פחות מ-24 שעות לפני פתיחתו של קו הרכבת כרמיאל-אחיהוד-קריות, חתמו שרי התחבורה והאוצר על צו המחירים. עד לחתימת הצו לא קיבלו נוסעים מענה לשאלה כמה תעלה הנסיעה.
תעריף הנסיעה הקבוע מן התחנות בדרום הארץ לתחנת כרמיאל יהיה זהה לתעריף הנסיעה לנהריה והתעריף לתחנת אחיהוד יהיה זהה לתעריף הנסיעה לעכו. אולם למבקשים להגיע לתחנות אחיהוד וכרמיאל מנהריה (18-17 ש"ח) ומעכו (17-16 ש"ח) יהיה תעריף הנסיעה גבוה יחסית מאשר התעריף מהקריות (13.50-9 ש"ח) ומחיפה (17.50-13.50 ש"ח) וזהה לתעריף הנסיעה מבית שאן.
גם הצו החדש, עליו חתמו השרים ישראל כ"ץ ו
משה כחלון, מנציח את עיוות התעריפים הקיים בנסיעות היקרות מאשר לתחנות לוד-רמלה הנמצאות מדרום לה.
במטרה לחשוף את תושבי הגליל המערבי והתחתון לנסיעה בקו הרכבת החדש בגליל ולעודד את תושבי האזור לעשות בו שימוש, תהיה הנסיעה בשלושת החודשים הראשונים חינם ובשנתיים אחר כך ב-50% הנחה בשימוש ברב-קו אישי, ובלבד שתחנות המוצא תהיינה בכרמיאל או באחיהוד. להטבות אלו יהיו זכאים גם סטודנטים במוסדות השכלה גבוהה באזור זה.
מנכ"ל רכבת
רכבת ישראל,
שחר איילון, חתם (יום ג', 19.9.17) על הבקשה לאישור ההפעלה, לאחר שהושלמו כל ההכנות הנדרשות. במאמץ משולב של כלל חטיבות רכבת ישראל, תהליך קליטת מערכות חדשות ושילובן ברשת הרכבות, ובכלל זה מנהרה ארוכה ושתי תחנות, הדרכות של מאות עובדים, עידכון תהליכים, התאמת רכבות וציוד טכני ומערכות בקרה הגיע לסיומו. קו רכבת הגליל, שיחל לפעול בערב ראש-השנה תשע"ח, קיבל את אישור ההפעלה מ
משרד התחבורה ומגורמי הכיבוי וההצלה.
איילון: "איישנו את תחנות הרכבת החדשות - אחיהוד וכרמיאל, במיטב הצוותים. הנהגים והפקחים הודרכו על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעלתו, ומרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל מוכן ומזומן למשימה".