|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

15 דקות: קו 82 של דן - הגרוע בישראל

מתלונות הנוסעים שפנו לארגון 15 דקות להתלונן על מפעילי תחבורה ציבורית עולה: במקום השני קו 19 הירושלמי של אגד ובמקום השלישי קו 605 של נתיב אקספרס
21/08/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
[צילום: איתמר לוין]

קו 82 של חברת דן זינק למקום הראשון בדירוג הקווים הגרועים כך על-פי סקירת כ-1,800 תלונות לרבעון השני של 2017 שנשלחו לארגון 15 דקות. במקום השני והמפוקפק נמצא קו 19 הירושלמי שמככב בדוח בפעם השנייה ברציפות. קו 605 של חברת נתיב אקספרס על ציר תל אביב נתניה נמצא במקום השלישי.

בהשוואה לרבעון הקודם היקף התלונות על אי-ביצוע נסיעות בזמן התגברו (מ-35% ברבעון הקודם ל-41% ברבעון זה). תלונות על שירות לקוי וחסר אף הן הולכות וגדלות, כאשר נרשמה עלייה מ-26% ל-28%. זוהי דוגמה מובהקת לשוני שבין משרד התחבורה לארגון הפרטי, המחשבים אחוזי ביצוע באופן שונה.

קואופרטיב אגד בולט באי-ביצוע נסיעות בזמן בכ-60% יותר דיווחים מהרבעון הקודם, מרביתם (57%) מאזור ירושלים. כמו-כן, עלייה בדיווחים על אי-ביצוע נסיעות נרשמה בקרב המפעילים הבאים אחריה - דן עלייה בדיווח על אי-ביצוע נסיעות בשיעור של 89% וקווים - עלייה של 84% בדיווחים.

ב-15 דקות טוענים כי משרד התחבורה אינו מבצע כראוי את תפקידו כמאסדר ואינו מטפל בבעיות היסוד המונעות את שיפור השירות - מחסור של 3,500 נהגים והצורך בהוספת נתיבי תחבורה ציבורית; בנוסף עיקר התלונות הן מגוש-דן ומירושלים, אזורים עתירי אוכלוסין שבהם הביקוש לתחבורה ציבורית מהירה ואמינה גבוה. על-אף שבחלק ניכר מהמקרים הצורך בשיפור השירות ידוע מזה מספר שנים, השירות לא מתוגבר על-ידי משרד התחבורה, והוא אינו מספק מענה הולם לעלייה בביקוש ולשינויים שנגרמו כתוצאה מימים מיוחדים בשנה כגון חודש הרמדאן, ל"ג בעומר ויום העצמאות.

עוד נטען כי הציבור מחפש דרכים לדווח ולתבוע את שיפור השירות מהגורמים האחראים, אך נתקל במענה לקוי מצד משרד התחבורה אשר פועל בצורה איטית וחלקית, ולעיתים רק בשל הפעלת לחצים ציבוריים.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה מבצע בקרה ואכיפה שוטפת על כל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל במהלך כל השנה. הבקרה מתבצעת באמצעות אנשי מקצוע וכוללת בין השאר שימוש במערכות טכנולוגיות מתוחכמות (GPS ונתוני ולידציה).

"בנוסף לכך, משוכללים נתונים נוספים כמו תלונות ציבור המתקבלות במשרד התחבורה ואלמנטים ייחודיים נוספים המסייעים לאיכות הבקרה. במסגרת הבקרה נבדקת כלל רמת השירות של האוטובוסים, לאורך כל מסלול הנסיעה ובכל שעות היום והלילה.

"הביקורת מתייחסת לשורה ארוכה של נושאים, ובכללם רמת השירות הנדרשת מהמפעילים, אי-ביצוע נסיעות, איחור של אוטובוסים, עצירה בתחנות, בטיחות הנסיעה וכן נושאים נלווים כמו ניקיון האוטובוסים ואדיבות הנהג.

"הסקר המדובר מוטה, חובבני, מגמתי ובלתי מקצועי, שכן הוא מתעלם במופגן ובאופן תמוה מהפרמטרים המקובלים בענף ומתמקד ב'אי ביצוע' נסיעות בלבד. יתרה מכך, גם הדיווחים על אי-ביצוע נסיעות אינם מהימנים, כיוון שהם מתייחסים למספר התלונות ולא למספר הנסיעות שלא בוצעו בפועל. כך למשל, חמישה נוסעים הממתינים לאוטובוס שלא הגיע, מחושבים כחמישה מקרים של אי-ביצוע, בעוד שמדובר בפועל באי ביצוע אחד.

"דוגמה נוספת להטיה: הסקר בודק מקרה בודד של אי-ביצוע נסיעה בשעה מסוימת, ומסיק ממנה לגבי שאר שעות הפעילות של הקו ושל הרשת כולה".

דובר חברת דן איתן פיקסמן מסר: "נלמד את הפרטים ונשפר את הטעון שיפור בכל מה שתלוי בנו".

