|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
טראמפ באו"ם. איומים מפורשים ראש הממשלה נתניהו מאזין לנאום נציגי קוריאה הצפונית לא נכחו

טראמפ בנאומו בעצרת האו"ם:

לא נאמרה המילה האחרונה בהסכם הגרעין

מאיים שקוריאה הצפונית תושמד אם ארה"ב תיאלץ להגן על עצמה ועל בעלות בריתה דורש לבוא חשבון עם מדינות המעניקות תמיכה לארגוני טרור מציע מערכת של פעילות בינלאומית משותפת המבוססת על פטריוטיות של כל מדינה בנפרד
19/09/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   הגרעין האירני   |   תגובות

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אומר שהעולם טרם שמע את המילה האחרונה בנוגע להסכם הגרעין עם אירן, המהווה "מבוכה מבחינתה של ארה"ב". בנאומו בעצרת האו"ם (19.9.17) גם איים טראמפ שקוריאה הצפונית תושמד אם ארה"ב תיאלץ להגן על עצמה ועל בעלות בריתה.

"מחבלים וקיצוניים מביאים איום לכל אזור בעולם. משטרים אוטוריטיים מאיימים על העולם ועל אזרחיהם שלהם בנשק האיום ביותר", אמר טראמפ בתחילת דבריו. "זה תלוי בנו - האם נעלה את העולם לשיאים חדשים, או נוריד אותו לתהומות חסרי תקדים". לדבריו, "הצלחתנו תלויה בקואליציה של מדינות עצמאיות", רעיון אותו פיתח בהמשך הנאום.

לדברי טראמפ, על העולם "לדחות איומים על הריבונות - מאוקראינה ועד ים סין הדרומי. עלינו לעבוד יחד ולהתמודד יחד עם מי שמאיימים עלינו בתוהו ובוהו ובטרור. יש קבוצה קטנה של משטרים שמפרים כל עיקרון של האו"ם. הם לא מכבדים את זכויות אזרחיהם ואת ריבונותם של עמים אחרים. המדינות הטובות הרבות צריכות להתנגד לרעות המעטות".

את מילותיו החריפות ביותר ייחד טראמפ לקוריאה הצפונית ולאירן. על הראשונה אמר, שהמשטר בה הוא הגרוע ביותר מבין אותם משטרים שליליים. "המשטר הזה אחראי למותם ברעב של מיליונים ולדיכוי ועינוי של אין-ספור אחרים. כעת היא מאיימת על כל העולם באובדן בל יתואר של חיי אדם". לדברי טראמפ, לא רק שיש מדינות הממשיכות לסחור עם קוריאה הצפונית, אלא גם מספקות לה נשק.

"לארה"ב יש הרבה עוצמה וסבלנות, אלא אם לא תהיה לנו ברירה וניאלץ להגן על עצמנו ועל בעלות בריתנו - ניאלץ להרוס את קוריאה הצפונית", הזהיר. "אני מקווה שזה לא יהיה נחוץ". הוא הודה לרוסיה וסין על תמיכתן בהטלת עיצומים נוספים על פיונגיאנג, "אבל חייבים לעשות הרבה יותר. חייבים לבודד את משטרו של קים עד שיפסיק את ההתנהגות הזאת".

"אירן היא דיקטטורה מושחתת"

טראמפ אפיין את אירן כמדינה הקוראת "מוות לארה"ב" ושואפת להשמיד את ישראל. "אירן היא דיקטטורה מושחתת מאחורי העמדת פנים של דמוקרטיה. היא מפיצה שפיכות דמים וכאוס. הקורבנות הקשים ביותר של המשטר האירני הם אזרחיו שלו, משום שבמקום להפנות את משאביו הרבים לרווחתם - הם מנוצלים למימון חיזבאללה, להרג של ערבים וישראלים, לתמיכה במשטר אסד, להתערבות בתימן ולחתירה תחת השלום במזרח התיכון".

