על העיכובים בפרסום המדד הפריפריאלי ואמר: "אני לא יודע אם הדבר נובע מרשלנות, מחוסר יכולת או מסיבה אחרת, אך העובדה שזה טרם פורסם, מחייבת אותנו לבצע תיקונים במסגרת הוראת שעה, כך שלא תהיה לנו בעיה עם בג"ץ, כיוון שבמסגרת הוראת שעה אין שינוי במהות של המתווה, אלא תיקונים קלים לזמן קצוב, עד פרסום המדד שיתקן את העיוותים ממילא. לא מאריכים בשנתיים אלא בשנה, כי אחרת כבר נכנסים למהות ופוגעים בעיקרון, אבל היה כאן מחדל, ולכן לשנה אחת. אנחנו, כל חברי ועדת הכספים, מעריכים שלאחר פרסום המדד ממילא יפוצו אותם יישובים סמוכי גדר".

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "החלטה נכונה יותר של הממשלה במקום הצורך בחקיקה מסורבלת, הייתה צריכה להיות שיישוב שבטווח של 2 ק"מ מהגדר צריך ליהנות מ-100% תשלום מלא ולא עוד. כך פועל משרד השיכון וזה מה שצריך להיות". ברושי הביע תרעומת קשה על התנגדות שגילו נציגי משרד המשפטים ואגף התקציבים במשרד האוצר להצעת החוק הנוכחית והוויכוחים ביניהם לבין חברי הוועדה ואמר: "הדיון הזה הזוי, ביום שמתפרסם ששוקלים מכת מנע בלבנון ומשקיעים בחומות ומיגון במאות מיליוני שקלים, אתם מתעקשים על כמה גרושים. לא יכול להיות שממשלה דנה בקבינט על מכה מקדימה ומשרד המשפטים בא לפה ומבקש להוריד הטבות ליישובים סמוכי גדר. צריך לקבוע עיקרן שקו עימות הוא קו העימות נקודה".

ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו) דיברה בעד הוראת השעה והצורך לחזק את כפר-ורדים מעבר לתיקונים לגבי יישובים סמוכי גדר: "צריך לחזק את כפר-ורדים, כי מי שיעזוב לא יעבור ליישובים אחרים בגליל, אלא יחזור למקומות מהם הוא בא. גם אם מדובר ביישוב יחסית מבוסס, עדיין מדובר ביישוב חשוב שתורם לכלכלת האזור. בנוסף, אם בודקים את המפה של הצבא, כפר-ורדים כן כפופים לאוגדה ונמצאים בקו עימות, ולא ייתכן שהיישוב הזה ייצא מהמתווה" שאשא-ביטון הוסיפה: "צריך להצמיד את הוראת השעה לתוכנית לחיזוק הצפון, וכל עוד יש תוכנית לחיזוק הצפון, כפר-ורדים צריך לקבל את ההטבה". ח"כ יצחק וקנין (ש"ס): "על חברי כנסת שהם חברי ועדת הכספים מוטלת אחריות רבה מאוד. בעבר הכניסו ישובים למפת הטבות המס הלא-רשמית, ללא כל קריטריונים וזה הוביל לעתירות לבג"ץ. כאן מדובר במשהו אחר. עכשיו יש מתווה מסודר, אבל יש לדאוג לאותם יישובים שנפגעו לאחר שנים שקיבלו את הטבות המס ועתה או שהיא נלקחה מהם או שרמת ההטבה הופחתה דרסטית. חלקם יישובי גדר או סמוכים מאוד לגבול. אז אנחנו, חברי ועדת הכספים, הוצאנו את הערמונים מהאש במקום הממשלה ועכשיו אנחנו באים ואומרים - צריך לתקן עיוותים. במקרה הספציפי של אותם חמישה ישובים במטה אשר שהם ממש סמוכי גדר, המטרה הייתה לא לפרוץ את כל הקריטריונים, אך ברור לי שאם מחר מתפרסם המדד הפריפריאלי הם בפנים וייהנו משיעורים גבוהים של ההטבה".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) הביע תסכול מהתנגדויות להצעת החוק הנוכחית שנשמעו מפי אנשי משרד המשפטים והאוצר ואמר: "איפה רשות המיסים ומשרד המשפטים כשהממשלה לא עושה עבודתה ולאחר חודשים ארוכים בהם הלמ"ס נמנעת מלפרסם את המדד הפריפריאלי שעשוי לפתור את כל הסוגיה??! הממשלה לא עמדה בדרישות החוק, אז עכשיו נציגיה לא יכולים לבוא בטענות, כשפעם נוספת ועדת הכספים היא זו שלוקחת את המושכות ומתקנת עיוותים!". היועצת המשפטית לוועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק, הסבירה את הצעת החוק: "ישוב שהיה זכאי ערב חקיקת החוק (המתווה החדש (א"ק)) ויצא ממפת ההטבות בחקיקה החדשה, אך הסעיף של הוראת שעה בו קובע שימשיך לקבל גם ב-2016-2017 יקבל את ההטבות במשך עוד שנה אחת עד סוף 2018. בעניין כפר ורדים נקבע שתושבים חדשים ייהנו מההטבה באופן יחסי בהתאם לזמן כניסתו ליישוב, אך בפועל רשות המיסים לא נתנה לתושבים חדשים שהגיעו לכפר-ורדים את ההטבה בגלל סעיף שלא מאפשר לתת באופן יחסי ולכן בחקיקה כאן, אנחנו מתקנים את זה. ישובים שירדו ברמת ההטבה למסלול הנמוך ביותר; הטבה7%, גם ביחס אליהם מאריכים בשנה נוספת את התוספת של 2% שהם מקבלים, כך שיחול גם ב-2018. תוספת שתמנע את הנפילה ממסלול מאוד גבוה למסלול נמוך. כמו-כן הם יקבלו תוספת של 24 אלף ₪ לתקרת השכר השנתית שמאפשרת קבלת ההטבה. מדובר ביישובים צמודי גדר שנפגעו. הוראות השעה משמשות כמתווך למעבר למצב הקבוע. הממשלה לא מילאה את מחויבותה לפרסם את המדד הפריפריאלי במועד. החקיקה הזו היא אילוץ מהצטברות של כמה עיוותים שבאמצעותה יתוקנו באופן זמני עד שיפורסם המדד האמור". אפיק אמרה עוד להצדקת הצעת החוק, כי "כוונת המחוקק לא קוימה ע"י רשות המיסים, כי התושבים באותם יישובים, כולל בכפר-ורדים כבר נפגעו פעם אחת, כשהוועדה קבעה הקריטריונים האלה שהם מבוססים שיהיה מדד פריפריאלי פר יישוב, וברגע שלא קיים לא הולכים לפי קריטריונים שהוועדה קבעה אלא אחרים ולכן בינתיים נדרש להאריך את הוראת השעה. הארכת הוראת השעה בשנה אחת לא משנה את הקריטריונים במהות וברגע שיהיה מדד הכל יחזור להתקיים בהתאם להוראות החוק".

