|   15:07:40
דלג
  עומר כרמון  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
עימות עם פולין. בנימין נתניהו ויאיר לפיד [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
רה"מ על החוק שאושר בפולין:

הוריתי לשגרירת ישראל להביע מחאה

חברי כנסת קוראים לראש הממשלה לנקוט בצעדים קשים יותר: להחזיר את השגרירה לישראל ולהפסיק את משלחות הנוער לפולין ח"כ לפיד התעמת עם שגרירות פולין
27/01/2018  |   עומר כרמון   |   חדשות   |   שואה וגבורה   |   תגובות
עומר כרמון
חוגגים יום הולדת להיטלר

עומר כרמון
ממשלת סעודיה: אסור להכחיש את השואה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב בזעם לחוק חדש שאושר בסוף השבוע בפרלמנט הפולני, לפיו ייאסר להטיל אחריות על פולין בכל הנוגע לפשעים שהתרחשו במלחמת העולם השנייה.

"החוק מופרך, אני מתנגד לו בתוקף", מסר נתניהו המשמש גם כשר החוץ. "אי-אפשר לשנות את ההיסטוריה ואסור להכחיש את השואה.
הוריתי לשגרירת ישראל בפולין להיפגש עוד הערב עם ראש ממשלת פולין ולהביע בפניו את עמדתי הנחרצת נגד החוק".

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין: "אי-אפשר לזייף את ההיסטוריה, אי-אפשר לשכתב אותה, אי-אפשר להסתיר את האמת. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים, צריך להוקיע אותם, צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם. רק 73 שנים חלפו מאז נפתחו שערי הגיהינום. ניצולי השואה החיים הולכים ונעלמים מן העולם ועדיין עלינו להיאבק על זיכרון השואה כפי שהייתה. על העם היהודי, מדינת ישראל והעולם כולו לוודא כי את השואה נכיר על מוראותיה ונוראותיה. גם בקרב העם הפולני היו שנתנו יד לפשעים הנאציים. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים. צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם. היו ביניהם גם שהושיטו יד, נאבקו וזכו להכרה כחסידי אומות עולם. ביום השואה הבינלאומי עוד יותר מבכל יום אחר, תעמוד מול עניינו מחויבותנו לזיכרון אחינו ואחיותינו שנרצחו מעל כל השיקולים".

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי (הליכוד), מסרה: "הרעיון לחוקק חוקים שישכתבו את ההיסטוריה מעוות וחוטא למאבק של אירופה נגד תופעת הכחשת השואה. ממדינה ידידותית כמו פולין מצופה להבין שזהו מעשה שלא יעשה, והוא פוגע בזיכרון השואה ובהפנמת לקחי השואה. אין התיישנות על זכר העבר ועל הפשעים החמורים ביותר שביצעה האנושות".

שר החינוך, נפתלי בנט: "מדובר בהתכחשות מבישה לאמת. זוהי עובדה היסטורית שפולנים רבים סייעו לרצח יהודים, הלשינו, הסגירו, רצחו בעצמם יהודים בזמן השואה, ואף לאחריה. זוהי גם עובדה היסטורית שהגרמנים הם שיזמו, תיכננו ובנו את מחנות ההשמדה בפולין. זו האמת, ואף הצעת חוק לא תשכתב אותה. את עובדות אלה יש ללמד ולהשריש בדור הצעיר. על כן,הוריתי למערכת החינוך להקדיש שעתיים כבר השבוע ללימוד הנושא. אני קורא לממשלת פולין לסגת מהצעת החוק שמביישת את זכר השואה ואת מערכת היחסים בין המדינות".

שרת המשפטים, איילת שקד: "ההחלטה של הפרלמנט הפולני, דווקא ביום השואה הבינלאומי, היא ניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולהסיר אחריות מעל האומה הפולנית. פולנים רבים, כעמים אחרים (הונגרים, אוקראינים ועוד) סייעו ובהתלהבות רבה, לגרמניה הנאצית לרצוח יהודים. על ממשלת פולין לא להתחמק ולקבל אחריות על מעשי הרצח הרבים, הגם שמחנות ההשמדה היו גרמניים על אדמת פולין".

