שימוש ברכבל כפתרון להסעות המונים בערים, נחשב לגישה ההולכת וצוברת תאוצה בעולם. ירושלים מקדמת רכבל שכזה במטרה להיערך מבעוד מועד לגידול משמעותי באוכלוסייה המקומית כמו גם בתיירים הצפויים לפקוד אותה.
הנסיעה בקו הרכבל החדש צפויה להימשך כארבע דקות וחצי לכל היותר, היישר אל העיר העתיקה. הרכבל עתיד לצאת ממתחם התחנה הראשונה (רח' דוד רמז) אל תחנה ב"גן העיוור", לחצות את גיא בן הינום אל תחנה בחניון שולחן דוד ולסיים את המסלול במתחם קדם (חניון גבעתי) סמוך לשער האשפות. צופים כי הרכבל יפחית בחצי את עומסי התנועה הקיימים בצירים הישנים הסובבים את העיר העתיקה וממילא ישפיע על צירים נוספים במרכז העיר.
מרכז חדש שנפתח במתחם התחנה נפתח בימים אלה וחושף לראשונה את הציבור למיזם. אלו שכבר ביקרו במרכז התבקשו לסכם את ביקורם בספר מבקרים פתוח. כך למשל סכמו מקצת המבקרים את התרשמותם מהמיזם:
"אולי כל קרון מעליו יהיה לוח סולארי וכך כל קרון ימלא את האנרגיה הזקוקה לו בעצמו", נכתב בהערות; ומבקר אחר הציע להעתיק ממיזמים דומים בשווייץ: "להפעיל את המערכת כ"מעלית שבת" קרי, כמו רכבלים מסוימים בשוויץ הפועלים ללא הפסק"; ואיך לא - בנושא העיצוב התברר שכמספר המבקרים כך מספר הדעות, שנעו דרך "אהבתי את העיצוב המודרני, ישן לצד חדש" דרך "לא אהבתי את הצבע האדום, צריך צבע יותר מתון" ועד "העיצוב בומבסטי".
חבורת צעירות כתבו: "מחכות שזה יצא לפועל, זה יעזור לצעירים ללא הרכבים להיכנס לעיר העתיקה בקלות"; ירושלמית נוספת הביעה את תקוותה "שזה יתבצע במהירות"; בני משפחה מגבעת זאב העובדים בתחום התיירות בעיר ציינו, שמדובר ב"רעיון נהדר, פותר הרבה בעיות - איך להגיע לכותל ולרובע".
המרכז החדש כולל הסברים, הדמיות ועלונים בעברית, ערבית ואנגלית על המיזם וסרטון המחשה של המסלול המתוכנן. מרכז המידע פתוח בין 09:00 ל-22:00 ובימי שישי עד כניסת השבת ב-16:00.