טראמפ הוסיף: "לא נוכל לאפשר למשטר רצחני כזה להמשיך במעשיו, כאשר הוא מפתח טילים. לא ניתן להסכם בעייתי לאפשר לו לפתח נשק גרעיני. העסקה הזאת היא מבוכה לארה"ב, ותאמינו לי שלא שמעתם את המילה האחרונה על זה. העולם צריך לדרוש מאירן להפסיק את רדיפת המווות הזאת, ומעל לכל - להפסיק לתמוך בטרור ולכבד את הריבונות של שכניה.

"העם הטוב של אירן רוצה שינוי, ומהם המשטר צריך לפחד יותר מכל. זו הסיבה לכך שהוא מפיל צלחות לווין, יורה בסטודנטים לא חמושים וכולא את מתנגדיו. יגיע היום בו האירנים יצטרכו לבחור: האם להמשיך בדרך העוני או לשוב ולהיות מרכז של תרבות ושגשוג".

בהתייחסו לטרור אמר טראמפ, כי ארה"ב "תגדע את הטרור המוסלמי הקיצוני, כי איננו יכולים לאפשר לו להתקיים בכל מקום שהוא. יש למנוע ממנו חוף מבטחים, מימון וכל תמיכה אחרת. צריך להטיל את האחריות על המדינות התומכות ומממנות ארגונים כמו אל-קאעידה, חיזבללה, הטליבאן ואחרים. אנחנו פועלים יחד עם בעלות בריתנו במזרח התיכון כדי לעצור את המחבלים הלוזרים הללו". הוא הצהיר, כי שינה את הכללים למאבק מזוין בטרור, והודיע שהצרכים הביטחוניים הם שיכתיבו מעתה את מדיניותה של ארה"ב באפגניסטן ולא "לוחות זמנים שקבעו פוליטיקאים".

"תוצאות, לא אידיאולוגיה"

על מלחמת האזרחים בסוריה אמר טראמפ, כי "מעשיו של המשטר הפושע של בשאר אסד, כולל שימוש בנשק כימי נגד ילדים, זעזעו את העולם התרבותי" ולכן הורה להפציץ בסיס של חיל-האוויר הסורי ממנו שוגרה התקפה כזאת. הוא הודה לירדן, טורקיה ולבנון על קליטת הפליטים מסוריה, אם כי הדגיש שהמטרה צריכה להיות שובם לארצם כדי לסייע בשיקומה. טראמפ העיר, כי במחיר של קליטת פליט אחד בארה"ב, אפשר לשקם עשרה פליטים במולדתם.

מסר מרכזי בנאומו של טראמפ היה הרעיון של פטריוטיות המשולבת בפעילות כלל-עולמית. לדבריו, האו"ם צריך להיות ארגון של מדינות עצמאיות וחזקות, הפועלות הן כדי לפתור את בעיותיהן שלהן והן בשיתוף פעולה כדי להתמודד עם בעיות עולמיות. הוא הדגיש, כי ארה"ב אינה רוצה לכפות על איש את דרך הממשל שלה, אלא "לזרוח כדוגמה שכל אחד יכול לראות".

טראמפ אמר, כי הוא מצפה מכל המדינות לכבד את האינטרסים של עמיהן ואת הזכויות של כל המדינות האחרות; הוא רוצה לראות "מדינות העובדות זו לצד זו על בסיס אינטרסים משותפים ומאפשרות לכל אדם לפרוח". הוא שב ואמר, כי תמיד ישים במקום הראשון את האינטרסים של ארה"ב, כשם שזוהי חובתו של כל מנהיג.

"מדינת הלאום היא הכלי הטוב ביותר לקידום האנושות", המשיך טראמפ, "אבל זה מחייב אותנו לעבוד יחד כדי ליצור עתיד טוב יותר ובטוח יותר לכל העולם. תמיד נהיה ידידים לכל העולם ובמיוחד לבעלות בריתנו, אבל לא יקחו אותנו כמובן מאליו ולא ניכנס לעסקות שבהן מנצלים אותנו. אנחנו רוצים הרמוניה וידידות, לא עימותים. אנחנו פועלים לפי תוצאות ולא לפי אידיאולוגיה".

