|
להגן על הצרכן [צילום: עודד בלילטי, AP]
|
|
|
|
|
כל השיחות שיבצעו לקוחות עם חלק ניכר מחברות השירותים במשק יוקלטו, יישמרו לפחות לשנתיים ויועברו ללקוח על-פי דרישתו. כך קובע תזכיר חוק שהפיצה (יום א', 16.7.17) הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
על-פי ההצעה, יוקלטו השיחות של ספקים בתחומי התקשורת, החשמל, הגז, המים והרפואה הדחופה, וכן כל השיחות של מי שעוסק בשיווק מרחוק. על העוסקים יהיה להודיע לצרכנים שהשיחות מוקלטות ולפרט בחשבוניות את מועדיהן.
לדברי הרשות, "מטרת החוק היא לצמצם, ככל שניתן, את הפער במידע המועבר באמצעות שיחות הטלפון בין העוסק לצרכן, בכל עניין הקשור לעסקה. חובת הקלטת שיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן על-פי בקשתו מגבירה את השקיפות ביחסים בין העוסק לצרכן ומאפשרת לצרכן לבקר את פעולות העוסק ולעמוד על זכויותיו".
הרשות מוסיפה: "הצעת חוק זו נולדה בעקבות תלונות של צרכנים המעידות על חוסר הלימה בין הרצוי למצוי, כלומר בין מה שהובטח להם בשיחה הטלפונית לבין מה שניתן בפועל. הקלטת השיחות, שמירתן ומסירתן לצרכן תעניק לו כוח להוכיח את טענותיו מקום בו קיימת מחלוקת לגבי ההבטחות, עיקרי העסקה ופרטים אחרים הקשורים בעסקה שנעשו באמצעות הטלפון. חקיקה זו תקדם מסחר הוגן במשק, תעצים את הצרכן, ותסייע לצרכן לשמור על האינטרסים הכלכליים שלו. מטרת לוואי היא שיפור השירות הניתן לצרכן על-ידי נציג נותן השירות ובקרת איכות".