|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

חוק הלאום: התנגדות לסעיף "העליונות הפרשנית" <br>

משרד המשפטים הודיע כי מנדלבליט מתנגד לנוסח בשל האמירה הגורפת שכל זכויות האדם לעולם יהיו כפופות לאופי היהודי של המדינה היו"ר אוחנה העלה חשש לפגיעה בקבוצות המיעוט והציע לקבוע את הוראת העליונות על כל חוק היסוד
11/12/2017  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מנדלבליט. מתנגד [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת החוקה, חוק ומשפט קיימה (יום ב', 11.12.17) דיון נוסף בהצעת חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי, להכנתה לקריאה ראשונה.

הדיון התמקד בסעיפי הפתיחה של הצעת החוק בהם מוצע לקבוע את עקרונות היסוד של החוק בסעיף 1 - אופיה כמדינת הלאום של העם היהודי בו הוא מממש את שאיפתו להגדרה עצמית. הסעיף קובע כי "האמור בחוק-יסוד זה או בכל דבר חקיקה אחר יפורש לאור הקבוע בסעיף זה". היועץ המשפטי לוועדה עו"ד גור בליי הסביר כי ניתן לראותו כ"מבוא" לכלל חוקי מדינת ישראל, המבקש להגדיר את עקרונות היסוד של המדינה תוך הענקת עליונות פרשנית לעקרונות אלה על פני כל דבר חקיקה אחר, לרבות חוקי היסוד האחרים.

עו"ד בליי הדגיש כי "מכיוון שהסעיף עוסק רק באופיה הלאומי של המדינה בלא התייחסות לאופיה הדמוקרטי או למעמד זכויות האדם בתוכה, משמעות הסעיף בנוסחו זה היא לכאורה מתן עדיפות להיבט היהודי-פרטיקולרי באופיה של המדינה על פני הערכים הדמוקרטיים וזכויות האדם. מתן עדיפות מסוג זה אינו עולה בקנה אחד עם דברי ההסבר, ועם הצהרות היוזמים, כי מטרת חוק היסוד ליצור 'שוויון מעמד' ביניהם. אם הוועדה תבקש להותיר את הסעיף אך לשמר את 'שוויון המעמד' בין ערכים לאומיים לערכים דמוקרטיים, יש מקום לכלול בו התייחסות גם לערכים דמוקרטיים ולזכויות אדם לצד ההתייחסות לאופיה כמדינה יהודית. זאת בדומה למקובל בחוקות של מדינות לאום אחרות. לחלופין, יכולה הוועדה לוותר על סעיף העליונות, ולייחד את חוק היסוד החדש רק להדגשת המאפיינים הכרוכים באופיה הלאומי של המדינה, ואזי פוחת הצורך להתייחס בסעיף 1 גם להיבטים הדמוקרטיים באופיה של המדינה. לזכויות הלאומיות יכולה להיות השלכה על זכויות הפרט ואי-אפשר לחמוק מכך שברגע שנוצרת הירארכיה אפשר לפרש זאת בכל מיני צורות. זה יכול להשאיר פתח לאפליה שהוועדה לא רוצה בה".

יו"ר הוועדה ח"כ אמיר אוחנה: "עד עכשיו המדינה נוקטת קו ברור שאין סתירה בין יהודית לדמוקרטית. השאלה האם אין חשש שקביעת סעיף העליונות תפגע בקבוצות המיעוט". הוא הציע לבחון אפשרות לכלול את המונח יהודית ודמוקרטית בסעיף 1 הנהנה מעליונות, או לקבוע את הוראת העליונות על כל חוק היסוד לרבות סעיף 2 שיש בו התייחסות ליהודית ודמוקרטית ולהכרזת העצמאות.

ח"כ אבי דיכטר (הליכוד): "הסוגיה הזו אינה עניין סמנטי. הנוסח של סעיף 1 שהוא ליבת החוק, עוסק בזכויות הקולקטיב של העם היהודי מול מיעוטים אחרים, כשאתה שואל עצמך למה הרשימה המשותפת כ"כ מתנגדת, זו סיבה מספיקה כדי לקבע את חשיבות ההכרה. אי-הצבעה על החוק הזה לקריאה ראשונה יתקע הרבה חוקים חשובים, אני לא אומר זאת כאיום".

ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): "מטרת החוק היא לומר שבכל אותם דברים הקשורים לחלקים האזרחיים יש שוויון מלא לכולם ובכל מה שקשור לסעיפי הלאום היהודי יש עליונות. חסר סעיף שוויון ואני מוכן להוסיף שיש שוויון מלא לכולם בזכויות האזרחיות חברתיות אבל אם לא תהיה עדיפות ללאום בית המשפט יפסוק כמעט תמיד לטובת השוויון גם בנושאים לאומיים. כשמושמעת התקווה זה לא פוגע בשופט העליון? גם אם יש פגיעה ניתן להצדיקה בשל הזכויות העודפות ללאום".

ח"כ רועי פולקמן (כולנו): "צריך לחשוב על תיקון שם החוק ל"מדינת הלאום הדמוקרטית של העם היהודי". אין מחלוקת על כך שהגענו לכאן כדי להקים מדינה ליהודים אך היא הוקמה במידה רבה מתפיסה לאומית בעלת אופי מסוים. לא ייתכן שהחוק בעל חשיבות אדירה יחוקק בגלל פאניקה מבית המשפט. כאילו חייבים לעשות מהפכת נגד. אם אנחנו חושבים שבית המשפט עושה הפיכה יש לטפל בכך בדרכים שונות ולא בצורה הזו. אפשר להתווכח על האקטיביזם בנושא זכויות האזרח אבל לומר שהוא מקפיד לפסוק בסוגיות שבות כאילו אינו מכיר בעליונות הלאום היהודי זה ניתוח שגוי של הפסיקות. מדינה יהודית זה גם דת וזה לא אומר שאנחנו רוצים מדינת הלכה".

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "בית המשפט חייב לפסוק על-פי החוקים, ואם נשאיר כך את הנוסח השופטים יבינו שהכנסת שדנה בכך ברצינות מוותרת על האלמנט הדמוקרטי ומנמיכה אותו. זה החשש הגדול. האלמנטים במגילת העצמאות מבהירים שהמדינה יהודית דמוקרטית והחוק גורם למדינה לסטות מהדרך בה הלכה 70 שנה למסילה צדדית שתביא אותנו לכך שהמדינה תשכח את המהות הדמוקרטית. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי וזה מגיע לנו אבל באותה נשימה למיעוט הערבי חייבות להיות כל הזכויות כחלק ממדינה דמוקרטית".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "יש חשיבות שהחוק יעבור בהסכמה רחבה ככל שניתן ולא ברוב דחוק. גם במגילת העצמאות בן-גוריון נאבק לכלול את כולם תחת אותה מטריה, שכולם יחתמו. למה לא לתת עליונות משפטית למדינת לאום ולשמר את מה מגילת העצמאות אומרת. אני לא חי בשלום עם הפגיעה באב השכול ה דרוזי שבא לוועדה, ועם הפגיעה בציבור שמקבל את מדינת הלאום ומשרת בצבא ובשירות אזרחי. צריך לשמור גם על זכויותיהם ולכן אני מציע שייכתב שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי ותקיים שוויון זכויות לאזרחיה כפי שנכתב במגילת העצמאות. ציבור גדול יחיה עם זה בשלום".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת): "אין ואקום בחקיקה חוקתית וברגע שאתה מייחד מעמד בלעדי לקבוצה מסוימת ולא מתייחס לשנייה, אתה שם אותנו במעמד נחות כאזרחים. אי-אפשר אחרי סעיף כזה לטעון שישראל מקיימת אזרחות שווה. החוק אומר דבר והיפוכו, מחד מפנה להכרזת המדינה שם יש אזרחות מלאה ושוויונית אך זה לא מתיישב עם שאר החוק שמדבר על עליונות ועל הירארכיה במעמד האזרחים. החוק לא יוצר אפליה אלא מחזק אותה, זו נסיגה מהאיזון שהיה גם בעובדה שההסדרים המפלים היו בחקיקה רגילה וכעת בחו"י וכן פגיעה במעמד השפה הערבית ותוספת המשפט העברי. אני מציע לקבוע את הגבולות לפי ה-5.6.67, להגן על ערכי ישראל כדמוקרטית ורב אזרחית המקיימת שוויון גמור בין אזרחיה. מדינה דמוקרטית ושוויונית ברוח עקרונות ההכרזה הבינ"ל על זכויות האדם או מגילת האום, כך שהמקורות יהיו אוניברסליים. במקום בית לעם היהודי- מדינה משותפת ליהודים וערבים. יש לי חלום דמוקרטי הסותר את החלום הלאומני".


ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני): "אני בעד שישראל תהיה מדינת הלאום של העם היהודי אבל המטרה בחוק היסוד הזה היא לא רק לקבע את המוסכם אלא לגמד את תפיסת הזכויות כפי שפורשה ב-92'. האם אמורה להיות עכשיו מדינת הלאום על כל חלקי הארץ הזו או על גבולות חלקיים? זה ויכוח עצום ואסור לנו לכבול את ידינו. יש כאן דברים שבחוסר תשומת לב או בתשומת לב מדויקת נועדו להוביל אותנו למקום מסוים שיש בו גם פן דתי לכיוון של מדינת לאום או מדינת הלכה. ח"כ דיכטר לא מבין את זה ומחתים אחרים כי זה נשמע סבבה "מדינת הלאום היהודי". אם אתם רוצים לעשות משהו מאוזן, כמעט כולנו נהיה אתכם ובוודאי המחנה הציוני אבל לא כשהמטרה היא להכפיף הכל לתפישה לאומנית דתית".

עו"ד איל זנדברג ממשרד המשפטים: "אם יתקבל הסעיף עלולה להתקבל הטענה שהחוק לא מוביל לשוויון מעמד בין האופי היהודי לדמוקרטי אלא שהעניק עדיפות ליהודי לכל רוחב הגזרה בלי הקשר מסוים, בעוד חוקי היסוד שחוקקה הכנסת אימצו את העקרונות זה לצד זה כבמגילת העצמאות. המבנה החוקתי ייפגע מהוספת סעיף פוגעני שכזה ועל כן עמדת היועמ"ש לממשלה היא שאין לכלול סעיף זה. כל אותם היבטים קונקרטיים כמו השבות, אמורים להיות מעוגנים בחו"י והכנסת אמורה לזהות מהן אותן סוגיות מטרידות שראוי לומר בהן שהלאום גובר. זה מספיק חשוב כדי למנוע ספק כלשהו. אמירה גורפת שכל זכויות האדם לעולם יהיו כפופות לאופי היהודי של המדינה היא בעייתית".

עו"ד אריאל בולשטיין מהפורום המשפטי למען ישראל: "אנחנו לא חוששים מפגיעה בזכויות הפרט ואם בית המשפט כבר היום מפרש זכויות יתר לעם היהודי, אין לחשוש מכך כי החוק סה"כ יקבע את המצב הקיים".

פרופ' אלכס יעקובסון: "אם הנוסח יתקבל זו תהיה הודאה שיש סתירה בין היהודיות של המדינה לבין הדמוקרטיה וזכויות האדם. בית המשפט העליון הוא היחיד בעולם שלא יקבל את הפרשנות הזו כי הוא יאמר שנכון שהמדינה היהודית היא מעל לכל והכל מתפרש לאור זאת אבל ההלכה הפסוקה ל"מדינה יהודית" תימשך כמו עד עכשיו כיהודית-דמוקרטית".

פרופ' ידידיה שטרן סגן נשיא המכון לדמוקרטיה: "הלאומיות שלי לא סותרת ערכים דמוקרטיים ויש לכך פתרונות באמנות בינ"ל. אם ניצור הירארכיה כזו תישאל השאלה איך יחולקו מוצרים ציבוריים במרחב-האם גם הם יחולקו בהירארכיה? אני לא מציע ליצור מקסם שווא. היעדר השוויון מהחקיקה הישראלית לא סביר בעליל. התשובה למה להכליל את השוויון עכשיו היא דווקא בגלל שאנחנו נותנים העדפה ברמה הלאומית ללאום היהודי. דווקא בחוק הלאום שיוצר קושי עבור הציבור הערבי אנחנו צריכים לייצר אמירה שמחבקת את המיעוט הערבי הדרוזי ומיעוטים אחרים בתוכה, שמכירה במעמדם".

