|   15:07:40
דלג
  מירב ארד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

"ללא הקרן למודרי אשראי - אעצור את יישום חוק נתוני אשראי"

יו"ר ועדת הכלכלה: הוועדה אישרה את חוק נתוני אשראי לקריאה שנייה ושלישית רק לאחר התחייבות מפורשת של שר האוצר ומנכ"ל המשרד על הקמת הקרן למודרים משוק האשראי, שבשלב ראשון תעמוד על 50 מיליון שקל. "עברו כמעט שנתיים ומכדררים אותנו, אם לישיבה הבאה לא נקבל לוח זמנים מפורט לא אמשיך לקדם את התקנות"
17/07/2017  |   מירב ארד   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
ח"כ כבל. מבקש לוח זמנים מפורט [צילום: נועם רבקין/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה דנה (יום ב', 17.7.17) בשורה של כללים, צווים ותקנות שנועדו לטפל ביישום חוק נתוני אשראי שנועד להגביר את התחרות בשוק האשראי בעיקר למשקי הבית ולעסקים קטנים. כבר בפתח הישיבה ביקש היו"ר איתן כבל להביע "מורת רוח באשר להתנהלות האוצר בעניין הקמת הקרן למודרי אשראי". הוא הזכיר כי הוועדה אישרה את חוק נתוני אשראי לקריאה שנייה ושלישית רק לאחר התחייבות מפורשת של שר האוצר ומנכ"ל המשרד על הקמת הקרן למודרים משוק האשראי, שבשלב ראשון תעמוד על 50 מיליון שקל. "עברו כמעט שנתיים ומכדררים אותנו, אם לישיבה הבאה לא נקבל לוח זמנים מפורט לא אמשיך לקדם את התקנות", הבהיר היו"ר כבל. נציג האוצר, כפיר בטאט, אמר כי הוא מקבל את דברי היו"ר כבל והוסיף כי הוא מקווה שעד למועד הדיון הבא כבר יהיה לו על מה לדווח לוועדה.

ח"כ יעקב פרי התייחס לבקשת שרת המשפטים לתקן את כללי נתוני אשראי כך שיאפשר לנותני אשראי קטנים לקבל נתונים מהמאגר למרות שהם לא חייבים להעביר לו נתונים, ואמר כי חלק מהבקשות מהוות שינוי מהותי מהחלטות שקיבלו חברי הכנסת במהלך החקיקה. עו"ד לירון מאוטנר ממשרד המשפטים אמרה כי החוק מאפשר לשנות את רשימת הגופים שיכולים לקבל נתונים על-אף שהם לא חייבים להעביר נתונים למאגר. לדבריה, הבקשה היא להוסיף לרשימה גופים שהקיף הפעילות שלהם הוא קטן (עד 25 מיליון שקל בשנה או עד 1,000 עסקות) ולאפשר להם הגנת ינוקא לתקופה של 3 שנים בלבד. בגופים המדוברים נכללים הגופים החוץ בנקאיים, אגודות אשראי, מנפיקי כרטיסי אשראי שאינם תאגיד בנקאי, פלטפורמות למתן הלוואות בין אנשים (P2P), חברות ביטוח וסולקים. סמנכ"ל עמותת ידיד, רן מלמד, אמר כי התיקון יפגע בהיסטוריית האשראי דווקא של מודרים, שיפנו לחברות הללו ויקבלו אשראי אך המידע החיובי עליהם לא יימסר למאגר. היו"ר כבל הבהיר כי לא יאשר את הבקשה במסגרת התקנות וקרא למשרד המשפטים להגיש זאת בנפרד לוועדה.

