העיר אשדוד, שבקרוב תהפוך להיות עיר מודל לתחבורה ציבורית, זכתה לביקור מצד יו״ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, ח"כ
דב חנין, שהגיע (יום א', 24.12.17) לבחון את התקדמות המיזם שמוביל
משרד התחבורה.
נציג
רכבת ישראל, ירון קריגר, עדכן במהלך המפגש בנוגע לרכבת לעיר אשדוד: "כבר כיום יש פיילוט של רכבת של מהירה למרכז, בבוקר ובערב, שלוקח לה חצי שעה בלבד להגיע. החל בחודש הבא יוכפלו הרכבות המהירות, ויהיו בכל יום שתי רכבות מהירות בהלוך ושתיים בחזור. בהמשך אולי יהיו אפילו יותר".
ח"כ חנין שיבח את ראש העירייה ואמר כי המהלך חיוני, ומחייב אומץ מצד העירייה. לדבריו, הצלחת המיזם תשכנע גם ערים אחרות להצטרף. "בה בעת, חיוני שמנהיגים ועיריות שמקדמים תחבורה ציבורית יזכו גם לגיבוי ולתגבור. ועדת המשנה לתחבורה ציבורית תפעל בכל האפיקים הנדרשים כדי לסייע במימוש", אמר.
ראש עיריית אשדוד,
יחיאל לסרי: "אנחנו הולכים להביא את הבשורה לעם ישראל. נהיה העיר הראשונה בארץ שנותנת מענה כולל של תחבורה ציבורית. בשני הכבישים הרוחביים המרכזיים בעיר יהיה נת"ץ לכל האורך. בטווח של כשנה המיזם כבר יעבוד בשטח. המיזם מהווה שדרוג משמעותי ומתקדם לתחבורה הציבורית באשדוד".
אוטובוסים חשמליים - חובה
חנין התייחס להשלמת המהלך באמצעות אוטובוסים חשמליים: "אוטובוסים חשמליים חיוניים כי הם מזהמים הרבה פחות. אוטובוס חשמלי גם מייצר חווית משתמש אחרת לחלוטין, שתשדרג את הנסיעה ברכב ציבורי". לסרי: "זה חלק הכרחי בתוכנית. לא נפעיל את המיזם הזה בלי אוטובוסים חשמליים".
במהלך הביקור סייר חנין בתוואי של נתיב ההעדפה הנבנה בעיר, ועצר בקטע המוכן של מיזם Reway בשדרות בגין המוכשר לשילוביות בין אמצעי תחבורה שונים לתנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. הוא נסע באוטובוס עם נציג העירייה, נציג משרד התחבורה, המפעילים ופעילי תחבורה ציבורית, ודן עימם בצרכים ובאתגרים העומדים בפני העירייה, המפעילים והתושבים. במהלך השיחה עם התושבים הדגיש ח"כ חנין: "המעורבות של תושבי הדרום במאבק למען רכבת מהירה לדרום הוא אחד הדברים הכי חשובים שאירעו באזור. ההחלטה להוסיף קווי רכבת מהירים נוספים מהדרום בכל יום מראה לנו גם את כוחה של מחאה ומעורבות ציבורית ואזרחית".
במסגרת הפיכת אשדוד לעיר מודל, תינתן עדיפות לתחבורה ציבורית, לאופניים ולהולכי רגל בכל רחבי העיר. נת"צים נסללים ומוקמות מערכות העדפה של רמזורים חכמים, כמו מערכות ממוחשבות שיאפשרו עלייה לאוטובוס ללא מגע עם הנהג. במקביל, נסללים נתיבי אופניים ומתבצעת הרחבה של מדרכות כדי לעודד שימוש באופנים והליכה ברגל.