דובר אגד, רון רטנר, מסר: "הטענה לגבי קו 19 וקווים נוספים בפעילות אגד בירושלים מוכרת לאגד, אשר עושה כל שביכולתו לתת מענה מיטבי בקו זה. ענף התחבורה הציבורית סובל ממחסור של כ-3,500 נהגים ובכלל זה מאות נהגים באגד מרביתם בירושלים. הבעיה בקו 19 נובעת מהתוואי העובר בסמוך לשכונות מזרח ירושלים ומושפע בנוסף לכך מאירועים ביטחוניים המשפיעים על כלל התנועה בעיר. כיום, אחוז גבוה מנהגי אגד בירושלים הם תושבי מזרח העיר, מגמה שהולכת ומתרחבת על-רקע מדיניות משרד התחבורה להפחתת שכר הנהגים. עובדה זו יוצרת מציאות מאתגרת בתקופות של חוסר יציבות ביטחונית. בחודשים האחרונים גייס אגד בעמל רב נהגים חדשים שהצליחו להביא לשיפור וזאת לצד כ-80 נהגים המגיעים לירושלים מדי יום מהנגב כדי לתגבר את פעילות קווי השירות בעיר. כבר כיום, אחוז גבוה מנהגי אגד בירושלים הם תושבי מזרח העיר, מגמה שהולכת ומתרחבת על-רקע מדיניות רב שנתית של שחיקת מעמד ותגמול הנהגים בתחבורה הציבורית. ידוע לכל כי הפעלת התחבורה הציבורית בירושלים היא משימה מאתגרת ביותר וזאת בהתחשב במאפיינים רבים ובכללם שינויי תנועה כתוצאה מפיגועים, צפיפות רבה, אירועים לאומיים, הפגנות, ביקורי אח"מים, ואירועים ביטחוניים נוספים. בנוסף, היעדר תשתית מתאימה והיעדר אכיפת נתיבי תחבורה ציבורית המקנים עדיפות לאוטובוסים. כל הדברים גם יחד, מביאים לקושי במתן שירות התחבורה הציבורית. עמדתנו היא כי ההתעלמות מנתונים אלה במחקרי תנועה יוצרת עיוות מכוון והטיה של התוצאות".

מנכ"ל 15 דקות גיל יעקב: "לצערנו, משרד התחבורה לא מפרסם את נתוני התלונות המגיעות אליו. אנו קוראים לנוסעים להמשיך ולהתלונן באמצעותנו".
דו"ח ביקורת הציבור - רבעון שני 2017 / סקירה
תלונות על ליקויים בכ-470 קווי שירות שונים (13 עמ')

תאריך:  21/08/2017   |   עודכן:  21/08/2017
עידן יוסף
+נציבות השוויון למוגבלים נגד אגד
10:08 21/08/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מבקשת לאשר תביעה ייצוגית ב-67.5 מיליון שקל בטענה שבחלק ניכר מן האוטובוסים של אגד בירושלים לא מופעלת כנדרש הכריזה המיועדת לסייע לבעלי מוגבלויות
(בוצעו בדיקות מדגמיות)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
15 דקות: קו 82 של דן - הגרוע בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
עוד כישלון לתומכי התחבורה הציבורית בשבת. רק מעטים נענו (יום ה', 17.8.17) לקריאה לקיים הפגנה המונית נגד המדיניות המגבילה פעילות תחבורה ציבורית בשבת.
17/08/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל ביום שישי (18.8.17) ועד ליום ראשון (27.8.17) בשעה 04:00 לפנות בוקר, תיסגר תחנת הרכבת בהרצליה. ההפסקות הזמניות והקצובות בתנועת הרכבות הן לצורך התאמת המסילות לרכבות הדור הבא, להתקנת תשתית הנעה חשמלית לרכבות ומערכת איתות מהמתקדמות בעולם.
17/08/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
החל ביום שלישי, 29 באוגוסט 2017, יחול גידול של 60% במספר הנסיעות היומי של התחבורה הציבורית במגדל העמק וסביבותיה.
15/08/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
באחרונה למדנו מהתקשרות כי חברת Gett מתחילה להפעיל מודל של נסיעות שיתופיות. למעשה Gett עוטה עליה תחפושת של מונית שירות, בה בעת שמזה שנתיים משתתפות מוניות השירות הפעילות בדיוני ועדת הכלכלה בנושא רפורמה חדשה להבראת הענף. נדמה שטייקונית מוניות הספיישל סוטה מהנתיב שסלל לה משרד התחבורה, ומנסה למתוח את גדולות האפשר ביצירתיות מתחכמת שבסופו של דבר תפגע בנוסע. פעילות זו תחזק את כוחה המונופוליסטי של Gett בשוק המוניות וזאת תוך הפעלת רכבי הסעה בשכר במסווה של מונית שירות בניגוד לתקנות התעבורה, בה בעת שהיא דורסת את מוניות השירות הקיימות.
13/08/2017  |  אילן זיקרי  |   מאמרים
על איחורים משלמים - לומדות על בשרן חברות נתיב אקספרס ואגד שימוש מקורי ומקומם בטענה לאפליה המחיר של מילוי מנוע מכונית בבנזין במקום בסולר
13/08/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il