עוד דנה הוועדה בבקשת בנק ישראל לקבוע את העיסוקים המותרים ללשכות האשראי. בנק ישראל ביקש לקבוע כי הלשכות יוכלו לתת שירות ריכוז מידע פיננסי, שירותי השוואת עלויות אשראי, שירותי ניהול תקציב, ייעוץ כלכלי, בניית מודלים כלכליים, עריכת סקרי שוק ומחקר כלכלי, שירותי גביית חובות, אימות זהות ונתונים, ניהול סיכונים ופיתוח כלים למדידה והערכה של סיכונים. היו"ר כבל וחברי הכנסת עיסאווי פריג' ועבד אל חכים חאג' יחיא התנגדו נחרצות לאפשר ללשכות האשראי לתת שירותי גביית חובות. הממונה על שיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל, צורי תמם, אמר כי המטרה היא להסיר את סימן השאלה מההיתכנות הכלכלית שיהיו בישראל לשכות אשראי, וכן לאפשר לגופים קטנים שרוצים לתת הלוואות לקום ולהגביר תחרות תוך שהם נעזרים בשירותי הלשכות. סמנכ"ל עמותת ידיד מלמד טען כי הלשכות צריכות להתמקד בייעוץ ושירות כלכלי, ולא לעסוק בגביית חובות. כאמור, היו"ר כבל וחברי הכנסת פריג' וחאג' יחיא התנגדו והתיקון אושר כך שהלשכות לא יוכלו לתת שירותי גביית חובות.

עוד אושר היום הסעיף העוסק במקורות שיחויבו להעביר מידע למאגר, ובכללם הגופים החוץ בנקאיים, אגודות אשראי, מנפיקי כרטיסי אשראי שאינם תאגיד בנקאי, פלטפורמות למתן הלוואות בין אנשים (P2P), חברות ביטוח וסולקים - בתנאי שהעמידו אשראי של 25 מיליון שקל בשנה או ביצעו יותר מ-1,000 עסקות. ורדה לוסטהויז מחברת טריא טענה כי העלות של החובה להעביר מידע למאגר תהייה של מיליונים והעסקים הקטנים לא יוכלו להתקיים. בעקבות זאת אושר כי החובה תחול רק על גופים שנותנים אשראי בהיקף שנתי של למעלה מ-250 מיליון שקל בשנה.

כמו-כן אושר הסעיף שנועד להסדיר את אופן הגשת בקשה של לקוח שלא לכלול את נתוני האשראי שלו במאגר, והוועדה ביקשה לוודא שבנק ישראל יידע את הלקוח באשר להשלכות הבקשה עוד לפני הביצוע. היו"ר כבל אף דרש כי במוקדי השירות הטלפוני יוצבו נציגים שיודעים לתת מענה משמעותי על שאלות.

כאמור, הוועדה טרם סיימה לאשר את כל התקנות והיו"ר כבל שב והזכיר את דרישתו לטפל בהקמת הקרן למודרי האשראי.

