עיריית נהריה: יו"ר קבוצת הכדורסל עירוני נהריה, ניסים אלפסי, משמש כעוזרו של ראש העירייה,
ז'קי סבג. הוא מטפל בענייני העמותה בשעות עבודתו בעירייה, תוך ניצול שירותי מזכירות והוצאות אחזקת רכב שהוא מקבל ממנה. היועץ המשפטי של העירייה לא חיווה את דעתו לפוטנציאל ניגודי העניינים של אלפסי.
מבקר המדינה,
יוסף שפירא, מציין (21.11.17), כי העירייה העניקה בשנים האחרונות לקבוצה 3 מיליון שקל בשנה - 80% מכלל תמיכותיה בפעילות הספורט בעיר - וזאת בנוסף להעמדת אולם הכדורסל העירוני לרשותה. התמיכה בקבוצה אינה מבוצעת בהתאם לנהלים שקבע משרד הפנים, אלא על-פי החלטה גורפת של מועצת העירייה שמאמצת ועדת התמיכות שלה.
הגנת הפרטיות: היערכות משרד הפנים לאיומי סייבר נמצאת רק בראשית דרכה, וטרם הוקם גוף שיפקח על היערכותן של הרשויות המקומיות לאיומי סייבר וינחה את הרשויות בתחום זה. פעילות הרשויות המקומיות בתחום אבטחת מידע והגנת הפרטיות עדיין אינה מאוסדרת על-ידי השלטון המרכזי. המינהל לשלטון מקומי במשרד הפנים והרשות להגנת הפרטיות שבמשרד המשפטים ממשיכים להטיל זה על זה את האחריות לאסדרת הנושא. כתוצאה מכך, כל רשות מקומית מתמודדת עם נושא אבטחת המידע והגנת הפרטיות כמיטב הבנתה ולפי התקציב שהקצתה לנושא, ובעקבות כך חלק מהרשויות המקומיות אינן מטפלות כראוי בנושא.
עיריית צפת: "התפקוד הלקוי ואוזלת היד של העירייה, עד כדי העלמת עין מכוונת של פרנסי העיר צפת והאחראים בעירייה מהפרות החוק החמורות, מאפשרים השתלטות על המשאב הציבורי ומביאים לפגיעה ברכוש הציבורי ובאינטרס הציבור. אופן תפקודה האמור של העירייה מעיד על הזנחה וזלזול במשאבים הציבוריים ופוגע באינטרס הציבורי", קובע שפירא. בין היתר הוא מוסר, כי חבר מועצת העיר, יגאל שטרית, ביצע עבירות בנייה בשלושה עסקים שבבעלותו.
ביקורת נמתחת גם על תוכנית המתאר החדשה של צפת, שלדברי שפירא "אינה מאפשרת למלא כראוי את הצרכים התכנוניים של חלק משטחי העיר שלא חלות עליהם תוכניות מפורטות ופוגעת בהתפתחות העיר ובפיתוחה האורבני בתחומים שונים כמו תיירות, מסחר, תעשיה ומגורים".
עיריית אור יהודה: המבקר מצביע על שורה של כשלים בתחום הרכישות ועל ליקויים במכרזים (אם בכלל התקיימו). בין היתר נמצא, כי מנהל המחשוב לשעבר - שלא היה עובד עירייה - רכש עבור העירייה מחשבים וציוד היקפי מספקים שונים, ובשנת 2016 אף ביצע רכש מחברת המחשוב שבה הועסק. בדצמבר 2014 רכשה העירייה "שי למסיימי י"ב" בעלות של 119,000 שקל בהליך לא תקין, לא תחרותי, לא שוויוני ולא הוגן.
