בית המשפט המחוזי בתל אביב מתבקש (11.1.18) לאשר תביעה ייצוגית בסך 140 מיליון שקל נגד שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות, בטענה שהן אינן מנגישות כנדרש בחוק את שירותי הטלפון שלהן לאוכלוסיית כבדי השמיעה.
לדברי המבקשים, רפאל ביתס ורגינה ברזילי, הקופות מפלות את אוכלוסיית כבדי השמיעה בכך שהן מונעות מהם להשתמש בשירותיהן באופן מלא ואינן מנגישות את השירות הטלפוני. הן אינן מעניקות חלופות ראויות ליצירת תקשורת, כגון שימוש באינטרנט להזמנת תורים, ביטול או עידכון תורים. המבקשים מציינים, כי מספר כבדי השמיעה בארץ הוא 220,000 איש.
לדברי המבקשים, באמצעות עוה"ד
יוחי גבע וטל רכניץ, מכבי והכללית יכלו לפתור את הבעיה על-ידי הנגשת השירות הטלפוני באמצעות שליחת מסרונים לאנשים כבדי שמיעה, או תקשורת באמצעות האינטרנט ודואר אלקטרוני, וזאת על-מנת שהמטופלים יוכלו להשתמש בשירות עליו הם משלמים. טרם הוגשו כתבי הגנה.