ממש לפני ההצבעה על הצעת החוק, ביקש נציג אגף התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, להציג את העלויות הנובעות מאישור ההצעה: "מדובר באובדן הכנסות למדינה בהיקף של 110 מיליון שקל ב-2018".

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת: יו"ר ועדת הכספים, משה גפני (יהדות התורה), איל בן ראובן (המחנה הציוני), אורי מקלב (יהדות התורה), מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), זהבה גלאון (מר"צ), יצחק וקנין (ש"ס), עודד פורר (ישראל ביתנו), מיקי לוי (יש עתיד), איתן ברושי (המחנה הציוני).

ראש מועצת כפר-ורדים, סיון יחיאלי, הודה ליו"ר ועדת הכספים גפני וכל חבריה על קידום הצעת החוק ועל הירתמות כל חברי הוועדה לטובת יישובו לאורך כל החודשים לקראת אישור מתווה הטבות המס וגם לאחריו.

גפני הודיע בסיכום, כי הוא דורש שהצעת החוק תוחזר לוועדת השרים לענייני חקיקה כבר בישיבתה הקרובה, בהתאם לסיכום שהיה עימה, כשאישרה את ההצעה לקריאה טרומית, וכי בכוונתו להביאה לאישור סופי עד סוף המושב הנוכחי.