ד"ר אביעד בקשי מפורום קוהלת: "הסעיף אינו המצאה חדשה אלא חלק מהדין הקיים. במשך השנים חלה שחיקה כמו בבג"ץ. המסתננים ואיחוד המשפחות בהם בית המשפט שם על המאזניים את זכויות הפרט והרכיב של מדינת לאום לא הושם. שני עקרונות היסוד הם עקרונות על המקרינים זה על זה. זכויות הפרט כבר מעוגנות וכף המאזניים השנייה חסרה את הרכיב הלאומי. ישראל סובלת משפטיזיציה יתרה והכל שפיט. אני לא רגוע ביחס לפסיקת בית המשפט ב-20 השנים האחרונות ולכן יש להדגיש שייתן את אותו משקל שהוא נותן לכבוד האדם וחירותו".

עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ולדמוקרטיה: קל מאוד להגיד שוויון אך הוא מושג ריק במובן של יחס שווה לשווים כי השאלה אם יש מולנו שווים. לעניין שבות, יהודי שווה לאיננו יהודי? זו לא שאלה תיאורטית על זכותו לכבוד אלא לעניין הזכות לעלייה. השאלה אינה אם יהודי שווה לערבי אלא מה השיקול הרלוונטי לסוגיה מסוימת. ביחס לזהות המדינה אין שוויון בין יהודי לערבי. לכן אסור להשאיר שוויון אמורפי שהריק שלו יושלם במקרה זה על-ידי בית המשפט".

עו"ד צבי האוזר: "אני לא חושב שהכנסת צריכה להסתפק בהגדרה של הצהרת בלפור כי כל השנים הייתה עננה על משמעות המושג "בית לאומי". צריכה להיות אמירה חד ערכית שהיא מדינתו הריבונית של העם היהודי, בה הוא מממש את זכותו הטבעית וההיסטורית להגדרה עצמית, כפי שנכתב בהכרזה. יש פה דיון מתחת לפני השטח וצריך לייצר הסדרים גם למה שנסתר- האם המדינה יכולה להכיל בתוכה זכות הגדרה עצמית לעם אחר חוץ מהיהודי ואם לא- ראוי שייאמר בגלוי שהזכות הלאומית מוקנית רק לעם היהודי. זו הגדרה מהחשובות. סעיף עליונות הפרשנות מתייחס רק לסעיף 1. אין ספק שהוא דן בזכויות לאומיות והדבר אינו פוגע בשערה משערות ראשו של חו"י כבוד האדם וחירותו".

