שנה אחרי שחברת כנען מדיה, המפרסמת על גבי האוטובוסים של קואופרטיב
אגד ו
חברת דן, פסלה מסע פרסומי קטן ומעורר מחלוקת ל
תחבורה ציבורית בשבת, עידנה התנועה החילונית הרדיקלית את המסר. בעוד שהמסע הקודם נשא את המסר:
"לא סוגרים שבת! דורשים תחבורה ציבורית 24/7", אושר המסר הנוכחי שבו נכתב
"אוטובוס בסופ"ש - זה הכי הגיוני בעולם".
המסר הפרסומי החדש כללי מדי ואינו נוקט במילה הטעונה "שבת". מסר שכזה יכול להתפרש גם ביחס למוצאי שבת, ליום שישי וליום חמישי ולאו-דווקא לשבת - ולכן כנראה אושר. מסע הפרסום הנוכחי הוא רק על אוטובוסי דן.
הכללים להם מחויבת חברת הפרסום כלפי חברות התחבורה הציבורית קובעים כי אין לפרסם פרסום מתריס ופוגעני וכן פרסום המפלג את העם. חברת כנען מדיה מסרה אז בתגובה: "באוטובוסים משתמש קהל לקוחות מגוון ממגזרים שונים. המדיניות לה אנו כפופים אינה יכולה להעלות באוטובוסים פרסום הפוגע בחלק מהם. הפרסום הנוכחי פוגע לאו-דווקא בחרדים, אלא גם בציבור דתי-לאומי, בציבור מסורתי ובציבור חילוני המתנגד לתחבורה ציבורית בשבת. לכנען מדיה פלטפורמת פרסום גם על שלטי חוצות, ובה אין מניעה לפרסום שכזה, וישראל חופשית מוזמנת לעשות בו שימוש. אולם לא ניתן להרשות מסרים על האוטובוס שפוגעים ברגשות חלק מנוסעי האוטובוס".
ישראל חופשית טוענת כי בפעם הקודמת נמסר לה שאין אישור להעלות את הקמפיין מחשש לשריפת אוטובוסים על-ידי חרדים ושאינה יכולה לצאת במסע פרסום נגד המאסדר (
משרד התחבורה).
בשל פסילת הקמפיין בספטמבר 2016, הגישה "ישראל חופשית" תביעה, באמצעות היחידה המשפטית של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, נגד כנען מדיה, אגד ודן. בתביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים, שהסתיימה בהסדר פשרה, נטען כי באיסור שהוטל אשתקד יש פגיעה בחוק איסור אפליה במוצרים ובשירותים ולא ניתן לפסול פרסומות על סמך השקפת עולם או חשש לנזק כלכלי. למירי נחמיאס מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה הייתה גרסה אחרת. לטענתה, כנען וחברות התחבורה הציבורית הן שהתקפלו, והביעה תקווה כי "התהליך עזר להפנמת החובה לכבד את עקרונות השוויון ו
חופש הביטוי".
בתוך כך, קיבל בית המשפט העליון בתחילת השבוע את בקשת המדינה לדחייה שביעית במתן תשובתה בנושא עתירה שהגישו ארגונים רפורמיים וחילוניים לתחבורה ציבורי. לדיון נקבע מועד חדש ב-11.9.17.