|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

לאחר דיון של 58 שעות: הכנסת אישרה את חוק ההמלצות

ח"כ יואל חסון הקריא הודעות ששלח לו הציבור בוואטסאפ ח"כ איתן כבל חבש כיפה לראשו והקריא את מגילת איכה בטעמים תימניים ח"כ עפר שלח הקריא קטעים מריצ'ארד השלישי ח"כ מאיר כהן נאם במרוקאית ח"כ מיכל בירן הקדישה את נאומה להיסטוריה של המלפפונים החמוצים
28/12/2017  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מרוצים. חברי הקואליציה בתום ההצבעות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

לאחר דיון ממושך של כ-58 שעות ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סדר הדין הפלילי (תיקון מס' 81) (הוראות לעניין המלצה של רשות חוקרת), התשע"ח-2017 של חבר הכנסת דוד אמסלם, המכונה חוק ההמלצות. בהצעת החוק תמכו 59 חברי כנסת ו 54 חברים התנגדו

במשך כ-43 שעות עמדו חברי האופוזיציה מעל הדוכן ונשאו נאומים במגוון נושאים תוך מציאת דרכים יצירתיות להעביר את הזמן. ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) הקריא מהטלפון הודעות ששלח לו הציבור בוואטסאפ, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) חבש כיפה לראשו והקריא את מגילת איכה בטעמים תימניים, ח"כ עפר שלח (יש עתיד) הקריא קטעים מריצ'ארד השלישי של שייקספיר, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) נאם במרוקאית, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הרצתה על מדיניות המיסוי ואי השוויון בישראל, ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) קיים דיון פילוסופי בנושא "מאפלטון למקיאוולי - הנחות יסוד לשלטון מושחת", ואילו ח"כ מיכל בירן (המחנה הציוני) הקדישה את נאומה להיסטוריה של המלפפונים החמוצים. הנאום הארוך ביותר היה של ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) שנאם במשך שבע שעות, למעט הפסקה קצרה של חצי שעה.

לפני ההצבעות נרשם עימות בין ח"כ אורן חזן (הליכוד) לבין ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת). יו"ר הכנסת אדלשטיין (הליכוד) הרחיק אותם מהמליאה ללא שלוש קריאות לסדר והם נגררו החוצה ע"י הסדרנים

הצעת החוק מבקשת לקבוע כי כאשר המשטרה מעבירה חומר חקירה לפרקליטות, הוא יועבר ללא עמדתה בכתב לעניין הגשת כתב אישום נגד החשוד. לחומר החקירה תצורף, ככלל, עמדתה בכתב לעניין מכלול התשתית הראייתית לביסוס האשמה נגד החשוד. אולם בחקירה שבה יש פרקליט מלווה, עמדתה זו תועבר רק אם היועמ"ש לממשלה או פרקליט המדינה ביקשו זאת. עוד מוצע לקבוע כי בתיקים ללא פרקליט מלווה, אם המלצת המשטרה היא לסגור את התיק, היא תוכל להעביר לפרקליטות את עמדתה. בנוסף, מוצע להבהיר כי סעיף העונשין האוסר על עובדי ציבור למסור מידע לגורם בלתי מורשה, יחול אף על מסירת עמדת המשטרה בכתב כאמור. הוראות החוק המוצע יחולו גם על רשויות אחרות שיש להן סמכויות חקירה, והן לא יחולו על חקירה שנפתחה לפני תחילתו של החוק.

בדברי ההסבר נכתב: "תפקיד המשטרה הוא לחקור עובדות ואילו המלצה היא פרשנות סובייקטיבית המשיגה את גבולה של הפרקליטות שהיא המוסמכת להחליט בעניין העמדה לדין ולא המשטרה. בהמלצת המשטרה אם להגיש כתב אישום ואם לאו יש משום הטיית המשפט שכן על הפרקליטות, ולאחריה - אם יוגש כתב אישום - על בית המשפט להיוותר סוברניים בבואם להחליט האם הראיות מוצקות, מבוססות, יצוקות בבטון או שמא אין בהן די כדי לבסס הרשעה. המשטרה איננה בעלת ידע וכלים לשפוט את מידת תקפותן של הראיות, קל וחומר כאשר בסיומה של חקירה ממושכת ומאומצת אין די ראיות לביסוס הרשעה או לזיכוי.