תאריך:  11/12/2017   |   עודכן:  11/12/2017
עידן יוסף
+חוק הבחירות המקדימות אושר בקריאה ראשונה
01:57 12/12/17  |  
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק המפלגות (תיקון מס' 24) (הוראות מיוחדות לעניין בחירות מקדימות לתפקיד חבר הכנסת) התשע"ח-2017, של חבר הכנסת דוד אמסלם. הצעת החוק מציעה הסדר שיאפשר למועמדים בבחירות המקדימות לתפקיד חבר הכנסת מקורות מימון ממלכתיים למימון הוצאותיהם, כאשר מועמדים שהם נבחרי ציבור המכהנים בממשלה או בכנסת יזכו למימון מאוצר המדינה של הוצאותיהם בגובה תקרת ההוצאות המותרת מחד גיסא, אך לא יורשו עוד לגייס תרומות או לקבל הלוואות כלשהן למימון הוצאות כאמור מאידך גיסא. להבדיל, מועמדים שאינם נבחרי ציבור יוכלו לקבל הלוואה מאוצר המדינה למימון התמודדותם בבחירות המקדימות שסכומה יהיה עד תקרת ההוצאות המותרות באותן בחירות, וזאת במקביל לאפשרות לגייס תרומות, כאשר ההלוואה כאמור תהפוך למענק בכפוף לתנאים מסוימים, ובמידה ויחלו המועמדים לכהן בכנסת בתוך שנה ממועד הבחירות הכלליות לכנסת. לבסוף, מוצע לקבוע כי סיעה שנבחרה לכנסת היוצאת אך בתקופה זו לא קיימה בחירות מקדימות לתפקיד חבר הכנסת תהיה זכאית לקבל לאחר הבחירות לכנסת תוספת למימון הוצאות הבחירות שלה בסך 50,000 שקלים חדשים עבור כל מנדט שבו זכתה בכנסת היוצאת.
+רוזין: השחיתות והכפייה הדתית יביאו להחלפת השלטון
01:56 12/12/17  |  
ח"כ מיכל רוזין (מרצ): ניסיתי לפנות לשכל הישר של המפלגות החרדיות ששכרון הכוח לא יאדיר את היהדות אלא יזיק. אבל אני לא פונה אליהם וצריך לשים סוף לסחטנות שבה מיעוט כופה דעתו על הרוב. לא ייתכן שלקנות פיצה אוכל אבל לקנות מהמרכול הסמוך - לא. השחיתות והכפייה הדתית יביאו להחלפת השלטון.
+שמולי: גם חילונים יצטרכו לעשות ויתורים בשבת
01:49 12/12/17  |  
ח"כ איציק שמולי: חוק המרכולים פוגע ביכולת ישראלים לנוע ולרכוש בשבת. מסחר בשבת אינו דבר קדוש, אבל יש דברים שחשובים לנו כמו תחבורה ציבורית בשבת. בניסיון להסדרה גם חילוניים יצטרכו לעשות ויתורים. יש פה התערבות בצביון של הערים. החוק רק הולך ומגביה את החומות בין שבטי החברה הישראלית.
+אושר קיצוץ רוחבי בסך 1.12 מיליארד ש"ח
01:44 12/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גפני הפשיר העברת 560 מיליון שקל להמשך פיתוח הרכבת לירושלים לאחר חודשיים של עיכוב בגין העבודות בשבת  ▪  נוכח יעדי הכספים, בין השאר למיגון הניוד ביו"ש והגדלת מענקים לניצולי השואה, לחץ יו"ר ועדת הכספים לאשר אותו. "אם היינו מאשרים לפני סוף דצמבר, המטרות הללו לא היו מתוקצבות"
(גפני. מתנגד עקרונית לקיצוץ-פלאט [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90])
+הוצגה תוכנית 13 העיקרים לטיפול בזקנים
01:08 12/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הוועדה משותפת לבניית תוכנית אב לאומית בנושא הזקנה בראשות טלי פלוסקוב החלה את דיוניה
(השרה גמליאל וטלי פלוסקוב [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+"מיצאו בורר מוסכם לעניין הקו הסגול"
01:07 12/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכלכלה תובע מעיריית ר"ג ונת"ע להסכים על בורר שיפסוק תוך חודשיים במחלוקת על תוואי הקו הסגול  ▪  ראש העירייה זינגר קיבל את ההצעה והציע חלופה שלא תעכב את המיזם ותעלה כ-50 מיליון שקל  ▪  נציגי העיר הזהירו מ"אסון תחבורתי"  ▪  מנכ"ל נת"ע: החלופה של העירייה תעכב את המיזם בשנתיים ותעלה 360 מיליון שקל - הקו הסגול לא יפגע בתנועה
(תוואי הקו הסגול)
+חוק המסתננים אושר בכנסת
00:33 12/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
ח"כ חנין: "מי שתמך בחוק הרע הזה שכח מה זה להיות יהודי"  ▪  ח"כ זחאלקה: "צר לנו שכמה אנשים באופוזיציה תומכים בעמדה הלא מוסרית של הממשלה"  ▪  ח"כ זנדברג: "אני רוצה להגיד לחברי באופוזיציה: יש ערכים בסיסיים, יש מוסר ראשוני, קודם לכל אסטרטגיה, קודם לכל פוליטיקה, קודם לכל חישוב קולות"
