חברות בינת תקשורת מחשבים ו-Vienna Kapsch Carriercom מאוסטריה מבקשות (11.1.18) מבית המשפט המחוזי בתל אביב לקבוע, כי הן הזוכות במכרז של הרכבת להקמת מערכת איתות חדשה. השתיים מבקשות לבטל את זכייתה של הקבוצה הכוללת את מוטורולה, נוקיה ונטוורקס טכנולוגיות.
המכרז עוסק בהקמת רשת תקשורת סלולרית ייעודית שתשמש כתשתית להעברת נתונים עבור מערכת האיתות החדשה של
רכבת ישראל, המאפשרת ניתוב תנועת הרכבות וכמערכת מרכזית להעברת דיבור לצורכי שליטה ותפעול של מערך הרכבות.
בעתירה נאמר כי אחת מדרישות החובה החשובות ביותר היא שהמערכת תאפשר "כיסוי רדיו של 95% מהזמן ב-95% מהמרחב", וכי רמת כיסוי הרדיו היא הפרמטר המרכזי הקובע את יכולת הקליטה/שידור של רשת GSM-R. ללא רמת כיסוי נאותה, נאמר בעתירה, מערכות קריטיות המותקנות על גבי הרשת - כמו למשל מערכת האיתות של הרכבת - לא יוכלו לפעול באופן תקין ורצוף.
לדברי העותרות, באמצעות עוה"ד
תומר רייף ותום אפלשטיין, חברת INCEO המייעצת לרכבת במכרז, מצאה, כי הפתרון של מוטורולה-נוקיה הוא "אופטימי" - כלומר: לא ריאלי ועלול ליצור בעיות באזורים צפופים. למסקנה זו הייתה שותפה גם הוועדה המקצועית של רכבת ישראל, שקבעה, כי הפתרון של מוטורולה-נוקיה בתחום כיסוי הרדיו "לא ניתן ליישום".
אולם, נטען בעתירה, הרכבת התעלמה מקביעות אלו ובחרה את מוטורולה-נוקיה - כנראה משום שהצעתה הייתה זולה ב-50% מזו של העותרת, עובדה שלטענת האחרונה דווקא צריכה לעורר חששות. טרם הוגשו תגובות הרכבת והקבוצה הזוכה.