תאריך:  17/07/2017   |   עודכן:  17/07/2017
מירב ארד
+"גלאי אמת במשטרה יהפכו אותה לטובה יותר"
00:48 18/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים: הבדיקות נועדו לוודא התאמת קצינים לתפקיד רגיש.
מידע שייחשף בבדיקות לא יועבר לגורמי חקירה אלא אם מדובר בעבירה ביטחונית או פלילית חמורה
([צילום: פלאש 90])
+הילד ללא מסגרת - ההורים מטורטרים
23:51 17/07/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
עשרות ילדים סובלים משילוב של בעיות נפש והתנהגות מורכבות, ולמרות הקצאת תקציב ושנים של דיונים, לא מוקם עבורם מוסד ייעודי ורבים מהם נשלחים למאסר בהעדר מסגרת מתאימה
([צילום אילוסטרציה: שב"ס])
+בקריאה ראשונה: גם "אם מיועדת יחידה" תוכל להיכנס לתהליך פונדקאות
23:32 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הסכמים לנשיאת עוברים (אישור הסכם ומעמד היילוד) (תיקון מס' 2), התשע"ז-2017. מוצעים סב תיקונים שונים בחוק העוסק בנשיאת עוברים (פונדקאות). בין היתר: מוצע כי גם נשים בלא בן זוג, הסובלות מבעיה רפואית, יוכלו לעשות שימוש בהליך פונדקאות.
מוצע לאפשר פונדקאות רק להורים מיועדים שאין להם יותר מילד משותף אחד, וכן רק לכאלה שאין להם עבר פלילי. כמו כן מוצע לקבוע מגבלות על האם הנושאת.
+בקריאה ראשונה: קביעת הכנסתם החייבת של יהלומנים תבוצע על-פי עלות המלאי
23:21 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון מס' 241), התשע"ז-2017. מוצע בה לקבוע כי מדידת המלאי בענף היהלומים ואבני חן לצורך קביעת הכנסתם החייבת של יהלומנים תבוצע על פי עלות המלאי בלבד. כמו כן, מוצע להסמיך את שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע סוגי יהלומים שלגביהם יימדד המלאי העסקי שלא לפי עלות המלאי אלא באופן אחר שייקבע ושיאפשר מדידה אובייקטיבית, וזאת בהתקיים תנאים ולפי הוראות שייקבעו בתקנות. עוד מוצע, להסמיך את שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע הוראות בדבר אופן מדידת העלות לצורך קביעת הכנסתו החייבת של היהלומן.
+בקריאה ראשונה: יישום הסכם שיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל ליוון
23:20 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ליישום ההסכם בין ממשלת מדינת ישראל לבין ממשלת הרפובליקה היוונית בדבר המעמד של כוחותיהן, התשע"ז-2017. מוצע בה להסדיר בחקיקה את ההסכם בין ממשלת מדינת ישראל לבין ממשלת הרפובליקה היוונית בדבר המעמד של כוחותיהן של שתי המדינות השוהה בשטחה של המדינה השנייה. מוצע להסדיר היבטים משפטיים ולוגיסטיים הכרוכים במצבים אלה, לרבות ענייני סמכות שיפוט בפלילים, טיפול בתביעות אזרחיות, מיסים וכיוצא באלה.
+בקריאה ראשונה: חברה סלולרית תחסום מכשיר שמשמש לעבירה פלילית
23:19 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק חסימת מספר טלפון לשם מניעת ביצוע עבירות, התשע"ז-2017. מוצע בה לאפשר לקצין משטרה מוסמך לתת צו המורה למפעיל סלולרי לחסום את הגישה של מספר טלפון לרשת התקשורת הסלולרית שלו, לתקופה שלא תעלה על 30 ימים (עם אפשרות הארכה), אם קיים יסוד סביר להניח שהוא משמש לצורך ביצוע עבירות של פרסום שירותי זנות, עבירות ייצוא, ייבוא, סחר או אספקה של סמים, עבירות תיווך או הדחת קטין לשימוש בסמים ועבירות של איסור הפצת חומר מסוכן או השימוש בו.
+בקריאה ראשונה: פטור מחופש מידע למשרד לנושאים אסטרטגיים
23:18 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק חופש המידע (תיקון מס' 16) (החרגת המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה לגבי פעילותו בתחום הובלת המערכה נגד תופעת הדה-לגיטימציה והחרמות נגד ישראל), התשע"ז-2017. מוצע בה להחריג את פעילות המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה במסגרת האחריות שהוטלה עליו בידי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי, מהוראות חוק חופש המידע. לשם כך מוצע לתקן את סעיף 14 לחוק אשר קובע את רשימת הגופים שהחוק האמור לא יחול עליהם, ולהוסיף לו את המשרד לנושאים אסטרטגיים והסברה בכל הנוגע לפעילותו.
+אושר חוק שכירות הוגנת; ת"א תעזור
23:13 17/07/17  |  אלעזר לוין
הכנסת אישרה סופית את התיקון לחוק השכירות, הידוע בשם חוק שכירות הוגנת. החוק אינו מגביל את שכר הדירה, אך קובע פרטים ביחסים בין בעלי הדירות לשוכרים, מחייב את הבעלים לתת דירה הראויה למגורים וקובע את חלוקת ההוצאות השונות בין הצדדים. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר בתגובה כי העירייה, שהייתה מיוזמי החוק, נערכת לכניסתו לתוקף בעוד חודשיים. הוא ציין כי 50 אחוז מהדירות בעיר תפוסות על ידי שוכרים. העירייה מבקשת לעזור לעשרות אלפי הצעירים הגרים בשכירות, ותעשה זאת במסגרת החוק החדש.

