חברת מפעלי ים המלח תשלם לחברת נתיבי ישראל 20.3 מיליון שקל כפיצוי על נזקים שגרמה זליגת אשלג ממשאיותיה לגשרים בכביש הערבה. נתיבי ישראל תשא במחצית הנזק הכולל, בשל ליקויים בבניית הגשרים ובתחזוקתם. כך קבע (5.9.17) שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע,
שלמה פרידלנדר, בתום הליך בן תשע שנים.
בתביעה שהוגשה בשנת 2008 טענה נתיבי ישראל (אז - מע"צ), כי מפעלי ים המלח (מי"ה) מובילה אשלג ממפעליה לאורך הכביש כאשר הוא אינו ארוז כראוי, וכתוצאה מכך הוא נופל, חודר לבטון שבגשרים וגורם לחלודה בברזל שבתוכם. לדברי מע"צ, היא נאלצה להשקיע 38 מיליון שקל בבנייה מחדש של גשר חיון ובשיקום גשרי צין, סייף ומשק.
פרידלנדר מצא, כי אכן אשלג זולג ממשאיותיה של מי"ה, ומציין שמומחי שני הצדדים הסכימו שהוא גורם נזק לגשרים. לצד זאת הוא אומר, כי הנזק עשוי היה להיגרם גם מסיבות אחרות - אך בשל עקרון "הגולגולת הדקה" יש לקבוע שמי"ה אחראית לנזקים אלו. עוד קבע, כי הוכח שאכן האשלג גורם נזק לגשרים, לצד גורמים נוספים. לאור כל אלו קובע פרידלנדר, כי זליגת האשלג מהווה רשלנות והפרה של תקנות התעבורה, המחייבות לכסותו בצורה שתמנע ממנו לזלוג מן המשאיות.
לצד זאת הטיל פרידלנדר אשם תורם של 50% על נתיבי ישראל. הוא אומר, כי החברה לא הקפידה להתקין אפי ניקוז שירחיקו את המים מן הבטון וימנעו את הסדרים דרכם חדר האשלג, ובכך פעלה הן בניגוד למקובל בעולם והן בניגוד להנחיותיה שלה. נתיבי ישראל גם בנתה את הגשרים תוך התעלמות מהאתגרים המיוחדים הכרוכים בהקמתם בערבה, ובכך נטלה סיכון מוגבר להאצת הבלאי בהם. את נתיבי ישראל ייצגו עוה"ד אילן שרקון ו
יואב קוק, ואת מפעלי ים המלח - עוה"ד יוסף קפלן,
אריה שטרן ו
טל קפלן.