|
פרץ. הנחה לזרז הליכים [צילום: דוברות נתיבי ישראל]
|
|
|
|
|
|
אומדן נזקי פגיעת המשאית בגשר רמת אלחנן שהביאה לנפילתו, כולל הפינוי והנזקים הנלווים, נאמד בכ-8-7 מיליון שקלים. כך נודע ל-News1.
גשר רמת אלחנן שהופל הוקם בשנת 1972 על-ידי חברת מעצ. גם בשנת 2009 פגעה בו משאית שלא גרמה לפגיעה בגשר, אולם בעקבות סקירה מקיפה שעבר הוחלט לחזקו, ואכן כך נעשה. ב-27 באפריל 2017 אושר בשטח דוח בלתי תלוי ע"י מהנדס הגשרים יואל גרושקו מחברת 'גרשקו מהנדסי מבנים' בה קבע ציון כולל של 95 (מתוך 100) ליציבות הגשר. הסקירה נעשתה כחלק מתוכנית עבודה רב-שנתית סדורה של חטיבת האחזקה בחברת נתיבי ישראל הנקבעת מראש.
בליל האירוע הגיע לזירה מנכ"ל נתיבי ישראל
ניסים פרץ, שניהל את האירוע מתחילתו ועד סופו לפנות בוקר. כבר אז הינחה למצוא פתרון מיידי למעבר הולכי רגל בין שני צידי הגשר - בבני ברק ובגבעת שמואל.
פרץ אימץ את המלצת מהנדס גשרים, לפיהם יינתנו שני פתרונות - לטווח הקצר ולטווח הארוך. בטווח הקצר יוקם בתוך חודשיים-שלושה גשר פלדה אליו ניתן יהיה לעלות באמצעות מדרגות. מדובר במשך זמן מהיר מאוד בתשתית מעין זו. מאחר שגשר זה חלש יחסית מאשר גשר קבע הוא יהיה גבוה ב-50-40 ס"מ מאשר הגשר הקודם כדי לאפשר בטיחות להולכי הרגל העוברים עליו. אורכו יהיה 26 מטרים ורוחבו שלושה מטרים.
במקביל, הוחל בתכנון וביציאה להליך מכרזי לבניית גשר קבע מבוטן, שלצורך הקמתו יהיה צורך ביציקת פלטה חדשה, שתחליף את גשר הפלדה בלילה אחד של עבודה. מנכ"ל נתיבי ישראל הנחה להאיץ את ההליך ולהסיר חסמים ביורוקרטיים.
נראה כי השלמת בניית גשר הקבע תהיה בתוך חצי שנה עד שמונה חודשים.