+חברות ממשלתיות יוכלו לנהל פנקסים במט"ח
23:09 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 241), התשע"ז-2017. חברה ממשלתית או חברה שכל זכויותיה מוחזקות על-ידי חברה ממשלתית, שמטבע הפעילות שלה, כמשמעותו בכללי חשבונאות מקובלים, הוא דולר או אירו, תהיה רשאית לנהל את פנקסי החשבונות שלה במטבע חוץ, לפי כללים שקבע שר האוצר באישור ועדת הכספים של הכנסת. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "הצעת החוק מקורה בחוק ההסדרים, בתוך חוק קצא"א ללא קשר לחברה והחוק פוצל. הסעיף הזה מדבר על התעשיה האוירית אבל לא רק. היה צריך להביא את החוק בנפרד, לדון באופן מסודר ולא בחטף. אין צורך להביא חוק הסדרים, הנה אפשר לדון בחוק ולהעביר מסודרת".
+בקריאה ראשונה: תוקם מועצה לגיל הרך
22:59 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המועצה לגיל הרך, התשע"ז-2017 של חבר הכנסת מנואל טרכטנברג וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה להקים מועצה לתחום הגיל הרך שתפעל במסגרת משרד החינוך ותהיה אחראית על ריכוז התחום. התחום יכלול בין היתר את ההיבט החינוכי, הרפואי, הטיפולי והסוציאלי. מוצע כי בין תפקידי המועצה, שבה יכהנו 21 חברים שימנה שר החינוך, יהיו: המלצה על תכנית לאומית רב שנתית שמטרתה לקדם את הטיפול בגיל הרך, תאום בין משרדי הממשלה בתחום, הקמה וניהול מרכז למידע ולמחקר בתחום הגיל הרך. עוד מוצע לקבוע כי הממשלה תקים ועדת שרים לענייני הגיל הרך שתדון בתכנית הרב-שנתית שהכינה המועצה.
+בקריאה ראשונה: קביעת הכנסתם החייבת של יהלומנים תבוצע לפי עלות המלאי
22:08 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון מס' 241), התשע"ז-2017. מוצע בה לקבוע כי מדידת המלאי בענף היהלומים ואבני חן לצורך קביעת הכנסתם החייבת של יהלומנים תבוצע על פי עלות המלאי בלבד. כמו כן, מוצע להסמיך את שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע סוגי יהלומים שלגביהם יימדד המלאי העסקי שלא לפי עלות המלאי אלא באופן אחר שייקבע ושיאפשר מדידה אובייקטיבית, וזאת בהתקיים תנאים ולפי הוראות שייקבעו בתקנות. עוד מוצע, להסמיך את שר האוצר, באישור ועדת הכספים של הכנסת, לקבוע הוראות בדבר אופן מדידת העלות לצורך קביעת הכנסתו החייבת של היהלומן.
+חוק הלאום יידון בוועדה משותפת
18:38 17/07/17  |  
מליאת הכנסת אישרה להעביר את הצעת חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי לדיון בוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה, חוק ומשפט. חברי הוועדה יהיו: היו"ר אמיר אוחנה, מיקי זוהר, אברהם נגוסה, עבדאללה אבו מערוף, איילת נחמיאס-ורבין, יואל חסון, רוברט אילטוב, יואב בן צור, יעל גרמן, נורית קורן, אוסמה סעדי, מיכל רוזין, טלי פלוסקוב, ניסן סלומינסקי, אורי מקלב. בעד העברת הנושא לוועדה המשותפת הצביעו 40 נגד ההעברה הצביעו 33 וחבר כנסת אחד נמנע.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ללא הקרן למודרי אשראי - אעצור את יישום חוק נתוני אשראי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס קוראת (יום ב', 17.7.17) למבקר המדינה יוסף שפירא, לחקור ולבקר בעוד מועד את תוכנית הממשלה, לגייס מיליארד שקל על-ידי הנפקת אג"ח של חברת עמידר בשוק ההון.