במקרים רבים בהם החלטת המשטרה להמליץ על הגשת כתב אישום התפרסמה, החשוד הפך באופן אוטומטי לנאשם וזאת גם אם התיק נדון בפרקליטות במשך תקופה ארוכה ובטרם התקבלה ההחלטה הסופית. לפיכך, כאשר המשטרה ממליצה על הגשת כתב אישום היא למעשה כובלת את ידי הפרקליטות מלקבל החלטה שונה וזאת על-אף שהפרקליטות רשאית לקבל החלטה שונה מזו של המשטרה. הלכה למעשה, כאשר המשטרה מצרפת לממצאים שהיא מעבירה לפרקליטות בסיום חקירתה את המלצתה יש בכך כדי להטות, אולי אף להשפיע במידה מסוימת, על החלטת הפרקליטות."

יו"ר ועדת הפנים ויו"ר הקואליציה הטרי ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) פתח את הדיון ואמר: "הבלוף הכי גדול שנתקלתי בו בחיים שלי קורה עכשיו. יש פה איזה שקר שמתגלגל בעוצמות שאני לא מאמין, שהתחיל בתקשורת. כל התקשורת - רובה - השמאלנית משקרת לציבור בעזרתכם. ואתם בעצם גם נרתמתם לעניין, ואתם משקרים במצח נחושה, כשאתם מכירים את העובדות. אבל יש אנשים כאן שמכירים את העובדות ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם, והם ממשיכים בשקר הגס כדי בעצם לטעת מצג שווא ושקרי אצל הציבור, שבאמת לא בקיא בחוק, הוא לא יודע על מה מדובר. הוא שומע מבוקר עד ערב בצד הזה: שחיתות ושחיתות ושחיתות, והוא מתחיל להאמין לזה בלי לדעת שאתם משקרים".

לאחר מיכן תקף ח"כ אמסלם את ח"כ לפיד (יש עתיד) ואמר: "אז בוא נספר לכם קודם כל מי הבן אדם הכי מושחת פה. יאיר לפיד נוסע על בסיס קובע כמעט לכל הגלובוס, משתכן במלונות פאר, לוקח אתו עוזרים. כל זה על חשבון הציבור, חשבון מימון המפלגות. שזה כסף ציבורי, דרך אגב, זה לא חבר שלו הזמין אותו לסיגר. זה כסף שהציבור מממן אותו".

ח"כ מאיר כהן השיב לדבריו של ח"כ אמסלם: "אני לא יודע מה מושחת בלהילחם למען המדינה, אני לא יודע מה מושחת בלהיות פטריוט שנושא בגאווה בכל מקום את שמה של המדינה הטובה שלנו. אני לא יודע מה מושחת בלהגן בלהט על המדינה ולעתים רבות אפילו על הממשלה ועל העומד בראשה. חשבתי שזה תפקידם של אנשי ציבור, חשבתי שזה מה שכל אדם ציוני שאוהב את המדינה צריך לעשות אבל בעינכם כל מה שהוא למענכם זו ציונות וכל מה שלמען המדינה שיילך לעזאזל. תתביישו לכם".

ח"כ יאיר לפיד: "הטענה שחוק ההמלצות לא חל על ראש הממשלה היא שקר גס ואני אסביר לך למה, חוק ההמלצות הנוכחי לא חל על חקירה שכבר החלה, אבל הוא עוד לא הוזמן לחקירה בפרשת הצוללות ולכן הם רוצים לגמור אותו מהר מהר. מדובר על העסקה הביטחונית הגדולה ביותר בתולדות המדינה שהוא אישית העביר אותה. מערכת אכיפת החוק שראש הממשלה לא נחשד כי זה היה נכון רק לאותו הרגע. ראש הממשלה יודע שיש שתי אפשרויות רעות; אחד שיתברר שראש הממשלה ידע מה עושים האנשים סביבו ואז הוא ילך לבית הסוהר. או שהוא לא ידע ואז אין לו מושג מה קורה סביבו ואז הוא צריך ללכת הביתה"