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: "יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, ופולין טוענת שהיא לא אחראית לזוועות שהתבצעו בשטחה. זהו ניסיון מזעזע לשכתוב ההיסטוריה, המתעלם מזכר היהודים שנרצחו במחנות ההשמדה בפולין. שום חוק לא ישנה את העובדות ואת זיכרון השואה. עדיף לומר את האמת, ולהבטיח שלא יקרו מקרים כאלה עוד על אדמת פולין. גם אלף החלטות פרלמנט לא יוכלו לשנות את האמת הכואבת – למעלה משלושה מיליון יהודים נרצחו על אדמת פולין. עלינו להבהיר לממשלת פולין בקול ברור שלא ניתן יד לשכתוב ההיסטוריה".

חברי כנסת קראו לנתניהו לנקוט בצעדים קשים יותר: להחזיר את השגרירה לישראל ולהפסיק את מסעות הנוער לפולין.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס): "זה הזמן לשקול את השעיית המסעות לפולין ולייצר חלופה למסע ישראלי בארץ סביב לימודי השואה".

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני): "נתניהו צריך להחזיר את השגרירה שלנו מפולין ולהפסיק לאלתר את כל המשלחות לפולין. אסור שישראל תשלח תלמידות ותלמידים שלה ללמוד איך מכחישים אחריות ושותפות בשואת העם שלהם".

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד: "אני מגנה בכל תוקף את החוק החדש שעבר בפולין המנסה להכחיש את מעורבות אזרחים פולנים רבים בשואה. אף חוק פולני לא ישנה את ההיסטוריה, פולין הייתה שותפה לשואה. מאות אלפי יהודים נרצחו על אדמתה מבלי לפגוש קצין גרמני אחד".

שגרירות פולין הגיבה לדבריו של ח"כ לפיד: "תגובתך הלוקה בדיוק - מראה עד כמה יש צורך בחינוך בנושא השואה, אפילו בישראל".

ח"כ יאיר לפיד ענה: "אני בן של ניצול שואה. סבתי נרצחה על אדמת פולין בידי גרמנים ופולנים. אני לא צריך חינוך לשואה. אתם צריכים להתנצל".

ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני): "החוק שעבר בפרלמנט הפולני הוא חמור מוסרית ועניינית. הוא כשלעצמו כולל יסוד עמוק של הכחשת השואה. חוק שאסור היה להביאו לעולם. אני מקווה מאוד שהפרלמנט וההנהגה בפולין יתעשתו וכי הוא יבוטל במהרה".

כשעה לאחר מכן עדכן הרצוג את תגובתו: "כעת משלמדתי יותר ויותר את החוק שעבר בפרלמנט הפולני, אני דורש כראש האופוזיציה לראש הממשלה ושר החוץ, בנימין נתניהו, לקרוא לשגרירת ישראל בוורשה להתייעצויות בנוגע לחוק שהוא פסול מעיקרו. יש להבהיר את חומרת החוק לממשלת פולין ולפרלמנט הפולני".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי: "החלטת הפרלמנט הפולני תעודד מכחישי שואה בכל העולם להמשיך ולהפיץ את שקריהם. ההתעלמות מההיסטוריה לא משנה אותה. בפולין הייתה אנטישמיות קשה לפני ובמהלך מלחמת העולם השנייה ולצערנו גם כנגד בני עמנו ששרדו וחזרו מהמחנות".

ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני): "לעם הפולני חלק בשואה, אי-אפשר למחוק אותו באמצעות הצעות חוק כאלה ואחרות. העובדה שהשמדת העם היהודי ניזומה בידי הנאצים, אינה מפחיתה מחלקם של הפולנים. האסון הגדול בתולדות העם היהודי התרחש על אדמתם, ורבים, רבים מדי, מבני העם הפולני שיתפו פעולה עם הנאצים".

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "חוק הכחשת השואה שעבר בפולין- סימן נוסף לעלייה באנטישמיות. מקווה שנשמע גינוי חריף מנתניהו, שעד כה ממשלתו מעדיפה לחבור לגורמים הקיצוניים באירופה, מפחדת להתנגד לאירועים מסוכנים מסוג זה, ומעבירה מסר בשתיקה שמבחינתנו הכל בסדר. אי-תגובה מסכנת את היהודים בעולם ואת מעמדה העתידי של ישראל".

