|
מסקנה ברורה [צילום: איציק וולף]
|
|
|
|
|
קמפיין "נטו בשבילך" של משרד האוצר נוגד את תקנות התקציב ואת הוראות היועץ המשפטי לממשלה. זוהי המסקנה העולה ממכתב ששיגרה (28.9.17) המשנה ליועץ המשפטי,
דינה זילבר, ליועצים המשפטיים של משרדי הממשלה.
הקמפיין של האוצר נועד רשמית לעודד עצמאים לחסוך לפנסיה, אך הוא נתפס כקידום אישי של השר
משה כחלון. זאת, מאחר שססמת הבחירות של כחלון הייתה "נטו בשבילך, נטו כחלון, וזמן קצר לאחר הקמפיין של האוצר - שבה כולנו ופרסמה קמפיין חוצות משלה הנושא את אותו מסר. זילבר אומנם אינה מזכירה קמפיין זה, אלא מדברת באופן כללי של "פרסומים הנוגעים למשרדי ממשלה שונים", אך המסקנה מדבריה היא ברורה.
זילבר אומרת, כי המשאבים הציבוריים שמקבלי משרדי הממשלה צריכים להיות מופנים רק לקידום מטרותיהם ולא לקידום אלו של נבחרי הציבור הממונים עליהם. הפרסומים חייבים לבטא את עמדת המשרד ועליהם להיות בעלי קשר הדוק וברור לפעילותו, ולכן אסור שיכללו מסרים פוליטיים. בשל כך, "יש להקפיד כי המשרד הממשלתי לא יצור כלפי הציבור מצג שלפיו פרסום ממשלתי נעשה על-ידי מפלגה. כן יש להימנע משילוב גורמים מפלגתיים בפעילות תקשורתית הנערכת מטעמו של המשרד הממשלתי".
עוד מזכירה זילבר, כי עובדי מדינה אינם רשאים ליטול חלק בפעילות פוליטית ומפלגתית במהלך עבודתם. "על-רקע זאת, ברי כי אין לקבל מצב שבו עובדי מדינה לוקחים חלק, במישרין או בעקיפין, בפעילות פרסומית או תקשורתית אחרת הנעשית עבור או מטעם מפלגות או גורמים פוליטיים אחרים", קובעת זילבר. היא מבקשת מהיועצים המשפטיים לרענן את הכללים בקרב עובדי המשרדים והדרג הפוליטי.