|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

7 טיפים לבניית דף נחיתה מכוון המרות

30/01/2018  |     |   כתבות שיווקיות   |   תגובות
[צילום: דרור גרטי/פלאש 90]

בניית דף נחיתה מצליח שיביא לאחוז גבוה של המרות, היא לא משימה פשוטה: לא מספיק ליצור דף מושך ואטרקטיבי עם קופירייטינג מצוין, אלא צריך גם לדעת איך לגרום לגולשים לבצע איתו את האינטראקציה הנכונה, כמו למשל מילוי טופס או חיוג למספר טלפון (בעיקר במובייל). אם לוקחים בחשבון שלכל תחום יש ניואנסים משלו והמתחרים פועלים בצורות שונות, מספר הגורמים שצריך להתחשב בהם נעשה גבוה אפילו יותר.

לכן, קשה מאוד להצביע על רשימת רכיבים מנצחים, אבל בהחלט יש מספר עקרונות או כללי אצבע שאפשר ליישם אותם במטרה להגדיל את אחוז ההמרות בדף.

כותרות וכותרות משנה
[צילום: Shutterstock]

טענה נפוצה היא שהדבר החשוב ביותר לגבי הכותרת וכותרת המשנה (אם יש כזו) הוא להשתמש בטקסט עם מילים מושכות וסלוגן מנצח. למען האמת, כאשר אנחנו רוצים לגרום לגולש לבצע פעולה מסוימת, הרבה יותר חשוב שהוא יבין למה כדאי לא לעשות זאת. במילים אחרות, אנחנו צריכים להתמקד בצורך של הגולש.

בהתאם לזאת, התפקיד העיקרי של כותרת המשנה הוא לחזק את הכותרת הראשית, לתת לגולש סיבה להישאר עוד כמה שניות בדף על-מנת לגרום לו לחשוב על ההצעה ברצינות.

דף הבית של Crazy Egg הוא דוגמה מצוינת לכך: כבר מהשנייה הראשונה שרואים אותו, ברור מה הוא מציע ומה הוא מספק, בלי לנסות ולעשות רושם מלאכותי על הגולש.

גם אחרי שהגולש כבר הבין מה אנחנו מציעים לו, הוא רוצה לדעת מה יוצא לו מזה שהוא ייבחר דווקא בנו. המסר חייב להיות קצר וקולע, ולכן בדרך-כלל משתמשים בנקודות שונות (או "בולטים") בשביל להדגיש את היתרונות הספציפיים של מה שאנחנו מציעים. אם נתחיל לספר סיפור ארוך מאוד, הגולש יתעייף וכך בעצם נאבד את תשומת הלב שלו, שעמלנו כל-כך קשה להשיג אותה.

סבל והנאה
[צילום: Shutterstock]

זה אולי נשמע כמו פסיכולוגיה בגרוש, אבל לאופן שבו אנחנו תופסים כאב והנאה, יש חשיבות עליונה בכל מה שקשור להמרות ולשיווק באופן כללי, ולכן אנחנו צריכים להתחשב גם בכך כאשר אנחנו בונים דף נחיתה. הסיבה היא שאנחנו מאוד רוצים להתחמק מהסבל ומחפשים את הדבר שיביא לנו הקלה. יש הרבה דרכים לעשות זאת:

  • להתמקד בסיטואציה מוכרת שאיש לא רוצה לחוות אותה (לקיחת משכנתה בבנק);

  • להתמקד בתכונה אנושית או הרגלים שלא תורמים לנו (החל מדחיינות ועד לפחד קהל);

  • להתמקד במה שהגולש עשוי להפסיד, תמיד יותר כואב להפסיד מאשר להרוויח (עמלות פנסיה "שאוכלות" לנו את החיסכון);

  • לתאר סיטואציות מהעולם האמיתי דרך הסיפורים של הלקוחות
לאחר שגרמנו לגולש לחשוב על החלק הלא נעים שהוא מזדהה איתו (יכול להיות בכותרת או כותרת המשנה), הגיע הזמן לתת לו את הפתרון המתבקש, אם דרך היתרונות של מה שאנחנו מוכרים ואם דרך טקסט שמסביר איך הוא יכול לצמצם את הסבל.

