|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

"מערכת מקבילה לסדר ולמשטר העסקי והכלכלי המקובל"

עמותה חרדית: הלבנות, התחמקות ממס, <br>עו"ד בניגוד עניינים שאינם מעידים אמת

ביקורת חריפה ביותר של ביהמ"ש המחוזי על עוה"ד רפאל שטוב ואסף בוטח, בשל חלקם בעסקה בנכסיה של העמותה אותה ביצעו תוך העלמת עובדות מהותיות, עבירות מס וגלגול צ'קים בגמ"חים
19/10/2017  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   תגובות
תכננו עסקת קומבינציה [צילום: סטריט וויו]

"מלבינים" תביעות
"בסכסוך נשוא ההליכים מעורבים עמותה חרדית, נכסיה ששמורים לכאורה לשם קידום מטרותיה בלימוד תורני, אך נמכרים לטובת עסקי נדל"ן; עסקים והעברות כספים, הנעשים תוך הימנעות מתשלום מיסים; עסקים הנעשים בהיחבא מגורמי פיקוח על עמותות והקדשים; עמותות אחרות, האמורות לנהל קופות צדקה אך עוסקות בנכיון צ'קים, הלוואות וניהול כספים; עורכי דין ומייצגים, ה'מלבינים' תביעות של גורמים חרדים, על-מנת לאפשר התדיינויות בפני בתי משפט אזרחיים, והמעורבים בעסקי לקוחותיהם כמייצגים וחברים, כמייעצים ושותפים"

לא פעלו ביושר
היא התקשתה לתת אמון בעורכי דין שנטלו חלק בהליכים פיקטיביים רבים, כולל השתתפות פיקטיבית של לקוח במכרז בו לא היה לו עניין, והמחאה פיקטיבית של זכויות העמותה כדי שתוכל לפנות לבית משפט אזרחי במקום לבית דין רבני. השניים לא פעלו ביושר כפי שמצופה מעורכי דין ומפקידי בית המשפט, והתנהלותם פגעה מאוד במהימנותם - מדגישה בלטמן-קדראי

הלבנות כספים, העדר רישומים כדי לחמוק מתשלום מיסים, עורכי דין המצויים בניגוד עניינים ואינם מעידים אמת בבית המשפט - אלו חלק מן התופעות הנחשפות (18.10.17) בפסק דינה של שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, דפנה בלטמן-קדראי, במחלוקת סביב עסקת קומבינציה של עמותה חרדית בפתח תקוה.

בלטמן-קדראי מתארת כבר בתחילת פסק הדין את המחזה שנגלה לעיניה: "כתבי הטענות והראיות בתביעות הדדיות אלה מספקים לבית המשפט הצצה אל מעין 'עולם מקביל', שבו כללים ומנהגים, אנשים ויחסים, נכסים ועסקים אשר דומה כי מתנהלים במערכת חוקית ותרבותית שונה, המתקיימת במקביל לסדר ולמשטר העסקי והכלכלי המקובל והמוכר בחברה הישראלית.

"בסכסוך נשוא ההליכים מעורבים עמותה חרדית, נכסיה ששמורים לכאורה לשם קידום מטרותיה בלימוד תורני, אך נמכרים לטובת עסקי נדל"ן; עסקים והעברות כספים, הנעשים תוך הימנעות מתשלום מיסים; עסקים הנעשים בהיחבא מגורמי פיקוח על עמותות והקדשים; עמותות אחרות, האמורות לנהל קופות צדקה אך עוסקות בנכיון צ'קים, הלוואות וניהול כספים; עורכי דין ומייצגים, ה'מלבינים' תביעות של גורמים חרדים, על-מנת לאפשר התדיינויות בפני בתי משפט אזרחיים, והמעורבים בעסקי לקוחותיהם כמייצגים וחברים, כמייעצים ושותפים".

הרב לא התכוון לדווח

מדובר בעמותת דגל ראובן, שבבעלותה 4.5 דונמים ברחוב רוטשילד בפתח תקוה ומבנים בשטח של 2.8 דונמים, ובראשה עומד הרב אברהם כץ. מאחר שהעמותה התקשתה למצוא מקורות למימון פעילותה, הציע לה בא-כוחה, עו"ד רפאל שטוב, להתקשר בעסקת קומבינציה על הנכס ואף הביא את הרוכש - עו"ד אסף בוטח (שהקים לצורך כך חברה בשם דגל ראובן, בשותפות עם שלמה שכטר - חתנו של שטוב). על-פי ההסכם, שנחתם באוקטובר 2011, הצדדים יפעלו לשינוי ייעודו של הנכס, כך שניתן יהיה להקים עליו דירות לשומרי מצוות.

