שר התחבורה, ישראל כ"ץ, יכנס (יום ד', 12.12.17) מסיבת עיתונאים דחופה שכותרתה המשך הרפורמה בתחבורה הציבורית. מסיבת העיתונאים מכונסת זמן קצר לאחר סיום תפקידו של
מאיר חן כמנהל
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. מנכ"ל
משרד התחבורה קרן טרנר-אייל משמשת כממלאת-מקומו למשך שלושת החודשים עד לבחירת מחליף.
בין היתר צפוי שר להיעתר לדרישה שהציבה לו ולמשרד האוצר ועדת הכלכלה בראשות ח"כ
איתן כבל, לתת סבסוד ממשלתי למערך המוניות תוך הטמעת כרטיס רב-קו בקווי השירות, שמשרד התחבורה התעקש כי יהיה ייחודי למוניות ולא יאפשר מעבר לאוטובוסים. תאגידי המוניות הפרטיים יוציאו בתמורה את הקווים הקיימים למכרזים פתוחים.
כזכור, הצהיר משרד התחבורה שכדי להימנע מהפרת הסטטוס-קוו הסבסוד יחול רק בימים ראשון עד חמישי. אין מדובר במהלך מיידי אלא במהלך ארוך טווח שעשוי להימשך חודשים ארוכים בשל המורכבות הטכנולוגית של העניין.
עוד צפוי כ"ץ לבשר על יישום התוכנית להוזלות בתעריפי הנסיעה הבין-עירוניים בתחבורה הציבורית, שעוכבה בידי משרד האוצר מאז תחילת 2016. ועדת הכלכלה דרשה גם כן את קיום רפורמת התעריפים הבין-עירונית.
מדובר ברפורמות שיעלו לקופת המדינה מעל חצי מיליארד שקל מדי שנה.
דניאל קומיסר, סמנכ"ל ארגון הנוסעים תחבורה בדרש שלנו, מסר בתגובה לפרסום: "אנו מברכים על הצעד, למרות העיכוב בביצוע ומקווים כי יתוקנו עיוותי התעריפים בנסיעות הבין-עירוניות בין יעדים זהים ותתאפשר נסיעה רציפה במסגרת הסדר 90 הדקות גם בין יעדים בין-עירוניים. נאבקנו על יישום השלב השני מול גורמי האוצר והתחבורה ובוועדות הכנסת, ואנו שמחים כי הקשיבו לנו ונוצרה ההזדמנות להסדיר את העיוותים.
"עתה, כשהעניינים הפיננסים אמורים לייצר הזדמנות שווה ללקוח, אנו מצפים משר התחבורה להפנות משאבים לקיצור ממד הזמן מדלת לדלת וכפועל יוצא מכך השקעה בתשתיות מסופים וחניוני לילה למערך האוטובוסים, המופלה כיום לרעה מבחינה תקציבית, שיצרו מערכת מסלולי נסיעה יעילים ומהירים יותר בתוך המטרופולינים וברשת הבין-עירונית".