"המועצה לזכויות אדם - מבוכה"

טראמפ השתבח בהישגים של ממשלו וציין את השיא בבורסה, השפל באבטלה ואת ההשקעה בסך 700 מיליארד דולר שתהפוך את הצבא האמריקני לחזק ביותר בתולדותיו. "נבחרתי לא כדי לקבל כוח אלא לתת אותו לעם, לשם הוא שייך", חזר על אמירה מרכזית שלו.

טראמפ, אשר הרבה בעבר למתוח ביקורת על האו"ם, קידם בברכה את דבריו של המזכ"ל אנטוניו גוטרס בדבר הצורך לבצע רפורמה בארגון. "לעיתים קרובות מדי הארגון הזה התמקד בביורוקרטיה ובתהליכים במקום בתוצאות", אמר. לדבריו, העובדה שמדינות המפרות בצורה שיטתית זכויות אדם חברות במועצה לזכויות אדם, היא דוגמה למצב המביך את האו"ם. טראמפ הזכיר שארה"ב מממנת 22% מתקציב האו"ם, טען שבפועל היא משלמת יותר, אך אמר שאם הארגון ישיג את מטרותיו ובראשן השלום – "זוהי השקעה שתחזיר בקלות את עצמה".

טראמפ הביע תקווה שהאו"ם יהפוך לאות ומופת, אבל "בינתיים שום מדינה לא צריכה לשאת בחלק לא יחסי של הנטל – לא מבחינה צבאית ולא מבחינה כספית". לדעת טראמפ, מדינות העולם צריכות ליטול חלק פעיל יותר בנעשה בסביבתן המיידית, כפי שעושה ארה"ב בחצי הכדור המערבי. בהקשר זה הוא הרחיב את הדיבור על הנעשה בוונצואלה, שם "המשטר המושחת הרס מדינה משגשגת וגנב את השלטון מהעם". בנימה של רונלד רייגן העיר טראמפ, כי "בכל מקום בו הסוציאליזם או הקומוניזם יושמו במלואם – הם הנחילו חורבן".

"נילחם ביחד, נקריב ביחד"

בהמשך נאומו שב טראמפ לשאלת מקומה של ארה"ב בעולם. "אנחנו רוצים קשרי מסחר עם כל המדינות בעלות הרצון הטוב, אבל זה צריך להיות הוגן יותר. זמן רב מדי אמרו לנו שהסכמים כאלו ומנגנונים בינלאומיים הם הדרך הטובה ביותר להשיג שגשוג, אבל בפועל אבדו מיליוני משרות של אמריקנים ומדינות אחרות ניצלו את המערכת. אנחנו מחדשים את המחויבות שלנו למחויבות הראשונה של כל ממשל: לעמו שלו".

מכאן עבר טראמפ לרעיון של פטריוטיזם כבסיס למערכת בינלאומית חזקה. לדבריו, "אין תחליף למדינות עצמאיות וחזקות, שרוצות בעלות ברית ולא אויבים; אומות שהן בית לפטריוטים שמוכנים לקורבנות עבור בני עמם ועבור הרוח האנושית". הוא הזכיר, כי פטריוטיות הביאה את בעלות הברית להילחם ברוע הנאצי, וטען שאיש לא יפעל במקום כל מדינה כדי להבטיח את עתידה ושגשוגה. "השאלה המרכזית הניצבת כיום בפני כל אדם היא: האם אתה פטריוט?", סבור טראמפ.

טראמפ סיים את נאומו בקריאה להתעוררות מחודשת של האומות, של גאוות תושביהן ושל הפטריוטיות שלהן. חזונו הוא של "מדינות עצמאיות וגאות, שיפעלו לטובת תושביהן וביחד למען העולם. המשימה שלנו והמסר שלנו הם: נילחם ביחד, נקריב ביחד ונעמוד ביחד למען שלום, חרות, צדק, משפחה, אנושיות והאל שיצר את כולנו".