בוטח מסר לרב כץ דמי שכירות בסך 360,000 שקל בצ'קים שהתגלגלו דרך גמ"חים שונים [בצורה הדומה לזו שנחשפה בפרשת הולילנד כדרך להלבנת כספי השוחד - א.ל]. הסכום שנקבע בהסכם היה 480,000 שקל, אך בפועל שולם פחות כדי להעלים הכנסות. הקבלה על דמי השכירות הוצאה באיחור ניכר, והרב כץ אישר שלא התכוון לדווח עליהם לרשויות. חברת דגל ראובן ממשיכה להחזיק בנכס, אך לא שילמה דמי שכירות נוספים. בשנים שחלפו, לא נעשה כל ניסיון לקדם את עסקת הקומבינציה.

הסכסוך פרץ כאשר העמותה - באמצעות עוה"ד בן-ציון ליפשיץ ואסף ליפשיץ - ביקשה לבטל את ההסכם, ובמקביל התלוננה בלשכת עורכי הדין נגד שטוב ובוטח. שטוב הורשע בהתנהגות שאינה הולמת, ואילו האישום נגד בוטח נמחק ביוזמת ועדת האתיקה. בבית המשפט שבה העמותה וביקשה לבטל את ההסכם, ואילו החברה דרשה את הפיצוי המוסכם של 250,000 דולר על ביטול ההסכם, ושטוב דרש שכר טירחה בעשרות אלפי שקלים.

בלטמן-קדראי קיבלה את תביעת העמותה ודחתה את התביעות שכנגד. היא קובעת, כי עדויותיהם של הרב כץ וחתנו, ברוך רום, היו אמינות ועקביות, בעוד שאין היא נותנת אמון כלשהו בעדויותיהם של שטוב ובוטח. בלטמן-קדראי גם מותחת ביקורת על נסיונם של הנתבעים להטיל דופי באנשי העמותה. אומנם הוכחה התנהלות חריגה מהנהוג בישראל, אך התנהלות זו הייתה מלווה בהכוונתו של שטוב - שאינו יכול להטיל דופי בעמותה ולרחוץ בנקיון כפיו, היא אומרת.

עדויות נפתלות, מיתממות ובלתי סבירות

עדותו של שטוב הייתה נפתלת ומיתממת, ואילו עדותו של בוטח הייתה נפתלת ובלתי סבירה - ממשיכה בלטמן-קדראי. השניים מבינים את משמעותה של עדות בבית המשפט, ולא כיבדו כראוי את החובה לחשוף בפניו את האמת. היא גם התקשתה לתת אמון בעורכי דין שנטלו חלק בהליכים פיקטיביים רבים, כולל השתתפות פיקטיבית של לקוח במכרז בו לא היה לו עניין, והמחאה פיקטיבית של זכויות העמותה כדי שתוכל לפנות לבית משפט אזרחי במקום לבית דין רבני. השניים לא פעלו ביושר כפי שמצופה מעורכי דין ומפקידי בית המשפט, והתנהלותם פגעה מאוד במהימנותם - מדגישה בלטמן-קדראי.

בלטמן-קדראי ביטלה את הסכם הקומבינציה בשל שורה של פגמים קשים. ההסכם דל ביותר - בן שלושה עמודים בלבד - והעמותה חתמה עליו בשל המרצתו של שטוב. אלא שהלה הסתיר ממנה את קשריו הענפים עם בוטח. בבית המשפט, מציינת בלטמן-קדראי, ניסה שטוב לתמרן להתחמק מהעובדה שייצג את העמותה. כבר מאז שנת 2000 היו בין השניים שיתופי פעולה הדוקים, הם ייצגו זה את זה, החזיקו הדדית בנאמנויות, ייצגו ללא תמורה את לקוחותיו של האחר ועוד. כל אלו הוסתרו מהעמותה, הן בידי שטוב והן בידי בוטח. שטוב אף הגדיל כאשר דאג למנות את עצמו לבורר במחלוקות בין הצדדים ולמי שיקבע את הפרטים של עסקת הקומבינציה שכאמור נעדרו מן ההסכם.

"הסכם הקומבינציה אינו מחייב, נוכח העדר מסוימות וגמירות דעת", מסכמת בלטמן-קדראי. "בכל מקרה דבקו בכריתתו פגמים בשל הטעיה באי גילוי עובדות מהותיות, הן בנוגע ליחסים שבין שטוב לנתבעת ומנהלה, והן בנוגע להעדר כשרותו של שטוב לשמש כבורר. ההסכם פסול מתוכו נוכח [העדר] הסדר ניגוד עניינים של הבורר שמונה בו". חברת דגל ראובן טענה שהשקיעה בנכס מיליוני שקלים, אך לא הציגה כל תיעוד לכך ולכן לא תקבל תמורה כלשהי כאשר תחזיר את הנכס לידי העמותה.