(ח"כ דוד אמסלם ותמר זנדברג[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+הלוואות המונים: האם הבנקים מנסים לסכל
23:28 11/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
מיטב דש הלוואות: "בשל העובדה שבנקים אחרים לא מוכנים בכלל לעבוד אתנו, בנק לאומי היום הוא מונופול ואנחנו לקוח שבוי, אז אין להתפלא שהוא מעלה מחירים"  ▪  נציגת איגוד הבנקים: . לבנקים יש מתחרים יותר גדולים מכם. מה שבאמת מטריד את הבנקים ולא נפתר בחקיקה בשום דרך, זה איסור הלבנת ההון"
(ח"כ רחל עזריה [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+הושג הרוב הדרוש לחוק המרכולים
22:56 11/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
נתניהו הפעיל מכבש לחצים על שרן השכל כדי שתימנע בהצבעה  ▪  כחלון הצליח לשכנע את פלוסקוב להצביע בעד  ▪  בלשכת דרעי לא מאשרים שמועה כאילו יתפטר מהממשלה  ▪  אילן גילאון יתקזז עם שר שעובר הליך רפואי
מכבש לחצים. בנימין נתניהו ושרון השכל[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
נתניהו במזנון הח"כים
+מפעל הפיס רוצה להיכנס להימורים ברשת
22:09 11/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
עוזי דיין: "היקף ההימורים הבלתי חוקיים בישראל הוא בין 12 ל-15 מיליארד ש"ח בשנה, פי 1.5 מההימורים החוקיים. כשאנחנו מנסים לעסוק בזה משרד המשפטים אומר שעד שלא יהיה חוק אי-אפשר יהיה לעסוק בזה. אין עד היום אפילו תזכיר חוק בנושא"
(יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין [צילום: פלאש 90])
+זנות נערות: סקס תמורת טרמפ
21:30 11/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
דיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת בטיפול בזנות בקטינים: "בכל מקום שיש בני נוער - יש זנות"  ▪  "נערות לוקחות טרמפ תמורת אקט מיני ולא מבינות שמדובר בזנות"  ▪  "בשנים 2016/17 לא נפתח אפילו תיק אחד"  ▪  ח"כ שלי יחימוביץ': "יש 1,200 קטינים העוסקים בזנות, אך ברור שהמספרים האמתיים גדולים הרבה יותר"  ▪  ח״כ עליזה לביא: "את אות הקלון הזה צריך למחוק"
(יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, ח״כ עליזה לביא [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+הופץ תזכיר "חוק ליצמן"
21:18 11/12/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משרד המשפטים מציע לתקן את חוק יסוד הממשלה, כך שנתניהו יוכל להאציל לליצמן את סמכויותיו כשר הבריאות - אך ימשיך לשאת באחריות על המשרד בפני הכנסת והציבור
(ליצמן. כמו עובד ציבור [צילום: פלאש 90])
+"רק 2000 קבלני שיפוצים רשומים"
19:26 11/12/17  |  אלעזר לוין   |   לרשימה המלאה
ח"כ אילת נחמיאס-ורבין: "הברדק הזה לא יכול להמשך"  ▪  משרד העבודה לא ערך בחינות בשלוש השנים האחרונות ונציגיו התעלמו מהזמנת הכנסת לבוא לישיבת ועדה שדנה בנושא  ▪  לקבלני בניין קטנים מותר לעבוד ללא רישיון
(ח"כ אילת נחמיאס-ורבין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90])
+שר הביטחון: כל הרשימה המשותפת הם פושעי מלחמה
19:15 11/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
אביגדור ליברמן: "אתם מנצלים את החולשות והיתרונות של מדינה דמוקרטית כדי להרוס אותנו מבפנים. אין לנו אשליות. אתם נמצאים פה בטעות ויהיה זמן שלא תהיו פה"  ▪  ח"כ אחמד טיבי בתגובה: " איך זה שאנחנו עם 13 מנדטים והוא בקושי מגרד את אחוז החסימה"
"נמצאים בטעות". אביגדור ליברמן וחנין זועבי [צילום: מרים אלסטר ואדי רפאל/פלאש 90]
+ייאסר על עובדי המוסד להתאגד במשך שנה נוספת
16:20 11/12/17  |  
ועדת החוץ והביטחון אישרה פה אחד את צו הסכמים קיבוציים (הארכת תחולתו של פטור לגבי עובדים מסוימים), התשע"ח -2017. הצו מאריך את אי התחולה של חוק הסכמים קיבוציים על עובדי המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשנה נוספת, עד 31.12.18, ובכך אוסר עליהם להתאגד במשך תקופה זו.
