חברת
סופרבוס מקבלת את הציון הגרוע ביותר מבין 16 חברות התחבורה הציבורית הפועלות כיום בשוק. כך עולה מדוח הבקרה השנתי שהכין אגף אגף פיקוח, בקרה ורמת שירות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית.
מן הדוח עולה כי מדד החריגה של סופרבוס הוא הגבוה ביותר, ואחריה ג'י בי טורס,
נתיב אקספרס, אגד, דן ודן בדרום. מנגד את הציון הנמוך ביותר, המעיד על שירות טוב קיבלה חברת נסיות ותיירות הפועלת בנצרת, ואחריה גלים, שאמ, דן צפון, דן באר שבע, אפיקים ו
חברת קווים.
ככלל, חל שיפור בחציון הראשון של שנת 2017, נשוא דוח זה, לחציון השני של 2016. אולם עיקר הבעיות בחציון הנוכחי נגעו לשילוט בתחנות, איחורים, בעיות נגישות ולאי הצגת מספרי הקווים.
במדד שביעות הרצון של הנוסעים מן המפעיל, מובילות ג'י בי טורס, נסיעות ותיירות, קווים ומטרופולין. במדד זה ניכר כי קיימת שביעות רצון גבוהה יחסית מכל המפעילים.
להלן כמה חריגות ניכרות שנמצאו אצל המפעילים:
- אגד - בעיות במידע לציבור, איחורים ניכרים וכן אי-ביצוע נסיעות. עם זאת חל שיפור משמעותי בליקויים באוטובוסים וברמת הניקיון.
- אגד תעבורה (ממוגן וחרדים) - אי-הצגת מספרי קווים, אי-ביצוע נסיעות ואיחורים. ככלל, קווי אגד תעבורה סובלים מאיחורים ובבעיות בשילוט בתחנות.
- דן - אי-ביצוע נסיעות, נגישות בעייתית ואיחורים.
- דן באר שבע - אי-הצגת מספרי קווים.
- דן בדרום - איחורים ואי הצגת מספרי קווים.
- דן בצפון (המטרונית) - בעיות נגישות חמורות.
- סופרבוס - שילוט בתחנות, נגישות אוטובוסים, איחורים, ליקויים באוטובוסים וסטייה ממסלול.
- מטרופולין - איחורים ובעיות נגישות.
- נתיב אקספרס - אי-הצגת מספרי קווים, מידע בתחנות ואיחורים.
- קווים - איחורים ובעיות נגישות.
- ג'י בי טורס - איחורים וסטייה ממסלול הנסיעה.
- גלים (רהט) - אי-הצגת מספרי קווים ושילוט סטטי בתחנות.
- רמה (רמת הגולן) - איחורים, אי-הצגת מספרי קווים, סטייה ממסלול וניקיון באוטובוס.
- ש.א.מ - אי-הצגת מספרי קווים ושילוט לא תקין בתחנות.
החל בחודש יולי 2017 מבוצעות שלוש בקרות אלקטרוניות בתחנות המוצא לצד חמש בקרות באמצעות בקרה אנושית גלויה. בקרה אלקטרונית מתבצעת בהתבסס על נתונים שונים שמשדרים אוטובוסים בזמן אמת. לאור הצלחת הבקרה באמצעים טכנולוגיים, הוחלט להרחיבה החל בינואר 2018 לבקרה אלקטרונית מלאה לכדי שמונה בקרות בתחנת מוצא. משמעות הדברים היא שתחנות העומדות בתנאי הבקרה (החלה על כ-5% מן הנסיעות) יבוצעו בקרות אלקטרוניות שמונה פעמים בחציון לאורך שבוע שלם בכל שעות הפעילות.
מנהל אגף הבקרה,
דוד יוסף, אמר: "אנו צופים כי הבקרה האלקטרונית תשקף באופן מדויק יותר את פעילות מפעילי התחבורה הציבורית באוטובוסים". כאשר תורחב הבקרה האלקטרונית לכלל הקווים ישונה התמחור מול המפעילים, וככל הנראה יפחתו הקנסות בהתאם.