התחושה ההפוכה לסבל היא כמובן הנאה, והיא עוד דבר אותו אנחנו יכולים לנצל לטובתנו. הרבה דפי נחיתה מתמקדים פשוט בפונקציונליות של המוצר או השירות, אבל הם לא נותנים לו ביטוי רגשי ומשתמשים במילים הנכונות. אלו יכולות להיות מילים שמחזקות את הביטחון העצמי שלנו, שטופחות לנו על השכם. אפשר אפילו ללכת צעד אחד קדימה, כמו שאפשר לראות בדוגמה למטה (וכל מילה נוספת מיותרת):

אורך הדף
[צילום: Shutterstock]

אם היינו שואלים מישהו לפני ארבע שנים, סביר להניח שהוא היה אומר לנו שדף נחיתה חייב להיות קצר, אחרת יהיה צריך לגלול אותו בשביל לראות את הקריאה לפעולה (Call to Action).

היום יכול מאוד להיות שהתשובה לשאלה הזו תהיה קצת פחות נחרצת: פייסבוק וחלק גדול מהרשתות החברתיות האחרות הוכיחו שאין לנו בעיה לצרוך תוכן ארוך ולגלול את העמוד יכול להיות אפילו ממכר.

סקרים שונים מצאו, שעמודים קצרים עובדים טוב יותר כאשר המחויבות מבחינת הלקוח הוא קטנה יותר, ואילו עמודים ארוכים יותר פועלים היטב כאשר המחויבות הגדולה.

לדוגמה, אם היינו צריכים לשים את הדואר האלקטרוני כדי לקבל ספר אלקטרוני חינם, סביר להניח שלא היינו מתלבטים כל-כך. לעומת זאת, אם היו חושבים אם לקנות מנוי לסדרה של ספרים אלקטרונים במנוי שנתי בעלות 500 שקלים עם צפייה בכמה עמודים בודדים כדוגמה, היינו כנראה צריכים הרבה סיבות טובות בשביל לבצע את הקנייה.

עדויות חברתיות
[צילום: Shutterstock]

עדויות חברתיות (Testimonies), או פשוט המלצות, הן אלמנט שיש לו חשיבות רבה בכל מה שקשור לחיזוק המותג והאמון שהצרכנים הפוטנציאלים נותנים בו. עם זאת, חשוב להבין שלא מדובר באלמנט שאי-אפשר בלעדיו. למשל, אם השקנו שירות חדש שלא הרבה אנשים מכירים, אין לנו הרבה טעם להוסיף עדויות חברתיות של קרובי משפחה או חברים שהם לא באמת לקוחות שלנו.

אחרי שכבר צברנו לקוחות מרוצים, אנחנו צריכים לברור מתוכם את אלו שהם הכי אקטיביים ושיש לנו איתם קשר על בסיס חודשי או אפילו שבועי על-מנת לבקש מהם שיכתבו בעבורנו המלצה. כך אנחנו מגדילים את הסיכויים לקבל אותן עם פחות עבודה וגם נשיג המלצות איכותיות יותר.

חשוב לציין באופן ברור לאיזו חברה או ארגון כל אחת מן ההמלצות משויכת (במקרה שזה רלוונטי), להביא מספר שורות מההמלצה עצמה וגם תמונה.

אם רוצים להתרכז במותגים ידועים בלי הרבה טקסט, אפשר לעשות זאת, אבל רק בתנאי שיש להם קשר הדוק לתעשיה שבה אנחנו פועלים. לדוגמה, כיום נוקיה בונה רשתות תקשורת לארגונים, אבל רבים עדיין מזהים אותה עם יצרנית הטלפונים הוותיקה (אמנם היום היא עושה קאמבק, אבל זה כבר סיפור אחר...).

