|
25% תמורת פרסום בעשרות מיליונים
|
|
|
|
|
חברת האופנה פוקס-ויזל הודיעה לבורסה (יום א', 24.9.17) כי חתמה על הסכם עם חברת סמייל שבשליטת זכיינית ערוץ 2 רשת והורביץ יאנג החזקות בע"מ שבשליטת ניר הורוביץ, שבמסגרתו תעניק סמייל זכאות לפרסום בשווי 50 מיליון שקלים תמורת 25% ממניות חברה חדשה שמקימה פוקס ואשר תשלוט באתר האינטרנט הרב-מותגי TERMINAL-X. ניר הורוביץ צפוי לכהן כמנכ"ל החברה החדשה.
הזכאות לפרסום שעליה חתמו הצדדים בעסקה תהיה ניתנת למימוש על פני תקופה של בין 5 ל-8 שנים, לפי בחירת החברה החדשה, בשידורי רשת בטלוויזיה ובמדיות פרסומיות נוספות של רשת. במסגרת ההסכם, נקבעו גם הוראות ביחס למימון פעילותה של החברה החדשה, וככל שיידרש מימון לחברה החדשה מבעלי מניותיה, סמייל תהיה רשאית להעמיד את חלקה היחסי במימון באמצעות הענקת זכאות נוספת לפרסום אשר תועמד לחברה החדשה או לחברה אחת או יותר המוחזקות על ידה.
ההסכם נחתם ב-19 בספטמבר, אך בשל ראש השנה והשבת שהגיעה מיד לאחריו דווח עליו רק הבוקר. על-פי ההסכם, מיד לאחר הקצאת המניות תחזיק פוקס-ויזל ב-56.25% ממניות האתר, סמייל תחזיק ב-25% והורביץ יאנג החזקות תחזיק ב-18.75%.
האתר החדש שמפתחת פוקס נמצא בתהליך הקמה והוא אמור לספק מידע על-אודות מותגים רבים בתחום האופנה והלייף סטייל ולאפשר רכישה של מותגים הנמכרים כיום על-ידי פוקס ומותגים מקומיים ובינלאומיים של צדדים שלישיים. מלבד כל אלו יימכרו באתר המותג הפרטי של פוקס - הנושא את שמו של האתר - TERMINAL-X. על-פי ההערכה שנמסרה לבורסה, האתר יחל לפעול במהלך החודשים הקרובים. עלות ההשקעה בחברה החדשה והשקעות בהון החוזר הצפויות במהלך 5 שנות ההפעלה הראשונות של האתר מוערכות בכ-40 מיליון שקלים.
השלמת העסקה כפופה לאישור
הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכם, כאשר לכל צד קיימת זכות להאריך את התקופה ב-45 יום נוספים. "ככל שלא יתקבל אישור כאמור בתוך התקופה כאמור (לרבות ככל שהוארכה), יהא כל צד רשאי להביא את ההסכם לסיומו", לשון ההודעה לבורסה.