אחרי שנים של דיונים בין-משרדיים ושל פסיקות בתי משפט, הסדיר
משרד התחבורה סוף-סוף את נוהל הנוסע ה-11, האמור לתת מענה לנוסעים בתחנות הביניים שאוטובוסים מלאים מדלגים עליהם. בנוהל החדש, שהפיץ ערב פרישתו מנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית,
מאיר חן, עדיין יחול האיסור להעלות יותר מעשרה נוסעים בעמידה בקווי שירות בין-עירוניים, אך יהיו הקלות מסוימות בהתאם למגבלת הרישיון.
על-פי הנוהל החדש, בכל הקווים הבין-עירוניים לא תהיה מגבלת נוסעים בעמידה בנסיעה
האחרונה בלבד, למעט מגבלת היצרן. כלומר, מספר הנוסעים המירבי מעבר ל-10 שמותר להעלות בביטחה בהתאם להוראות יצרן האוטובוס המסיע.
בנוסף, ב-18 קווים (ראו פירוט בתחתית הידיעה) ניתן יהיה להסיע בכל שעות השירות מעל 10 נוסעים בעמידה עד המגבלה שמאפשר יצרן האוטובוס. בכל קו בין-עירוני יופיע בפינת נהג האוטובוס שלט שבו יצוין מספר הנוסעים המירבי שמופיע במגבלת היצרן.
הנהג לא יוכל לעצור בתחנה
כאשר אוטובוס מלא עובר בתחנה, הנהג לא יוכל לעצור בתחנה ועליו לדווח על כך באופן מיידי לסדרן. על הסדרן לשלוח אוטובוס חלופי, בהתאם לפרקי הזמן הנהוגים במקרים בהם האוטובוס תקול.
עם זאת, במטרה לצמצם באופן משמעותי את מספר הנוסעים בעמידה לאורך מסלול הקו, מתחנת המוצא (הראשונה בקו) ייצאו אוטובוסים כשכל הנוסעים בהם ישובים. המפעיל יחויב להחזיק בכל תחנת מוצא שיש בה יותר מנסיעה אחת כל שעה, נהגים ואוטובוסים מהרזרבה התפעולית, בכמות שתאפשר מתן שירות בישיבה לכל הנוסעים הממתינים בתחנת המוצא.
עוד נקבע כי לוח זמני היציאה מתחנות המוצא יתוכנן בהתאם למספר הנוסעים החזוי לכל נסיעה בקו ובמקרים של עומסים חריגים יוצאו תגבורים. על הנהג להודיע לסדרן, מיד עם יציאתו מתחנת המוצא, אם השאיר בתחנת המוצא נוסעים שלא נמצא עבורם מקום. על הסדרן לוודא הוצאה מיידית של אוטובוס נוסף.