+שעת כושר: נדחו ההסתייגויות לחוק ההמלצות
16:03 11/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הפנים דחתה את כל ההסתייגויות על חוק ההמלצות  ▪  יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: החוק לא בא להגן על ראש הממשלה אלא על גנן בעיריית ירושלים שבגלל חקירה מתחילים נגדו בהליך השעיה  ▪  מיקי לוי: להחיל את החוק כשביבי יהיה בן 120
(מיקי לוי ויעל גרמן [צילום: דוברות הכנסת])
הצבעה מייגעת
+לפיד: הסכם הפיוס עם טורקיה - טעות
15:33 11/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אומר כי הפיוס עם הטורקים, לאחר אירועי המרמרה, היה טעות מדינית והוא נכשל  ▪  קרא להכרת הכנסת ברצח העם הארמני  ▪  מייקל אורן: לפיד הוא פוליטיקאי שמחפש אויב
(לפיד. אויב טורקי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90])
+ליברמן: בע"ה חוק המרכולים לא יעבור
14:55 11/12/17  |  עידן יוסף
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אומר בפתח ישיבת הסיעה כי חוק המרכולים מצוי על סדר יומה של הכנסת, והוא מקווה שבעזרת השם חוק המרכולים לא יעבור. לדבריו, הסטטוס-קוו הוא שמרכולים פתוחים עשרות שנים. הוא קרא ליו"ר ש"ס אריה דרעי להתנצל על כך שלדבריו אמר שעולי חבר העמים עלו לארץ כדי לקנות נקניק מחנויות שפתוחות בשבת. שרת המשפטים איילת שקד אמרה כמוקדם יותר כי החוק אינו מפר את הסטטוס-קוו, ומחזיר את המצב שהיה קיים בשנות השמונים בו שר הפנים היה צריך לאשר את חוק העזר בעניין.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   כבוד האדם וחירותו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוק הלאום: התנגדות לסעיף "העליונות הפרשנית"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
11/12/17 18:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הפנים דחתה את כל 1,281 ההסתייגויות על חוק ההמלצות, שהגישו סיעות האופוזיציה בדיון שנמשך החל בשעה 08:30 ועד השעה אחת בצהריים. רביזיה על ההצבעות התקיימה חלקית. היא הופסקה בשל ישיבות הסיעות ותתחדש מחר בבוקר. לפיכך לא תתקיים הלילה ההצבעה במליאה על החוק.
11/12/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף (יום ב', 11.12.17) את נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בפתח ישיבת הסיעה אמר לפיד כי הסכם הפיוס עם הטורקים, לאחר אירועי המרמרה, היה טעות מדינית והוא נכשל. "לא יאיימו עלינו - לא הטורקים, לא הפלשתינים, לא מדינות ערב. אם מישהו לא אהב את הצהרתו של הנשיא טראמפ – בעיה שלו".
11/12/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
הצעת חוק חדשה של חברי הכנסת שולי מועלם רפאלי ויעקב מרגי מבקשת להסיר את הקשיים הפוגמים ביעילות אסדרת תחום ההשכלה הגבוהה, המתחלקת היום לשתי מועצות - המועצה להשכלה גבוהה הפועלת בשטחי המדינה והמועצה להשכלה גבוהה (יו"ש).
10/12/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום א', 10.12.17) הצעת חוק המחייבת הימצאות מזרק אפינפרין במקומות הסעדה, במוסדות חינוך ובגני הילדים, שיבטיח את שלומם של אנשים הסובלים מאלרגיה במקרי חרום.
10/12/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
היעדרות של חברי הכנסת הדתיים מישיבת העבודה והרווחה של הכנסת השבוע (4.12.17), איפשרה את אישורו של תיקון שנותן לכל הורה ללא קשר למינו, זכות להבטחת הכנסה.
08/12/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
בסוף נהייה שורה קטנה, יותר ממילה יחידה, אות בודדה, תג יחיד, פסיק קטן. נהייה שורה קטנה, שורה בעמוד הריק של ההיסטוריה היהודית עתיקת היומין
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
ממשלת נתניהו מובילה אותנו למציאות מכאיבה, כששורה ארוכה של מדינות באירופה ובאמריקה מגנות בחריפות רבה את מדיניותה של ישראל ואף נוקטות בימים אלו בשלל צעדים מעשיים הפוגעים בכלכלה של מד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il