ח״כ
דב חנין (הרשימה המשותפת) קורא לנציגי הסטודנטים לצאת למחאה בכפר אחים, מול ביתו של השר ישראל כ"ץ. ״אתם צריכים לעשות את מה שעובד - צאו להפגין מול ביתו של שר התחבורה, כי אם אתם לא תשמיעו את קולכם, שום דבר לא יתקדם. רק לחץ ציבורי אמיתי מצליח להניע את הממשלה לפעול לטובתנו, האזרחים״. קריאתו של חנין מבקשת להפר את האיסור להפגין מול בתיהם של נבחרי ציבור, כאשר ניתן לעשות זאת מול משרדיהם.
מנכ״ל המכללה האקדמית תל אביב יפו, בני אלון, הצטרף לקריאת חנין ואמר לנציגי הסטודנטים בדיון שקיימה ועדת המשנה לתחבורה ציבורית שע"י ועדת הכלכלה: ״אל תחכו לשנה הבאה. צאו לרחוב והביאו את השינוי כבר עכשיו״.
גבי נבון, מנהל אגף הפעלה ורישוי ברשות הארצית לתחבורה ציבורית של
משרד התחבורה, אמר: ״אנחנו מקיימים ישיבות תכופות - אחת לעשרה ימים - עם נציגי התאחדות הסטודנטים ועם כל אגודה שמבקשת לפגוש אותנו. נכון לעכשיו, התחלנו למפות ולערוך סקרים בעשרות קמפוסים. אנחנו מעבדים כעת את תוצאות הסקרים הללו, ובהתאם לתוצאות, נתכנן את הקווים לכל מקום. אנחנו נותנים מענה נקודתי איפה שאנחנו יכולים״, אמר. אשר בן שושן, מנהל הרשות לתחבורה, תנועה וחנייה, אמר בדיון כי ״עלינו לייצר תוכנית תחבורה כוללת לקידום ניידות בת-קיימא לכל מוסד באשר הוא״.
במהלך הדיון, שהתקיים במסגרת יום הסטודנט בכנסת, טען גיל יעקב, מנכ״ל 15 דקות, כי זמני הנסיעות בתחבורה ציבורית לקמפוסים להשכלה גבוהה ארוכים פי 4 מזמן הנסיעה ברכב פרטי, למרות שרוב הסטודנטים נוסעים בתחבורה הציבורית. יעקב: ״הנסיעה מתל אביב לאוניברסיטת בר-אילן נמשכת למעלה משעה ודורשת החלפה של לפחות שני קווים. אם מנסים להגיע לשם מאזור השרון המצב מחמיר עוד יותר. לא ייתכן שנסיעה ממרכזי הערים לקמפוסים שנמצאים בשטחן תיקח יותר משעה, וכשזה מה שקורה באוניברסיטאות בירושלים, בחיפה ובתל אביב, ברור לכולם שהמצב בפריפריה חמור עוד יותר״.
ח״כ ג׳ומעה אזברגה (הרשימה המשותפת), סיפר כי התחבורה הציבורית לקמפוסים בנגב כמעט שאינה קיימת עבור תושבי הכפרים הבדואים שממזרח לבאר שבע. ״בכביש 31 עובר קו אחד בלבד למכללת ספיר, ואם לא הספקת לעלות עליו, ייקח לך יותר משעתיים להגיע בדרכים אחרות. בכביש 25 אין בכלל אוטובוסים למכללה. ואפילו ההגעה לבאר שבע מישובי נווה מדבר לוקחת לפחות שעתיים-שלוש״. ח״כ
חנין זועבי (הרשימה המשותפת) ציינה אף היא כי סטודנטים המבקשים להגיע לאוניברסיטת תל אביב ולאוניברסיטה העברית בירושלים מאזור טמרה, שפרעם וכפר יאסיף לוקח למעלה משעתיים לכל כיוון, וכי השירות הקיים בנצרת, למשל, פועל בשעות מצומצמות ביותר: ״קו אחד בלבד יוצא מהעיר לאוניברסיטת תל אביב רק פעמיים בשעות הבוקר - בשעה 05:00 ובשעה 09:00. ובדרך חזרה, השירות מסתיים בשעה 18:00. אם הסטודנטים לומדים גם אחרי השעה הזאת אין להם פתרון״.
שיר מרדכי, מזכירת ועד אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים, טענה כי ״בעוד רכב פרטי יגיע בתוך רבע שעה ממרכז העיר לקמפוס הר הצופים, לקו 19 זה לוקח למעלה משעה. אנחנו מצפים שהמשרד, אגד והעירייה ירימו את הכפפה ויביאו שינוי״. עידו מרחב, ראש מדור תחבורה באגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה הדגיש כי גם ״קמבוס״, היוזמה המקומית של שירות הסעיות מתחנת הרכבת, שפועלת אצלם בשיתוף עם
רכבת ישראל היא ״טלאי בג׳ינס מלא חורים״. עמרי שפר, רכז התחבורה הציבורית באגודת הסטודנטים בטכניון, הבהיר כי עיריית חיפה יצרה מצב בו קמפוס הטכניון מנותק מהעיר עצמה, והעיר מנותקת מהקמפוס: ״אפילו ב'כפר הסטודנטים' שהקימה העירייה בשכונת הדר, פרויקט חשוב ומבורך, אין חיבור לטכניון״. ״אי-אפשר להמשיך עם כיבוי השריפות. אנחנו דורשים פתרון תשתיתי ועמוק שישנה את המצב״, אמר דוד גלזר, נציג התאחדות הסטודנטים.
רבים מנציגי הסטודנטים שנכחו בדיון הביעו את אכזבתם מהישגי עבודתם המשותפת עם משרד התחבורה במהלך השנה האחרונה, מאז הדיון הקודם בנושא: דוד גלזר הוסיף כי ״לא יכול להיות ש-340 אלף סטודנטים בכ-90 מוסדות מתל-חי ועד אילת, לא יקבלו את הפתרונות שמשרד התחבורה צריך לתת להם. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשרד, אבל הרעיון של מהיר לקמפוס שאנחנו מקדמים עם ח״כ חנין ועם אנשי המשרד לא מתקדם כלל״.
ח״כ חנין הדגיש בסיכום הדיון כי הוא ״חושב שהעבודה המקצועית היא חשובה, אבל לא פחות חשוב הלחץ הציבורי מול הממשלה. בסוף המערכת הציבורית עובדת מול צרכים, אילוצים ואיזונים שונים, ואם לא יופעל לחץ, לא יהיה שינוי בשטח. רק אם נשמיע כולנו ביחד קול צעקה חזק שאומר - זכותם של סטודנטים וסטודנטיות להגיע במהירות ובנוחות לכל קמפוס בארץ - זה יקרה״.