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני): "ממשלת פולין מקדמת חוק שיאסור להזכיר את חלקם של אזרחיה בשואה. זו אותה מדינה בה נטבחו עשרות יהודים בקיילצה, שנה אחרי מלחמת העולם השנייה. זו אותה מדינה בה בסך-הכל לפני חמש שנים טען פרופסור נכבד שהשואה התאפשרה רק בזכות שיתוף הפעולה של היהודים וזכה לתשואות מצד מפלגות הימין הקיצוני. זו אותה מדינה בה מעל 60 אחוזים עדיין מאמינים שהיהודים שולטים על הבנקים בכל העולם וכמעט 25 אחוזים מאמינים שהיהודים משתמשים בדם נוצרי בתפילותיהם ואחראיים לרציחתו של ישו. זהו חוק איום ונורא שנותן רוח גבית למכחישי השואה. זהו כתם שחור על ספר החוקים הפולני ועל גוש האיחוד האירופי".

ח"כ ד"ר אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "מציע לממשלת פולין לבטל מהר את החלטתה המבישה. שכתוב ההיסטוריה הוא אף פעם לא מעשה ראוי. אף פעם".

תאריך:  27/01/2018   |   עודכן:  27/01/2018
עומר כרמון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הוריתי לשגרירת ישראל להביע מחאה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגיב ותיק
27/01/18 18:08
2
איציק מהשכונה
27/01/18 19:04
3
ג'אן
27/01/18 19:13
4
אלטע קאקער
27/01/18 21:09
5
נכון
28/01/18 06:14
6
קורןנאוה טבריה
28/01/18 06:33
7
קורןנאוה טבריה
28/01/18 06:50
8
קורןנאוה טבריה
28/01/18 07:10
9
מוטי הקרייתי
28/01/18 07:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  שואה וגבורה
בעקבות פנייה נוספת ששלחה יום קודם שגרירות ארה"ב אל עמיר בניון, הוזמן הזמר להגיע הבוקר (יום ו', 26.1.18) לקונסוליה האמריקנית בתל אביב, כדי לקבל את אשרת הכניסה לארה"ב.
26/01/2018  |  עידן יוסף  |   חדשות
73 שנים לשחרור מחנה אושוויץ: מקבץ של תיעוד מזמן אמת, עדויות בולטות וציורים מימי השחרור של בית החרושת למוות הנורא ביותר בתולדות האדם
26/01/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
מספר ניצולי השואה, שחיו בסוף שנת 2016 בישראל, עומד על כ-186.5 אלף, מתוכם: 57.5 אלף ניצולי שואה שהו בגטו, מקום מסתור, מחנה עבודה, מחנה השמדה/מחנה ריכוז. 77% מתוכם הם ילידי אירופה - כך עולה מנתונים שמפרסמת (יום ד', 24.1.18) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרגל יום השואה הבינלאומי שיצוין ב-27 בינואר.
24/01/2018  |  מירב ארד  |   חדשות
אלברט בדר שרד את זוועות השואה - מגטו קובנה, דרך דכאו ועד לצעדת מוות. הוא אומנם שרד, אך הוריו ושתי אחיותיו הגדולות נרצחו. דודו, אדם אמיד שהיה בעל עסק לטקסטיל בקובנה, נרצח על-ידי שכנו בעת הפלישה נאצית. לאחר השואה, אלברט שירת בצבא האמריקני ואחר כך עבד חמישים שנה במפעל במילווקי. משפחתו מעולם לא קיבלה את רכוש הדוד בחזרה וגם לא שום פיצוי עבורו. לניצולי שואה רבים בישראל וברחבי העולם יש סיפורים דומים.
24/01/2018  |  גדעון טיילור  |   מאמרים
את השם אפלפלד ראיתי לראשונה בעת שיעור באוניברסיטה לפני שנים רבות. השיעור היה בפועל הדרכה על השימוש בחומרי הספרייה הלאומית. בחדר היעץ (ככה קראו לו) הסבירו לנו כיצד הכרטיסיות מסודרות וכיצד ניתן להגיע מהן לספר המבוקש. במהלך ההדרכה (מודה) איבדתי את הסבלנות והתחלתי לפתוח מגירות ולקרוא את הכרטיסיות. במגירה היה סופר באות אלף שהתקשיתי להגות את שמו. לימים הבנתי שזהו "אפלפלד".
09/01/2018  |  עפר דרורי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   שואה וגבורה  /  מי ומי  
מזוודת שינדלר - ביד ושם  /  איתמר לוין
718 מיליון שקל ליורשי שואה  /  יצחק דנון
פולין תמנע השבת רכוש שואה  /  איתמר לוין
עורי מולדת אהובה  /  שלומי פרידמן
מעט אור בתוך הרבה חושך  /  שרה יהולשט
סיפורה המרתק של המדליה הנאצית-ציונית   /  משה ניסנבוים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il