ראשון הדוברים היה ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני): "הנושא לגופו של עניין הוא נושא ראוי לדיון. אני חושב שגם אתה (ח"כ אמסלם) מציג דברים מסוימים שהם חשובים. אני יכול לומר גם מניסיון אישי, שהם לא דברים נטולי ביסוס. אבל אני חושב שאתה לא מסתכל בכלל על התמונה בכללותה. התמונה בכללותה, שאתה חלק מקמפיין בלתי-פוסק, של הסתערות שלך ושל חבריך - כל אחד לקח מטרה, לטווח אותה, כדי שבסוף הקדנציה מערכת האיזונים והריסונים בדמוקרטיה הישראלית תתרסק ותתפורר לחלוטין. אז יכול להיות שהעניין שלך, כמו שאומרים, עומד בזכות עצמו - לדיון. אבל העובדה שאתה מביא את זה דחוס בתוך קפסולת זמן אך ורק כדי שזה יעבור עכשיו, ללא דיחוי נוסף, בתוך המכלול שבו אנחנו רואים שרת משפטים שמסתערת על מערכת המשפט ובית המשפט העליון תוך כדי בליסטראות בלתי פוסקות שיוצאות מהמפלגה שלך יום ולילה על מערכת המשפט ועצמאותה.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "מדינת ישראל טובעת באוקיאנוס של שחיתות והציבור נקעה נפשו ונמאס לו לראות את הדבר הזה. הוא לא מאמין לכם יותר. הוא רואה כאן חבורה של מושחתים שהולכים בטורים לחקירות שחיתות במשטרה והוא רואה אתכם מנסים לסדר הנחת סלב לחברים שלכם. זה מה שהחוק הזה, זו מטרתו."

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני): "הסיפור בחוק שלך איננו הנתונים. הדיון בחוק הזה יכול היה להתקיים בעולם אחר, בלוח זמנים אחר, בסיטואציה אחרת, כדיון שעוסק במציאות, בתיקון המציאות, כמה תיקים נסגרים כמה לא, כולל החוויה של האזרח שעובר את החוויה הלא פשוטה זאת ואולי, בוודאות לחלק נגרם עוול להם ולמשפחותיהם. הציבור לא עוסק בשאלה של החוק בפני עצמו כי הוא לא יכול כי כשאתם התעקשתם שזה יחול גם על ראש הממשלה והתעקשתם להביא את זה באותו יום ואותו שבוע ולהכריח אותנו להצביע אני לא מוכנה לנהל דיון בחוק כאילו כלום."

ח"כ מיכל רוזין: "יש קו ישיר בין הכרזת המלחמה על הדמוקרטיה הישראלית ובין השחיתות שאופפת את שולחן הממשלה והקואליציה. הכניעה החוזרת והנשנית של הקואליציה לקבוצות המיעוט השונות, למפלגות השונות, לסחטנות הקואליציונית הזאת, הכל כחלק מתשלום להישרדות פוליטית, בעיקר, לא רק של הקואליציה והממשלה, אבל של ראש הממשלה. הכל מצטרף לתמונה אחת גדולה, שהיא בין שחיתות פלילית לבין שחיתות ממסדית, שלטונית ואי-אפשר להפריד בין הדברים."

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד): "מי יודע מי אמר: "אין לי ספק שגורמי אכיפת החוק פועלים ביושר ובנאמנות. עושים את עבודתם ובודקים כל דבר. אני אמתין לסיום החקירה בשקט ובסבלנות"? אריה דרעי אמר את זה ממש לפני שנה וחצי ב-2016 וזה אחרי שהוא כבר פעם נחקר ואפילו הועמד לדין. זאת אומרת, אני לא חושבת שהוא מאוד אוהב את המשטרה. אני לא יודעת אם הוא בוטח בה או לא בוטח בה אבל הייתה בו ההגינות וגם האחריות הציבורית לומר את מה שצריך לומר כאשר יש חקירה. לעומתו, מה עושה ראש הממשלה? ראש הממשלה בועט ובצורה בוטה, פוגע בראש במשטרה."