אפשר גם להשתמש בהמלצות ממומנות ממומחים שונים או אפילו סלבס שמשלמים להם, אבל גם כאן צריך להיזהר ולעשות זאת רק אם יש זיקה חזקה למוצר שאותו אנחנו מוכרים, אחרת דף הנחיתה שלנו עלול להיראות כמו פרסומת בטלוויזיה...

שימוש בצבעים
[צילום: Shutterstock]

צבעים שונים משפיעים עלינו בצורות שונות. לדוגמה, צבע כתום הוא צבע שמשדר ביטחון ויוצר תחושה ידידותית. לעומת זאת, צבע כחול משדר אמון וחוזק. לפני שבוחרים בצבע בולט, יש לעשות הפרדה בין צבע הרקע לבין צבע הטקסט על-מנת שהניגוד ביניהם יהיה מספיק גבוה ולא תיווצר תחושה לא נוחה בעין.

אופציה אחת היא ליצור מצב של תשליל: כלומר, לבחור צבע כהה יחסית לרקע, ולאחר-מכן לבחור בפונטים באותו צבע שיושבים בתוך אלמנטים סגורים כמו תיבות או מלבנים.

אם מדובר בעמוד שאמור להיות סולידי ונקי, רצוי לא לערבב יותר מדי צבעים. מספר דוגמאות מרשימות של עמודי נחיתה שעושים שימוש נהדר בצבעים.

קריאה לפעולה
[צילום: Shutterstock]

אם קראתם עד כאן, בוודאי שמתם לב שעמודי הנחיתה היום נעשים מורכבים יותר ויותר. המשמעות היא שלגולש יכול להיות קשה יותר למצוא את הקריאה לפעולה או שהוא פשוט יתעלם ממנה (גם זה קורה). מלבד הדגשה של הכפתור או שימוש בתמונה בצבעים המתאימים, אפשר להשתמש גם בהבלטות מרומזות מסוגים אחרים: חיצים, מרקור או אפילו תמונה של מישהו שמפנה את העיניים לכיוון המקום שבו אתם רוצים שהגולש יתמקד.

אם מדובר בדף ארוך, אתם יכולים לקשר לטופס הראשי מכמה מקומות בעמוד או לעשות שימוש בטופס צף, אבל צריך לעשות זאת בצורה זהירה, לדוגמה, כמו שעושה Neil Patel.

Patel נחשב לאחד הכותבים הטובים ביותר בנושא שיווק באינטרנט, ולמעשה כל טור שלו מהווה סוג של עמוד נחיתה. על-מנת לעשות זאת, הוא משתמש בטופס הצמוד לסרגל הצדדי של הדף בחלקו העליון ופס בו הגולש יכול להקליד את כתובת האתר שלו ולקבל אנליזה לגבי המצב שלו.

הקריאות האלו מסודרות בצורה שהן לא מפריעות לקריאה השוטפת של העמוד ולא זזות בצורות משונות, אבל הן עדיין בולטות מספיק בשביל שיהיה קשה להתעלם מהן.

עניינים טכניים

לסיום, אי-אפשר בלי קצת עניינים טכניים. היום קיים טרנד נפוץ להקים עמוד נחיתה עם רקעים שיש בהם סרטוני וידאו או אפילו קריינות והמון גרפיקה, אבל אם הגולש משתמש במובייל או רשת לא אופטימלית, שתי השניות הנוספות שלוקח לזמן לעלות יכולות לחסל חלק ניכר מן ההמרות.

לכן, או שהופכים את הדף לקליל יותר ומוותרים קצת על אפקט ה-Wow, או שמזהים שהגולש מגיע מחיבור לא אופטימלי ומציגים גרסה רזה של הדף (יש היום פורמטים מיוחדים כמו AMP של גוגל וכלים כמו Pagespeed שיכולים לזהות נקודות חולשה בעמוד).

מה הלאה?

