|
אייר ברלין. הוגשה תלונה נגד מדיניות החברה [צילום: AP]
|
|
|
|
|
פסיקה תקדימית של בית הדין העליון של
האיחוד האירופי קובעת כי חברות התעופה לא יוכלו לגבות מנוסע עמלות נוספות אם ביטל או לא הגיע לטיסה שהזמין. חברות התעופה, חויבו בחמישי האחרון (6.7.17) להגביר את השקיפות שלהן על-ידי גילוי בנפרד של מדיניות המיסים, עמלות התעופה ושאר חיובים המוטלים על הצרכנים.
פסק הדין של בית המשפט האירופי לצדק (EJC) קובע למעשה כי חברות התעופה לא יוכלו להסתיר יותר חיובים נוספים בדמי הטיסה או בדמי הביטול.
המקרה מתייחס לתלונה של הפדרציה של ארגוני הצרכנים הגרמניים (VZBV) בנוגע למדיניות התקציב של אייר ברלין בנוגע לחייב את דמי הביטול בסך 25 אירו על הסכום שיוחזר אם הנוסע מבטל או אינו נוטל את הטיסה. האגרה מחויבת, כביכול, לקיזוז עלויות שחברת התעופה נושאת.
הפסיקה בגרמניה מתייחסת למדיניות ההחזרים של חברת התעופה אייר ברלין וגילויי מיסים נוספים. המקרה מתייחס לתלונה של פדרציית ארגוני הצרכנים הגרמניים (VZBV) בנוגע למדיניות התקציב של אייר ברלין לחייב דמי הביטול בסך 25 אירו על הסכום שיוחזר אם הנוסע מבטל או אינו עולה על הטיסה. האגרה מחויבת, כביכול, לקיזוז עלויות שחברת התעופה נושאת. הצרכנים היו מודאגים גם כי מחירי הטיסות הזמינים באתר האינטרנט בעלות נמוכה לא כללו פירוט מדויק של המיסים, האגרות וההיטלים. VZBV טענה כי חוסר שקיפות מונע מהלקוחות לקבל לפחות החזר חלקי בעת הצורך.