פורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות) ומרכז השלטון המקומי מתריעים כי יש הכרח ודחיפות בהגברת האכיפה המשטרתית בכבישי הערים, ובהשקת קמפיין הסברה ארצי נרחב לצדה, לעניין רכיבת אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים בכבישים, לקראת תחילת אכיפת "חוק האופניים" ברשויות המקומיות.
אמנם "חוק האופניים״ החדש מעניק לפקחים סמכות מקבילה לשוטרים, לאכוף מספר עבירות תעבורה הקשורות בזכויות הדרך על מדרכות העיר ובשבילי האופניים, לרבות נסיעת אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים במדרכות ובשבילי האופניים, אך סמכות זו חלה אך ורק בתחום המדרכות ושבילי האופניים, ולא על הכביש. כלומר, לפקח העירוני אין שום סמכות אכיפה על הכלים החשמליים כאשר הם נעים בכביש.
בשבועות הקרובים, עם תחילת אכיפת "חוק האופניים" צפויה עלייה משמעותית במספר רוכבי הכלים החשמליים אשר ינועו בכבישים. אומנם ניתן לרכוב עם הכלים החשמליים גם בשבילי אופניים, אך ברוב ערי ישראל אין רשת שבילים מקיפה, לכן רוכבי הכלים החשמליים יחויבו לנסוע במקום החוקי ומחויב המציאות מבחינתם - הכביש.
איתן אטיה, מנכ"ל פורום ה-15: "ללא הגברה משמעותית של האכיפה המשטרתית וייזום קמפיין הסברה ארצי נרחב, אנו עלולים לראות עלייה במספר הנפגעים בתאונות דרכים בהן מעורבים אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים. לכן, יש הכרח באכיפה משטרתית מחמירה ומקיפה של אי-ציות לחוקי התעבורה מצד רוכבי הכלים החשמליים בעת רכיבתם בכביש - לרבות אי-חבישת קסדה, נסיעה ברמזור אדום, אי-עצירה בתמרור עצור, אי-מתן זכות קדימה להולכי רגל, נסיעה נגד כיוון התנועה וכד'. במקביל, חשוב שתתבצע אכיפה משטרתית גם כלפי נהגי המכוניות, כדי לשמור על זכותם של רוכבי הכלים החשמליים לנסיעה בטוחה בכביש".
שלמה דולברג, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי: "כולנו עדים לעליה במקרי הולכי הרגל הנפגעים מתאונות האופניים החשמליים בשנים האחרונות ו'חוק האופניים' נועד לצמצם ולמנוע פגיעות אלו. עם זאת, על משטרת ישראל לדאוג גם לשלומם של רוכבי האופניים החשמליים. אנו קוראים למשטרת ישראל להצטרף למאמץ להפחתת מקרי התאונות ולאכוף את הנושא בכבישים למען בטיחות רוכבי הכלים החשמליים, כמו גם שאר הנהגים והולכי הרגל".
פורום ה-15 ומרכז השלטון המקומי קוראים למשטרת ישראל, למשרד לביטחון הפנים, ל
משרד התחבורה ולרשות הלאומית לבטיחות בדרכים להידרש לנושא הזה בהקדם האפשרי, ומציעים את מלוא התיאום ושיתוף הפעולה לנושא.