בעקבות תלונות נמשכות בנוגע למודעות העוסקות במטבעות וירטואליים בעלות תוכן שקרי, פייסבוק פרסמו איסור חדש. חוק חדש היצא ב-30 בינואר בפוליסת הפרסום של פייסבוק אומר: "חל איסור על פרסום מוצרים פיננסים ושירותים כמו מטבעות וירטואליים, הנפקות מטבע ואופציות בינאריות, הקשורים לעיתים קרובות להונאות ושקרים שבאמצעותם נעשה הפרסום".
מהלך בוודאות יהיה מעולה לקהל המשתמשים בפייסבוק ולקהילת הביטקוין העולמית, שיודעים שהמפרסמים הללו לא עושים כלום כדי לקדם את התועלות שיש במטבעות וירטואליים.
פייסבוק מבטלת את האפשרות לפרסם מודעות הקשורות בקריפטו
ממגוון המקומות ברשת שבהם אנשים יכולים ללמוד על מטבעות ויראטואליים, פייסבוק זה המקום הגרוע ביותר. המשתמשים בפייסבוק נוטים להיות פחות מתוחכמים מאשר אלה המשתמשים ברשתות חברתיות אחרות על בסיס קבוע, ולכן משתמשי פייסבוק מהווים טרף קל לרמאים ושרלטנים. טיפוסים כמו ג'יימס אלטושר הפכו לשנואים מאוד בקהילות הקריפטו בפייסבוק, עם מזימות ה-"בואו לעשות כסף מהר" שלהם המציגות את המטבעות באור שלילי.
בפוסט שפורסם ביום שלישי, מנהל המוצר הבכיר בפייסבוק רוב לית'רן כתב: "אנחנו רוצים שאנשים ימשיכו לגלות וללמוד על מוצרים ושירותים חדשים דרך המודעות בפייסבוק מבלי פחד מפני מזימות והונאות. עם זאת, ישנן הרבה חברות המפרסמות אופציות בינאריות, הנפקות של מטבעות ומטבעות וירטואליים, שלא הולכות בדרך הישר" (תרגום חופשי)
הוא הוסיף: "החוק החדש הוא רחב מאוד בכוונה בעוד שאנחנו עובדים לזהות בצורה יותר טוב פרסומים שקריים, האכיפה של החוק תתחיל לצבור תאוצה בכל הפלטפורמות שלנו הכוללות פייסבוק, אינסטגרם ושטחי פרסום צד שלישי שבבעלותנו".
שום ערך לא הלך לאיבוד
ביטול הפרסום הנוגע למטבעות וירטואליים, יכול רק לתרום לקהילת הקריפטו. הונאות כמו BitConnect ו-Arisbank יכלו לפעול בפייסבוק, מחוץ להישג ידם של סוחרים מקצועיים היכולים לעמוד מולם.
דוגמה למודעה המפרה את הפוליסה החדשה של פייסבוק היא: "הנפקת מטבע חדש! קנו אסימונים בהנחה של 15% עכשיו!". פוליסת
הפרסום בפייסבוק ידועה בקשיחות ובירידה לפרטים הקטנים. רשימת מוצרי הבריאות ותוספי תזונה שאסור לפרסם, היא ארוכה מאוד, ונראה גם שיש להם בעיה כשמציגים פלג גוף עליון של גבר.
פרויקטים של הנפקות מטבע ומטבעות וירטואליים - אפילו אלה שפועלים באופן חוקי לחלוטין, מתווספים לרשימה הזו למעשה. יש אנשים החושבים שמטבעות הנמצאים בהנפקה, לא צריכים פרסום ממומן בכלל, במיוחד לא מודעות בפייסבוק. אם המוצר הוא חדשני באמת ושווה השקעה, ישנם המון דרכים ליצור סביבו באז וקהילה מבלי לפנות לפייסבוק.