תאריך:  03/07/2017   |   עודכן:  04/07/2017
עידן יוסף
+ועדת הכלכלה עושה סדר במועדוני הלקוחות
12:58 04/07/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לפי ההצעה שאשורה לקריאה שנייה ושלישית, מועדוני הלקוחות המתמשכים יצרכו להודיע 8 עד 9 חודשים מראש על כל שינוי ולאפשר מימוש הטבות במהלך אותה תקופה  ▪  לראשונה, ההצעה תחול גם על הבנקים וחברות כרטיסי האשראי בחקיקה
(לפנק ולעמוד התחייבויות [צילום: יח"צ])
+אושרו הטבות מס ל-54 עמותות ציבוריות
12:56 04/07/17  |  מירב ארד    |   לרשימה המלאה
מבין העמותות שאושרה להן ההטבה אלו העוסקות בתחומי חינוך, דת, סעד, תרבות, קליטת עלייה, בריאות, זכויות האזרח ועוד  ▪  הוועדה דחתה את הדיון בבקשת אחת העמותות, שלגבי העומד בראשה קיימות שמועות שנחקר במשטרה עקב חשדות לפלילים בענייני כספים וניירות ערך
(ועדת הכספים)
+אשראי מהבנק? תלוי מי אתה
00:29 04/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה: יש קשר ישיר בין הסיכוי לקבל אשראי בבנק לבין פרופיל הלווה - נטפל גם בכך בוועדת החקירה הפרלמנטרית  ▪  בישיבה נידונה בטענה לאפליית ערבים, נשים ומזרחים בקבלת אשראי
([צילום: פלאש 90])
+הצעת חוק לשכירות הוגנת לקראת אישור
23:21 03/07/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
מסדירה יחסים בין המשכיר לשוכר, אך אינה מתערבת בקביעת שכר הדירה  ▪  בדיון היום התברר: לארבעה ח"כים, כולל יו"ר הוועד סלומינסקי, יש אינטרס אישי בנושא
([צילום: דוברות הכנסת])
+גם רשויות מקומיות ואגודות לא ינתקו מים
22:40 03/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכלכלה אישרה להרחיב את האיסור לנתק מים  ▪  כבל: מים לא מנתקים! אחרי שאישרנו את איסור הניתוק על התאגידים עכשיו סגרנו מעגל ונפעל להחיל כללים דומים גם בחשמל  ▪  הכללים יכנסו לתוקף כבר בעוד כחודש  ▪  רשות המים: בשלב הבא נחיל את הכללים גם על מקורות
(לא רק תאגידי מים [צילום: איתמר לוין])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זהבה גלאון   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהדות התורה והשבת   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תיקונים למתווה הטבות המס ליישובים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכלכלה אישרה (יום ב', 3.7.17) את הכללים שנועדו להרחיב את האיסור החל היום על תאגידי המים לנתק אספקת מים, ולהחילו גם על רשויות בהן לא פועל תאגיד מים ועל יישובים בהם פועלות אגודות מים. בפתח הישיבה הזכיר היו"ר איתן כבל כי בכנסת הקודמת הוביל, יחד עם היו"ר הקודם של הוועדה אבישי ברוורמן, ח"כ איציק שמולי בשיתוף סמנכ"ל עמותת ידיד רן מלמד והאגודה לזכויות האזרח, מהלך שנועד למנוע מתאגידי המים לנתק אספקת מים לחייבים. הוא הסביר כי יש כלים אחרים לגבות חוב ואמר: "מים לא מנתקים". כבל הזכיר כי הכללים שאושרו בכנסת הקודמת חלו רק על תאגידי המים, ואמר כי היום עושה הוועדה את סגירת המעגל ומשלימה את החלת הכללים גם על רשויות מקומיות בהן לא פועלים תאגידים ועל אגודות המים. הוא הוסיף כי הוא פועל, יחד עם חברת החשמל, להחיל כללים דומים גם במקרים של ניתוק אספקת חשמל לחייבים.
03/07/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה פה אחד, (יום ב', 3.7.17) לקריאות שניה ושלישית, תיקון לחוק האזנת סתר, בנושא "האזנה לאיתור או מניעה של דליפת מידע ביטחוני".
03/07/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה ׁׁ(יום ב', 3.7.17) פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה אלי אלאלוף, אורלי לוי-אבקסיס, יעקב מרגי, יפעת שאשא-ביטון ודוד אמסלם, לפיה תקום מועצה לאומית לגיל הרך, אשר תכין תוכנית לאומית סדורה וארוכת טווח להשקעה וטיפול בגיל הרך בישראל, תגדיר סדרי עדיפויות בנושא ותחבר בין גורמים שונים המעורבים בטיפול וחינוך ילדים בגיל הרך, בין היתר לצורך איתור וזיהוי מוקדם של ילדים במצבי סיכון, קשיים בתפקוד הורי ועיכוב בהתפתחות תינוקות ופעוטות.
03/07/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת העבודה והרווחה של הכנסת התכנסה (יום ב', 3.7.17) לדיון מיוחד בנושא העלויות והוצאות המחיה של העובדים הזרים. הוועדה קיבלה את עמדת התאחדות חקלאי ישראל, לפיה יוכרו העלויות עבור הוצאות המחיה של העובדים הזרים בסכום העומד על 530 שקלים. כיום הסכום נע בין 200-280 לפי האזורים השונים בארץ.
03/07/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת השרים לחקיקה תומכת בהצעת החוק המבקשת להעניק את ההגנה מפני פיטורים, הקבועה בחוק בגין הריון או חופשת לידה, גם לחיילות בשירות קבע העוברות טיפולי הפריה חוץ-גופית, וכן לחיילות או חיילים בשירות קבע העוברים טיפולי פוריות, בדומה להגנה הקבועה בחוק עבודת נשים. בכך יושווה מצבם של החיילים למצב הקיים לגבי אזרחים שאינם חיילים בשירות קבע, המאפשר לעובדים הגנה מפני פיטורים בשל הריון, תקופת לידה והורות, וטיפולי פוריות או הפריה חוץ-גופית. כמו-כן, מוצע כי ההגנה בעת חופשת לידה וחופשה מיוחדת לאחר לידה, ולאחריהן, תחול גם על חייל שזכאי לה לפי פקודות הצבא.
02/07/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי-יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם. בארגון דמוקרטי אלה העקרונות...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il