חברת פייסבוק, המפעילה את הרשת המקוונת הגדולה בעולם, הודיעה (שבת, 28.10.17), יומיים לפני שראשיה יתייצבו ל
שימוע בפני בית הנבחרים האמריקני, כי תשנה את מדיניותה בכל הנוגע לפרסום מודעות פוליטיות באתר.
על כל מודעת פרסום פוליטית שתופיע ברשת, ניתן יהיה להקליק ולקבל מידע על זהות המפרסם: שמות ומיקום גאוגרפי. החברה מסרה כי תקים ארכיון של כל מודעות הפרסום, בו יוכל כל גולש, גם מי שמודעות הפרסום לא כוונו אליו, לקבל מידע על זהות המפרסם, כמה זמן הייתה המודעה באוויר, מהיכן הגיעו הגולשים שצפו בה ומה היה מינם.
גם חברת טוויטר, שראשיה יתייצבו בעוד יומיים לשימוע בפני הקונגרס האמריקני, הודיעה כי תפסיק להעלות מודעות ממומנות בידי שתי סוכנויות ידיעות הממומנות בידי הממשלה הרוסית. גם היא התחייבה שתקים מאגר שיכלול גילוי נאות על זהות המפרסמים הפוליטיים באתר.
פייסבוק וטוויטר מסרו כי הנהלים החדשים ייכנסו לתוקף במהלך השנה הבאה בקנדה ובארה"ב. ראוי לציין כי מודעות פרסום פוליטיות מופיעות ללא גילוי נאות גם בשאר חלקי העולם, כולל בישראל. אולם פייסבוק וטוויטר לא מסרו כי בכוונתם ליישם את הנהלים החדשים גם כאן.
פיסיבוק וטוויטר חוששות מאוד שהקונגרס יטיל מגבלות על פרסום מודעות פוליטיות ולכן מנסות להקדים תרופה למכה באמצעות פרסום הנהלים החדשים. פייסבוק שילמה בחודשים האחרונים 8.4 מיליון דולרים לחברות לובינג שונות בבירה האמריקנית, כדי לשכנע את נבחרי הציבור כי אין צורך בהטלת מגבלות. החברה נמצאת במצב לא קל, לאחר שנאלצה להודות כי במהלך שנת הבחירות לנשיאות בארה"ב, פרסמה 3,000 מודעות שעסקו בפוליטיקה אמריקנית, למרות שהמימון לאותן מודעות הגיע מרוסיה.
סוכנויות המודיעין האמריקניות הודיעו בתחילת השנה כי הן מעריכות שההאקרים שפרצו למחשבי המפלגה הדמוקרטית והדליפו חומרים שהביכו את המועמדת הדמוקרטית לנשיאות,
הילרי קלינטון, פעלו בשירות מוסקבה, כדי להגדיל את סיכויי
דונלד טראמפ לנצח. בעקבות הערכה זו, מונה תובע מיוחד,
רוברט מולר, החוקר את הפרשה. לפי דיווחים בארה"ב, ביום שני, ערב פתיחת השימועים בקונגרס, יפורסמו כתבי אישום ראשונים בפרשה ויתכן שאף יבוצעו מעצרים.