תאריך:  19/09/2017   |   עודכן:  19/09/2017
איתמר לוין
+בר-לב: טראמפ נותן גיבוי למהלומה צבאית ישראלית באירן
21:22 19/09/17  |  
בעקבות נאומו בעצרת האו"ם של נשיא ארה"ב טראמפ, הגיב ח"כ עמר בר-לב, חבר ועדת החוץ והביטחון ואמר: "ההשוואה שערך טראמפ בין קוריאה הצפונית לאירן כמדינות ציר הרשע, היא אינטרס ישראלי מובהק. באיום להשמדת קוריאה הצפונית במקרה של אין ברירה, למעשה ניתן לישראל גיבוי מדיני למהלומה צבאית נגד אירן כאשר יכלו כל הקיצין, הן במקרה של איום גרעיני והן במקרה של התייצבותה בגבול רמת הגולן. מדובר בחיזוק משמעותי של ההרתעה הישראלית אל מול איום פוטנציאלי מאירן".
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לא נאמרה המילה האחרונה בהסכם הגרעין
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
19/09/17 18:26
2
מוטי הקרייתי
19/09/17 18:26
3
שמ
19/09/17 20:03
4
הגוי..
19/09/17 20:26
5
תרשו לי בבקשה..
19/09/17 20:34
6
מדמוני אסף
19/09/17 21:05
7
יעקב יעקב
19/09/17 21:54
8
קורןנאוה טבריה
20/09/17 06:15
9
אקטואלי
20/09/17 15:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, נועדו (18.9.17) בניו-יורק - כאשר פגישתם נפתחה בהצהרות סותרות על הנושא שיעמוד במרכז הפגישה. הפגישה נמשכה שעה ועשר דקות.
18/09/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
המצב במזרח התיכון מחמיר עם התפשטות השפעתה של אירן, ואקונומיסט מזהיר שהנשיא דונלד טראמפ עלול להרע את המצב עוד יותר עם יבטל את הסכם הגרעין עם האייתולות.
18/09/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בסוף ספטמבר ייפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא דונלד טראמפ בניו-יורק, כשברקע המשבר בחצי-האי הקוריאני. קרוב לוודאי ששני המנהיגים ידונו במשבר זה ובלקחיו לגבי מניעה של תפוצת נשק גרעיני. ההקבלה בין האתגר שמציבה לארצות הברית תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית לבין האתגר שמציבה בפניה תוכנית הגרעין האירנית מובנת: בשני המקרים מדובר במשטרים הרואים בארצות הברית אויב אידיאולוגי המאיים עליהם. קוריאה הצפונית ואירן הפרו באופן שיטתי את הנורמות הבינלאומיות, בין היתר כדי לפתח יכולות גרעיניות צבאיות. אולם, המקרים אינם זהים. ניתוח השוני ביניהם חשוב על-מנת להבין את מגבלותיה של ההקבלה, ובפרט כדי לעמוד על מה בכל זאת ניתן ללמוד ממקרה קוריאה הצפונית וליישמו מול טהרן.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבקש מהנשיא דונלד טראמפ להקפיא את הסכם הגרעין עם אירן. לדבריו, מהלך זה - שהוא לקח מהתנהגותה של קוריאה הצפונית - צריך להיות המשימה הראשונה במעלה של נתניהו בביקורו בארה"ב בשבוע הבא. כץ דיבר (11.9.17) בכנס הבינלאומי בענייני טרור המתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה.
11/09/2017  |  אריאל י' לוין  |   חדשות
צרפת מביעה חשש מפני קריסת הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לבין אירן. זאת, בשל התבטאויות הנשיא האמריקני ובכירים בממשל האמריקני נגד ההסכם שנחתם בימי הממשל הקודם, של ברק אובמה.
06/09/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משבר קוריאה  /  מי ומי  
אירן: "נוכל לשוב להעשיר אורניום בתוך 5 ימים"  /  עידן יוסף
העולם המוסלמי בראש המאבק נגד הקיצוניות  /  איתמר לוין
ארה"ב בוחנת את ההסכם עם אירן  /  איתמר לוין
לתקוף את אירן עכשיו  /  יורם הר-לב
הגרעין האירני, ארה"ב, וישראל  /  רפי לאופרט
פיונגיאנג כתקדים לטהרן  /  אריאל י' לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il