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) "ממשלה שמעדיפה את המקושרים והמקורבים - במה היא מתעסקת? למה לא בנכים? למה לא בקשישים? לא בניצולי השואה, בעניים, במשפחות עובדות? למה עוסקים רק בשימור הכיסא של איש אחד שכבר מזמן נותק מאזרחי ישראל? בואו ניפטר מהפחד, בואו ניפטר מהשחיתות שעטפה את הבית הזה. בואו ניפטר מחוקי המשחק המיושנים שלא משרתים את הציבור אלא רק את הפוליטיקאים. יש בי תקווה שלפחות אחד בקואליציה ישים לזה סוף. ואחד זה מספיק. הסיפור הזה ייגמר. בכל רגע נתון, בעניין של דקות, הסיוט של ממשלה שמפקירה את האזרחים, וראש ממשלה שעוסק רק בעצמו ופוגע במדינה יהיה מאחורינו. אדם אמיץ אחד מהקואליציה שיקום ויגיד די. שהמדינה לפני הפוליטיקה והאינטרס האישי. שאזרחי ישראל, שנדרשים להקריב הרבה לטובת עתידנו כאן, יזכו לממשלה שמוכנה באמת ובתמים להקריב למענם".

ח"כ יואל חסון כינה את נאמו "נאום הוואטסאפ". ח"כ חסון הזמין את הציבור הרחב לשלוח אליו בהודעות בוואטסאפ את אשר על ליבם ובמשך שעה ארוכה הקריא מהטלפון את ההודעות ששלחו אליו האזרחים נגד הממשלה וחוק ההמלצות. השר גלנט (כולנו) העיר שכותבים לו שח"כ חסון לא מקריא את ההודעות החיוביות שנשלחות אליו. ח"כ חסון הגיב ואמר: אני מבטיח לתת אחר כך את הטלפון שיהיה אפשר לראות את היחס בין ההודעות החיוביות שנשלחות לבין ההודעות השליליות.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "לטובת מי שעדיין מאמין שחוק ההמלצות לא יחול על נתניהו - צריך לומר בבירור - אולי החוק לא רלוונטי לתיק 1000 ו-2000, אבל הוא בהחלט רלוונטי לתיקים חדשים שעוד לא נפתחו כמו פרשת הצוללות ופרשת בזק".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "הטיימינג של החוק בא עם חקירות ראש הממשלה אבל האמת היא שאני לא יודע אם הטיימניג היה בעוד שנתיים או לפני שלוש ארבע שנים אם כל מי שהצביע נגד או בעד היה נוהג אותו דבר, אני לא בטוח. אני שייך לאוכלוסייה שהמשטרה נוהגת בה באופן עוין ובכל זאת הצבענו כאיש אחד נגד ההצעה כי כאן גם אמירה אופוזיציונית".

ח"כ אילן גילאון (מרצ): "אולי צופים בנו אנשים עכשיו והם שואלים את עצמם מה האנשים האלה עושים כאן? אולי אנשי הפריפריה שהם חסרי שירותים רפואיים חיוניים, אולי החקלאים שמשקיהם קורסים ופרנסתם נפגעת, אולי אנשי גבעת עמל שפתאום יום אחד זורקים אותם כמו פירורים על מפה, וכל אלה מסתכלים עלינו ושואלים את עצמם מה האנשים האלה עושים? האמינות של ממשלת ישראל היא ברמה כזו שאני לא הייתי קונה מהם קלנועית משומשת".

