|
תחושת הישג [צילום: גילי יערי/פלאש 90]
|
|
|
|
|
בזמן החופש הגדול כמות השעות השבועיות שמוקדשות למשחקים בסלולרי גדלה ב-73% ביחס לשאר חודשי השנה ואילו הרכישות של משחקים חדשים ושדרוג כספי בתוך משחקים מזנקות ב-104%, כך עולה מנתונים של חברת Optimove העוסקת בניתוח פעילות שחקנים עבור חברות גיימינג בארץ ובעולם.
בדיקת הרגלי השימוש נעשתה ביישומונים (אפליקציות) משחק של שחקנים בני 18 ומטה במשחקים מובילים של חמש חברות שונות. לדביר עומר ליס מחברת אופטימוב, בניגוד לשנים קודמות בהם היו להיטי משחק כמו קלאש רויאל, קנדי קאש או טמפל ראן, בתקופה הזו אין טרנד בודד אליו ניתן לשייך את העלייה הדרמטית בשימוש אלא רק לזמן הפנוי של בני הנוער והילדים.
יצרני המשחקים יודעים לנצל את חודשי הקיץ כדי לעודד את הילדים לשלם עבור קידום במשחק, למשל על-ידי יצירת תחושת הישג פסיכולוגית בעלית שלב, מבצעים קצובים בזמן שאפשר לממש רק היום כדי ליצור תחושת לחץ לקניה ועוד. פעמים רבות הילדים משווים ביניהם תוצאות ומי שמציג הישגים טובים יותר זוכה להערכת החברים, מה שמדרבן להגדיל את ההוצאות עוד יותר.
להורים מומלץ להגן על ההוצאות הכספיות בחנויות היישומונים באמצעות סיסמה כדי להיות בבקרה, אחרת מי שלא מפקח עלול להיות מופתע בסוף החופש הגדול מההוצאות גם בתחום זה.