|
שדה התעופה באילת.
חשש לפגיעה בתחרות [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
על-רקע המיזוג הצפוי בין חברות התעופה אל על וישראייר, פנה ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי במכתב לרשות ההגבלים העסקיים, בו הביע התנגדות נחרצת לאישור מיזוג החברות. הסיבה להתנגדות - חשש שהמיזוג יפגע בתעופה האווירית לאילת זאת מאחר שחברת אל על כבר הצהירה שקו הטיסות תל אביב אילת אינו קו רווחי מבחינתה.
לטענת ראש העירייה, צמצום או פגיעה בתעופה האווירית לעיר יביא לניתוקה של אילת ולהגברת בידודה הגאוגרפי, ויש לכך השלכות מידיות על כל ענפי הכלכלה ובעיקר על ענף התיירות, עליו מושתת כלכלת העיר אילת. במיוחד ייפגע ענף תיירות הפנים, שהרי חלק גדול מהתיירים הישראלים המבלים את חופשתם באילת מגיע לעיר בטיסה וחוזר ממנה בדרך האוויר.
"חשש להעלטת מחיר הטיסה
"הפסקת פעילותה של אחת משתי חברות התעופה היחידות הפועלות בקו, ארקיע וישראייר, לא תוכל להיות מושלמת על-ידי רעותה, ומכל מקום הפסקת טיסותיה של האחת תביא בהכרח להעלאה של מחיר הטיסה" הדגיש ראש העירייה, והוסיף: "טיסה לאילת וממנה אינה בבחינת מותרות, זוהי התחבורה הזמינה והיעילה היחידה לעיר הדרומית. תושבי אילת וכל הנעזרים בתעופה אווירית לאילת וממנה הם למעשה 'קהל שבוי', התלוי באספקת השירות החיוני הזה ופגיע מאוד לכל צמצום או שינוי בו או בעלות הכרוכה בו. אם אל-על וישראייר שתהפוכנה לישות אחת לאחר המיזוג, ותקיימנה את הצהרותיה של אל-על בדבר הפחתת תדירות הטיסות לאילת או סגירת קו הטיסות האווירי לאילת, תיוותר ארקיע חברת התעופה היחידה המפעילה טיסות בקו זה, ומכאן כמובן מתעורר חשש ממשי לפגיעה בתחרות לאחר שייווצר מונופול בתחום הטיסות לאילת.