תאריך:  28/12/2017   |   עודכן:  28/12/2017
עומר כרמון
+יו"ר שבת שוויון: "אף מרכול לא ייסגר"
20:25 28/12/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
גרמן: בתי קפה פתוחים בשבת, ואין טענה לפגיעה בערך השוויון  ▪  המכון לדמוקרטיה: כשדרעי היה שר הכלכלה הוא לא אכף את חוק איסור עבודה בשבת  ▪  סמוטריץ': האם בשם אוטונומיה מוניציפלית נחסום רחובות בב"ב לנשים?
אמסלם. "למה לא עיריות לא אוכפות את החוק?"
+פרשת ישראל ביתנו: הכנסת שללה לחצי שנה היתר של לוביסטית
10:59 28/12/17  |  עומר כרמון   |   לרשימה המלאה
נגד אורית לרנר, מבעלי חברת השדלנות אימפקט, לא הוגש כתב אישום, אולם היא הודתה כי ידעה על הצעה בלתי חוקית בפרשה  ▪  ועדת ההיתרים לעניין פעילות השדלנים בכנסת קבעה כי "פגעה פגיעה ממשית בכבוד הכנסת"
(אורית לרנר [צילום מסך אתר: [קישור]])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסי יונה / Yossi Yona   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק הרצוג   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   ממשלת ישראל / Israel Government   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לאחר דיון של 58 שעות: הכנסת אישרה את חוק ההמלצות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ארי כספי
28/12/17 13:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הכספים סיימה (יום ד', 27.12.17) יום של דיונים מרתוניים על העברות תקציביות של תום שנת התקציב 2017. סך ההעברות שאושרו היום עומד על 6.562 מיליארד שקל, מה שנותן מענה לבקשות תקציביות אחרונות לשנה זו של משרדי הממשלה וגופי ויחידות סמך שונות. זה אינו היום האחרון לדיון בהעברות וביום ראשון צפויה הוועדה לשוב ולדון בהעברות נוספות, זאת נוכח החשיבות לאשר תוספות תקציבים או תקצוב של מיזמים שיימשכו מעבר לשנה הקלנדרית או מיזמים חדשים שהעבודה עליהם החלה, אך המימון בפועל ייעשה רק עכשיו עוד במסגרת תקציב 2017.
27/12/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
לאחר 42 שעות דיון החלה (יום ד', 27.12.17) מליאת הכנסת את ההצבעות בחוק ההמלצות. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הזהיר לפני ההצבעה כי אם שוב תגיש האופוזיציה עתירה לבג"ץ נגד החוק, לא יאפשר יותר פיליבסטרים בהצבעות הבאות: "אני עברתי ויכוחים לא קלים על למה לא אפשרתי להפעיל את סעיף 98 [שעיף המאפשר ליו"ר לקצר את סדרי הדיון, ע.י.], ולמה אפשרתי לנהל דיון של 45 שעות. אני מודיע כאן ועכשיו, אם אחרי ההצבעה תהיה פנייה של מי מחברי הכנסת לבג"ץ - אני מודיע כאן שאני לא מתערב יותר בעניין סעיף 98".
27/12/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה (יום ד', 27.12.17) את דרישת עיריית גבעתיים לבטל את הצו הארעי, שהוציא השופט חגי ברנר נגד קיומו של דיון במועצת עיריית גבעתיים לתיקון חוק העזר העירוני לפתיחת עסקים בשבת בעיר, שכן לאחר מתן הצו הארעי שקוים על-ידי העירייה - התבטל הצורך לביטולו.
27/12/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
תחת מחאת האופוזיציה, החלה (יום ד', 27.12.17) ועדת הכספים, דיון מרתוני על העברות תקציביות של סוף שנת התקציב 2017. מדובר בפניות תקציביות רבות של משרדי ויחידות הממשלה לגבי כספים שנועדו לממן פעולות ופרויקטים שנמשכים מעבר לשנה הקלנדרית. נוכח הדחיפות, ימים ספורים לפני סוף השנה, ונוכח העובדה שעל-פי החוק, אם העברת הכספים לא תאושר, הכספים יחזרו לקופת האוצר ומיזמים רבים יתעכבו למשך חודשים, החליט יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לקיים את הדיון, אף שהדבר נעשה במקביל לדיון בחוק ההמלצות במליאת הכנסת.
27/12/2017  |  מירב ארד  |   חדשות
בעולם המוסלמי סוערות הרוחות לאחר פרסום הסרטון בו נראה ח"כ אורן חזן עולה על אוטובוס של משפחות אסירים ואומר לנשים מבוגרות שבניהם הם "כלבים" ו"חלאות". ח"כ חזן לא ידע בגין מה נמצאים קרובי משפחתם של האימהות והאבות בכלא, אך הכריז כי הבנים הם "בני מוות". אחר כך כינה את עזה, "בית שימוש".
26/12/2017  |  עומר כרמון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il