17/07/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
דיון סוער בוועדת הכספים: חברי כנסת נגד יועצים משפטיים במשרדי הממשלה בטענה שלא מאפשרים קיום הבטחה שלטונית לתת מענק למפשיא חדש במתיחות בין חברי הכנסת לבין היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, (יום א', 16.7.17), בוועדת הכספים. לאחר מספר דיונים ללא התקדמות בנוגע למענק למפעל הנחושת בתמנע, 'ערבה-מיינס', דרשו היום יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן וחברי ועדה מהקואליציה ומהאופוזיציה, למצוא פתרון שיאפשר למפעל, לקבל מענק שיאפשר לו להמשיך לפעול בישראל ויימנע את העברתו לאתר מכרות זהה בירדן. הח"כים הביעו חשש שסגירת המפעל תוביל לפיטורי מאות עובדים בדרום וכן תרעומת קשה, על-כך שסיכומים בין הוועדה לדרגים המקצועיים בעת הדיונים על חוק ששינסקי 2 למיסוי רווחי יתר הנובעים מניצול משאבי טבע (אושר ב-2015), אינם מכובדים עתה ע"י אותם גורמים.
16/07/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת שרים לחקיקה אישרה (יום א', 16.7.17) את הצעת החוק המפלילה צרכני זנות, וכוללת מיסוד מנגנון לשיקום לנשים וגבריים במעגל הזנות. מדובר בשלוש הצעות חוק שהגישו שהגישו ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) ח"כ זהבה גלאון (מרצ) וח"כ עליזה לביא (יש עתיד).
16/07/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום א', 15.7.17) לקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק שתכליתה להחיל פיקוח של רשות ניירות ערך על תעודות הסל, שהן מוצר פיננסי חדש יחסית בשוק ההון, מתחילת שנות ה-2000. המטרה הינה להכניס תחת משטר הפיקוח של הרשות את המוצר הפיננסי הזה שתפס תאוצה ניכרת בשנים האחרונות. מדובר במוצר פיננסי מסוג תעודת התחייבות שמנפיקים גופים מנהלים באופן הדומה להנפקת אגרות חוב. מדובר בגופים פיננסיים שמנפיקים את תעודת הסל שנסחרת בבורסה ושבמסגרתה ניתן לעקוב אחר נכסיי בסיס, כגון מדדי מניות ואף קבוצה של מניות של מספר חברות במקביל, מדדי אגרות חוב, שערי מט"ח, סחורות שונות ועוד.
16/07/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
אליעד שרגא פוגע בילדים חולי סרטן אורן חזן מסכן חיי אדם דוד גולן התעמר במתמחה בהריון הדרך לטפל בגזענות ואלימות במגרשי הכדורגל אבירם דהרי מנסה להשתיק מבקרים רצח של חרדי המשרת בצה"ל הוא עניין של זמן
14/07/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
משרד הביטחון כופה להעסיק הורים שכולים  /  איציק וולף
רק די-9 יכול להפסיק מפגעי עשן  /  עידן יוסף
"קניית תקשורת ע"י משרד התפוצות מעלה ריח רע"  /  עידן יוסף
החתול שומר על השמנת  /  ציפי לידר
לא משתנים  /  איתמר לוין
הבלוף של מיקי רוזנטל  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il