בלטמן-קדראי דחתה את התביעה שכנגד של החברה ובוטח. אגב כך היא מעירה, כי התנהלותם של אלו "רחוקה מלהיות נאותה על-פי דיני המס", למשל: בוטח ייחס לחברה הוצאות שלו עצמו והחברה לא דיווחה על הכנסותיה משכירות. תביעתו של שטוב לשכר טירחה בסך 30,000 דולר ועוד 10% מהכנסות עסקת הקומבינציה נדחתה גם היא: די בכך שנקבע שהוא "ייצג באופן בלתי מקצועי וראוי" את העמותה. בלטמן-קדראי גם השתכנעה, כי בניגוד לגרסתו של שטוב - הוא קיבל 120,000 שקל מתוך דמי השכירות שהתגלגלו דרך הגמ"חים. החברה חויבה בתשלום הוצאות בסך 150,000 שקל, ושטוב - בהוצאות בסך 100,000 שקל.
ת"א 20517-11-13, דגל ראובן נ' דגל ראובן בע"מ, רפאל שטוב / פס"ד
ביטול הסכם קומבינציה עליו חתמה עמותה חרדית, תוך ביקורת חריפה ביותר על עוה"ד רפאל שטוב ואסף בוטח. ביהמ"ש מציין שנחשפו בפניו הלבנות, העלמות מס, ניגודי אינטרסים חמורים של עורכי הדין ועוד

תאריך:  19/10/2017   |   עודכן:  19/10/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עמותה חרדית: הלבנות, התחמקות ממס, עו"ד בניגוד עניינים שאינם מעידים אמת
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמ
19/10/17 12:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שר הביטחון אביגדור ליברמן אומר (יום ד', 18.10.17) כי נושא הביטחון בהתנחלויות הוא קריטי, אך אין לו מקור תקציבי. בסיור שקיים במועצה האזורית בנימין, אמר ליברמן: "זו ללא ספק הבעיה הקריטית, מבחינתי לפחות, הכאובה, שאנחנו אמורים להתמודד איתה גם בשנים הקרובות. זו פעם ראשונה שאנחנו בשלבי סיום של גיבוש תוכנית כוללת לביטחון ביהודה ושומרון, שמורכבת מ-6 סעיפים גדולים, כולל כבישים עוקפים, שב"מים, תאורה, פלאפוניה, תקשורת וכן הלאה. אני מניח שעד סוף נובמבר אנחנו אמורים לקבל תוכנית סופית אחרי שקיבלנו את כל ההערות מכל הגורמים. פיקוד המרכז, המנהל האזרחי וכו'. אחר כך נשב עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון, ונשתף גם אותם באותה תכלית.
18/10/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה (יום ג', 18.10.17) את תקנות המשותפות למשרד החקלאות ופיתוח הכפר ולמשרד הבריאות המאפשרות שימוש בחומרי הדברה חדשים בשוק, אשר יחליפו חומרים ישנים שהוצאו משימוש. המשמעות היא, החלפת חומרים חדשים יעילים ובטוחים יותר למשתמש ולסביבה אשר יביאו לייצור מזון בריא יותר לצרכן.
18/10/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
כ-400 עמיתי "יונייטד שרונה" חייבים לשלם לרשות מקרקעי ישראל 900 מיליון שקל (ועוד ריבית) לא יאוחר מ-31 באוקטובר, כלומר 13 יום מעתה (יום ד', 18.10.17). כך עולה מבדיקת News1. חברי הקבוצה עומדים לפנות לקרן ילין-לפידות, כדי לקבל ממנה הלוואות לכיסוי חלק מהסכום. הלווים יתנו את חלקם במגרש בתור ביטחון לקרן. יש להניח שישלמו ריבית גבוהה יחסית.
18/10/2017  |  אלעזר לוין  |   חדשות
"המשקיעים הגלובליים ממשיכים לגלות התעניינות רבה במשק הישראלי, שהוכיח את עצמו כעמיד יחסית בפני זעזועים חיצוניים", כך אמרו יו"ר בנק הפועלים, עודד ערן, ומנכ"ל הבנק, אריק פינטו, ששבו מביקור בוועידה השנתית של קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון.
18/10/2017  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
המועצה לצרכנות - שהיא חברה ממשלתית - הוציאה הודעה לעיתונות על בקשה לתביעה ייצוגית שהגישה נגד אל-על, תוך שהיא יוצרת רושם מוטעה בדבר היקף הבקשה.
18/10/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בלפור חקק
בלפור חקק
הספר מסכם קריירה מפוארת כאיש תקשורת בכיר, שזכה להישגים רבים בשל כישרונותיו אך ידע כל חייו שיש משימה אחת שלא יוכל לברוח ממנה: לקום לספר את הסיפור המשפחתי, להסיר את כתם הנידוי
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת    גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il