|
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
|
|
|
|
|
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסממה (יום ג', 1.8.17) את הפרופיל הפסיכומטרי של עובדי הוראה, בשנים 2017-2006: מהנתונים עולה כי שיעורם של עובדי ההוראה (עד גיל 40), אשר נבחנו בבחינה הפסיכומטרית, נמצא במגמת עליה ניכרת מכ-54% בשנת 2008 לכ-70% בשנת 2017. בקרב עובדי הוראה חדשים, שיעור זה גדל מכ-59% בשנת 2008 לכ-69% בשנת 2017.
ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב כלל עובדי הוראה (עד גיל 40) עלה מ-477 בשנת 2008 ל-494 בשנת 2017 . בקרב עובדי הוראה חדשים הוא עלה מ-494 בשנת 2008 ל-509 בשנת 2017.
ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב עובדי הוראה (עד גיל 40), בחינוך הממלכתי-העברי, עלה מ-503 בשנת 2008 ל-513 בשנת 2017. בחינוך הממלכתי-ערבי עלה מ-424 ל-448, בהתאמה ובחינוך הממלכתי-דתי ירד מ-509 ל-501, בהתאמה.
בקרב עובדי הוראה חדשים בחינוך הממלכתי-העברי, עלה הממוצע מ-520 בשנת 2008 ל-528 בשנת 2017, ובחינוך הממלכתי-ערבי מ-436 ל-464 בהתאמה. בחינוך הממלכתי-דתי ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב עובדי הוראה חדשים נמצא במגמת ירידה מ-534 ל-516, בהתאמה.
ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב עובדי הוראה (עד גיל 40), ביישובים ברמה חברתית-כלכלית גבוהה, עלה מ-509 בשנת 2008 ל-530 בשנת 2017. ביישובים ברמה חברתית-כלכלית נמוכה מ-465 ל-481 בהתאמה. בקרב עובדי הוראה חדשים ביישובים ברמה חברתית-כלכלית גבוהה, עלה הממוצע מ-530 בשנת 2008 ל-534 בשנת 2017, וביישובים ברמה חברתית-כלכלית נמוכה מ-477 ל-500 בהתאמה.
ממוצע הציון הכללי בבחינה הפסיכומטרית בקרב עובדי הוראה (עד גיל 40) בפריפריה, עלה מ-455 בשנת 2008 ל-469 בשנת 2017. במרכז הארץ מ-497 ל-517 בהתאמה. בקרב עובדי הוראה חדשים בפריפריה, עלה הממוצע מ-464 בשנת 2008 ל-487 בשנת 2017, ובמרכז הארץ מ-517 ל-528 בהתאמה.
ממוצע הציון בחשיבה כמותית בקרב עובדי הוראה להוראת מתמטיקה (עד גיל 40), במגמת יציבות עם עלייה קלה בשנים האחרונות. בחינוך היסודי כ-100 נקודות בממוצע, בחטיבות הביניים כ-110 נקודות בממוצע ובחטיבות העליונות כ-116 נקודות בממוצע.
ממוצע הציון בחשיבה כמותית בקרב עובדי הוראה להוראת מתמטיקה (עד גיל 40), במגמת יציבות בשנים 2017-2010 בכל מגזרי החינוך. בחינוך הממלכתי-עברי, כ-102 נקודות בממוצע בחינוך היסודי, 114 נקודות בממוצע בחטיבות הביניים ו-119 נקודות בממוצע בחטיבות העליונות. בחינוך הממלכתי-דתי, כ-105, 117 ו-120, בהתאמה. בחינוך הממלכתי-ערבי, כ-96, 104 ו-111, בהתאמה.
הוראת אנגלית
ממוצע הציון באנגלית בקרב עובדי הוראה להוראת אנגלית (עד גיל 40), היה יציב בשנים האחרונות. בחינוך היסודי כ-101 נקודות בממוצע, בחטיבות הביניים כ-107 נקודות בממוצע ובחטיבות העליונות כ-113 נקודות בממוצע.
ממוצע הציון באנגלית בקרב עובדי הוראה להוראת אנגלית (עד גיל 40) היה יציב בשנים 2017-2010 בכל מגזרי החינוך. בחינוך הממלכתי-עברי, כ-111 נקודות בממוצע בחינוך היסודי, 117 נקודות בממוצע בחטיבות הביניים ו-120 נקודות בממוצע בחטיבות העליונות. בחינוך הממלכתי-דתי, כ-105, 115 ו-116, בהתאמה. בחינוך הממלכתי-ערבי, כ-92, 94 ו-103, בהתאמה.