עיריית אלעד: מאפריל 2014 עד מועד סיום הביקורת נמנעה העירייה מלאייש את תפקיד מנכ"ל העירייה או את תפקיד מזכיר העירייה. רק ביוני 2017, בעקבות הביקורת, אישרה מועצת העירייה להעסיק עובד בתפקיד מנכ"ל. העירייה לא הקפידה להעסיק עובדים בהתאם להוראות החוק, הפסיקה ונוהלי משרד הפנים: היא לא הקפידה למלא את הוראות הליכי המכרז; לא השלימה את תהליך ניתוח העיסוקים ולא הגדירה הגדרות תפקידים ברורות. כך הועסקו עובדים בלא שיעמדו בדרישות שקבע משרד הפנים.
מועצת העירייה אישרה פה אחד לפקיד דוברות העירייה לעבוד במערכת עיתון השייך למשפחתו של ראש העירייה,
ישראל פרוש, אף שלא הובאו לפניה נתונים על העבודה האחרת ואף שלא קדם להחלטה כל דיון. העובד לא נבחר לתפקיד בעירייה בהליך שוויוני ושקוף.
אין בעירייה מסגרת ארגונית לטיפול בנכסיה ואין בה בעל תפקיד הממונה על ניהול הנכסים; אין לעירייה מידע מלא ומדויק על נכסיה. העירייה לא הסדירה את השימושים במרבית הנכסים הציבוריים המשמשים כבתי כנסת. העירייה אפשרה להפעיל חמישה אולמות אירועים בתוך בתי כנסת הנמצאים בנכסים ציבוריים, ואלו הושכרו לכל דורש. כל זאת בניגוד לנוהל ההקצאות ובלא שבתי הכנסת קיבלו היתר לשימוש חורג או רישיון עסק. לאולמות האירועים נצברו חובות ארנונה במשך שנים; העירייה לא פעלה כנדרש לגבות דמי שכירות בגין השימוש בנכסיה כאולמות אירועים.
הוועדה המקומית מורדות הכרמל: הוועדה לא פעלה במשך שנים נגד בנייה לא חוקית שביצע
דן כהן, שעמד בראש המועצה המקומית רכסים בשנים 2013-2008. אף שעבירות הבנייה התגלו לוועדה כבר בשנת 2003, רק בינואר 2017 היא העבירה את הנושא לטיפולו של פיקוח מחוז חיפה.
הוועדה נתנה לאולם אירועים הפועל בנשר משנת 2004 היתרי בנייה בניגוד לחוק ולא מנעה ביצוע עבירות בנייה אחרות באולם. בשנת 2013 אישרה הוועדה בחוסר סמכות תוכנית שהגישו בעלי האולם, ועל סמך התוכנית נתנה להם היתר בנייה בשנת 2014. עיריית נשר נתנה לאולם היתר זמני להפעלתו על-פי הצעת יועצה המשפטי ובניגוד לדין, אף שנעשו בו עבירות בנייה רבות ובמשך שנים פעל ללא רישיון עסק כלל.
בעלי בתים בשכונת בנה ביתך בנשר ביצעו במשך שנים בנייה לא חוקית בהיקף נרחב. הוועדה לא נקטה פעולות אכיפה נגד הבנייה הבלתי-חוקית גם לאחר שפעלה להכנת תוכנית מפורטת שתכשיר בדיעבד חלק מעבירות הבנייה. הוועדה לא מנעה את הבנייה הלא-חוקית בפרויקט מגורים בטירת כרמל, ובשל מחדליה בתחומי הפיקוח והאכיפה בנוגע לבנייה בפרויקט, היא הכשירה בדיעבד עבירות בנייה רחבות היקף שבוצעו בו.
הוועדה המקומית קריות: הוועדה מימנה ללל עובדיה נסיעות ונופש בחו"ל בשנים 2015 ו-2016 במסווה של השתלמות מקצועית בעלות כוללת של 120,000 שקל, בלי שנתנה משקל ראוי לנחיצות הנסיעה, למטרותיה ולעלויות הכספיות הכרוכות בה. לא נמצאה זיקה בין הנסיעות האמורות לבין תפקידי העובדים בוועדה, ומכאן עולה, כי מדובר בפעילות נופש ורווחה ולא בפעילות השתלמות או הדרכה.