גם אם בניתם את עמוד הנחיתה המושלם, סביר להניח שלא תצליחו את מלוא הפוטנציאל שלו אם לא תעשו אופטימיזציה אחרי שעיצבתם את הגרסה הראשונית שלו. הדרך הכי טובה זאת היא באמצעות ניסוי וטעייה על גולשים אמתיים. כלומר, כל פעם משנים אלמנט מסוים בעמוד ובודקים איך הוא משפיע על הביצועים ועל ההתנהגות של הגולשים.

לדוגמה, זמן השהייה שלהם בדף, היכן הם לוחצים או מצביעים עם העכבר ואפילו לאן העין שלהם מסתכלת (מה שדורש בדיקות מבוקרת עם ציוד מיוחד).

אפשרות דומה היא להציג לכל קבוצה של גולשים גרסה מעט שונה של העמוד (A/B Testing). במאמר של Marketing Land תוכלו לקבל רעיונות לתשעה מבדקים שונים שניתן לבצע.

תאריך:  30/01/2018   |   עודכן:  06/03/2018
איתי ברנר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אז יש לכם כבר חנות פיזית שמוכרת ואתם רוצים לפתוח לה גם "סניף" וירטואלי או שאין לכם כזו, אבל יש לכם מוצרים אותם אתם רוצים למכור וברור לכם שרשת האינטרנט היא המקום בשביל זה ועכשיו כל מה שנשאר לכם הוא להחליט באיזו דרך למכור.
יש לכם כסף פנוי ואתם מחפשים ערוץ להשקעה? להשקעה בנדל"ן מסחרי יש כמה וכמה יתרונות שכדאי לדעת עליהם ולהכיר אותם
המטבח החלבי הוא מטבח שמצליח להפתיע אותנו בכל פעם מחדש, כאשר ניתן להפיק ממנו מנות פאר מיוחדות וטעימות, מנות מגוונות, עשירות ומלאות טעם, כדי שכל אחד מהסועדים יוכל להתחבר ולמצוא את המנה האהובה עליו. כמה יעלה לנו הקייטרינג החלבי?
03/01/2018  |  פזית ספיר   |   כתבות שיווקיות
לימודי אנגלית בגילאים מאוחרים יותר מגילאי הלימודים הרשמיים הם בהחלט מהנים, אך יכולים להיות גם מאתגרים פעמים רבות. למידה של חוקי דקדוק חדשים ששונים מהותית מאלו שקיימים בעברית, וכן מילים שמעולם לא שמענו בסדרות שכולנו גדלנו עליהן, עשויה להיות קשה עבור אנשים רבים, אך אין זה אומר שמדובר במשימה בלתי אפשרית. כמו בדברים רבים אחרים בחיים, עם קורטוב של אופטימיות ורצון טוב, ניתן למצות את המירב מלימודי האנגלית ולעשות זאת עם חיוך על הפנים.
21/12/2017  |  דנה כהן  |   כתבות שיווקיות
רכב חדש דורש מאיתנו, איך לא, כסף. מצד שני, עם בסט-פרייס משימת הרכישה נראית לנו פתאום קצת יותר קלה. כלומר, זו משימה קלה יחסית גם אם אתם מבינים שהלוואה לוקחים בזהירות, אחרי השוואת חלופות, ולא מהגוף הפיננסי הראשון שמתנדב לתת לנו סכום גדול לכל מטרה ולגבות ריבית גבוהה בתנאים לא מאוד אטרקטיביים.
20/12/2017  |  דנה ברגר  |   כתבות שיווקיות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אחרי 165 ימים, ש-134 יהודים נמצאים במחשכי גיא ההריגה העזתי חשופים לאימת המוות, האמירה ממסכת סנהדרין היא זו שחייבת להנחות את המשלחת שיצאה לקטר
הרצל ובלפור חקק עם הפרופ' נורית גוברין 2024 [צילום: יאיר בן-חיים]
נורית גברון
אין אלה "שירי תשבץ" המורכבים מפסוקים כלשונם המונחים זה ליד זה, אלא התכה חדשה, והרכבה חדשה של שירים שחומרי הגלם שלהם לקוחים מספרות הדורות, ויוצרים יצירה עצמאית ומקורית, אם כי לא פעם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il